Connect
To Top

Asystentka – zdalna czy stacjonarna?

Asystentka – zdalna czy stacjonarna?

Jesteś jednym z dwóch typów ludzi, którzy organizując swoje życie zarówno prywatne jak i służbowe, albo rozumie rolę delegowania zadań, albo zawsze robi je we własnym zakresie, znając się na każdym temacie najlepiej i idącym przez życie z mottem „nikt nie zrobi tego lepiej niż ja”. Pierwszy typ ludzi to np. Richard Branson, który mówi „Posiadanie asystenta, który jest z nami całkowicie związany, sprawia, że możemy zdążyć ze wszystkim. Ludzie często pytają mnie, jak to się dzieje, że jestem w stanie utrzymać swoją firmę na szczycie, w dziesiątkach różnych krajów. Cóż, posiadam asystentkę. To jeden z głównych powodów, dlaczego jest to możliwe.” Chciałbym wierzyć, że należysz do tej grupy i właśnie do Ciebie kierowany jest ten tekst. Jeżeli jednak nadal jesteś na etapie bycia pracownikiem dla samego siebie polecam tobie książkę Tima Ferrissa o 4-godzinnym tygodniu pracy. To na była inspiracją do założenia Brella.pl.

Klienci często pytają nas o różnice pomiędzy zdalną, a biurową asystentką, do której obowiązków zdążyliśmy się już przyzwyczaić – komentuje Piotr Wolniewicz, CEO Brella. Zdalna, wirtualna, niestacjonarna, poza biurem – to pojęcia, które budzą pewne wątpliwości i dają do myślenia nad sensem zawodu asystentki, a przede wszystkim nad wadami i zaletami korzystania z tej usługi.

Chciałbym na kilku znanych z życia przykładach i zadaniach, porównać gdzie zaczynają się i gdzie kończą kompetencje obu, podobnych, a jednak różniących się nieznacznie zawodów. Ocenę, co do korzyści i wyboru lepszego rozwiązania, zostawiam tobie.

 

  1. Najważniejsze – koszty

Biurowa asystentka:

Koszty zatrudnienia oraz dodatkowe opłaty z nim związane (obsługa kadrowa bądź biuro rachunkowe, koszty wyposażenia stanowiska pracy, koszty związane z urlopami i L4, koszty przestrzegania prawa pracy, szkolenia BHP, badania lekarskie, koszty higieniczno-socjalne, koszty dodatkowych szkoleń i warsztatów) wahają się w zależności od doświadczenia, wielkości firmy oraz miasta zatrudnienia asystentki. Uśredniając, dla pracodawcy są to opłaty 2000 – 6000 zł netto czyli w dużym zaokrągleniu 3000 – 9000 zł brutto, które co miesiąc znika z konta.

Zdalna asystentka Brella:

Koszty za korzystanie z usług Brella uzależnione są od długości umowy oraz indywidualnych preferencji klienta (np. kredytowanie wydatków, telefon alarmowy, rachunek bankowy, okres wypowiedzenia). Opłata abonamentowa związana z korzystaniem z usług Brelli stanowi w całości koszt dla firmy. Wszystkie dodatkowe zobowiązania wynikające z zatrudnienia pracownika spoczywają po stronie Brella, co jest typową korzyścią przy outsourcingu usług. Roczna umowa dla osoby indywidualnej to koszt 895 zł miesięcznie, a dla grupy powyżej 5 osób (np. w firmie lub w gronie znajomych) 695 zł za osobę. Bez względu na długość umowy abonament daje Ci nieograniczone możliwości – nie ma limitu zlecanych zadań, nie ma limitu wykorzystanych godzin, nie ograniczamy Cię w żaden sposób tematyką zadań.

 

  1. Dostępność

Biurowa asystentka:

Godziny pracy uzależnione są od godzin funkcjonowania biura. Standardowo jest to zakres pomiędzy godziną 8:00, a 16:00. Asystentka wykona tyle zadań ile będzie w stanie zrealizować w ciągu jednego dnia roboczego.

Zdalna asystentka Brella:

Godziny pracy to zakres pomiędzy 7:00, a 22:00. Najbardziej wymagający klienci otrzymują dostęp do telefonu alarmowego czynnego 24h na dobę. Bez względu na miejsce i czas, Brella (zespół zdalnych asystentek) jest w stanie wykonać każde zadanie.

 

  1. Umiejętności

Biurowa asystentka:

Umiejętności uzależnione są od doświadczenia oraz rodzaju zajmowanego stanowiska – od junior assistant po asystentkę prezesa zarządu. W zależności od doświadczenia, stażu, indywidualnych umiejętności, spotykamy się z różnymi oczekiwaniami finansowymi. Zadania, które wykraczają poza umiejętności biurowej asystentki, pozostaną niezrealizowane, wykonane w długim okresie czasu lub zlecone osobom/firmom trzecim.

Zdalna asystentka Brella:

Aby zdobyć pracę jako asystentka Brella trzeba spełnić następujące wymagania: perfekcyjna organizacja czasu, perfekcyjna znajomość wybranego języka, nienaganna kultura osobista i min. 2 letnie doświadczenie w obsłudze klienta premium. Nad zadaniem pracuje cały zespół (nie tylko asystentki ale również pracownicy operacyjni oraz doświadczeni managerowie). Nie ma zatem zadań niemożliwych do zrealizowania, a trudność i liczba powierzonych tematów nie ma wpływu na czas ich realizacji.

 

  1. Wykonywanie zadań

Biurowa asystentka:

Zadania wykonywane są w kolejności ustalonej przez asystentkę. Trudne zadania zajmują dużo czasu. Ich realizacja zależy od indywidualnych umiejętności danej osoby oraz umiejętności organizacji czasu pracy. Pod nieobecność lub w przypadku choroby, a w najgorszym przypadku, odejścia z pracy, zadania muszą być przekazane osobie trzeciej, a ich realizacja odwleka się w czasie.

Zdalna asystentka Brella:

Zadania mogą być realizowane przez cały zespół. Każdy z członków zespołu może mieć wgląd w dane zadanie i w nim uczestniczyć, podzielić się swoją wiedzą lub po prostu wykonać wybraną jego część. Nieobecność jednej asystentki nie wpływa na wykonanie oraz termin powierzonego tematu. Doświadczenie oraz support merytoryczny ze strony pracowników operacyjnych oraz doświadczonych managerów jest tu wartością dodaną.

 

  1. Obsługa i nadzór nad biurem

Biurowa asystentka:

Jest na miejscu, wykona wszystkie proste biurowe zadania jak: posegregowanie dokumentów, przygotowanie kawy, sporządzenie notatki ze spotkania czy odbiór garnituru z pralni.

Zdalna asystentka Brella:

Nie ma jej na miejscu w biurze więc nie przygotuje tobie kawy. Do wszystkich zadań wymagających obecności (wbrew pozorom jest ich bardzo mało) zaangażuje firmę zewnętrzną, która przy minimalnych kosztach profesjonalnie wykona każde zadanie. Pamiętaj, że wyjazd asystentki do pralni po twoją koszulę także wiąże się z wydatkami (benzyna lub taksówka oraz godzina pracy asystentki). Pozostałe czynności jak zarządzanie kalendarzem, umawianie spotkań, przygotowywanie danych do raportów czy analiz, kompleksowa organizacja podróży służbowej leżą oczywiście w jej obowiązkach. Brella poprowadzi Tobie także wirtualne biuro, które odbierze telefon od klienta i wyśle do niego fakturę.

 

  1. Zadania nietypowe, z pozoru nierealne do wykonania

Biurowa asystentka:

Podejmie się realizacji nietypowych zadań, jednak ze względu na ich skomplikowanie wydłuży ich realizację w czasie, pomijając jednocześnie inne obowiązki.

Zdalna asystentka Brella:

Zadania nierealne do wykonania to chleb powszedni w Brelli. Ponownie, nad wymagającymi tematami pracuje cały zespół co daje naszym klientom przewagę w czasie i jakości wykonania. Element zaskoczenia to cecha wliczona w naszą standardową obsługę.

 

  1. Dyskrecja, anonimowość, bezpieczeństwo

Biurowa asystentka:

Dyskrecję oraz anonimowość zapewnia umowa o pracę oraz poczucie zaufania, którym musisz obdarzyć swoją asystentkę. Egzekwowanie ewentualnych strat jest bardzo trudne.

Zdalna asystentka Brella:

Umowy z naszymi klientami zawierają paragraf dotyczący ochrony danych osobowych oraz obszerną klauzulę poufności. Ponadto, korzystamy z systemu, który centralnie rejestruje połączenia i pracę asystentek. Identyfikujemy każdego Klienta po numerze lub adresie mailowym.  Dane naszych klientów są chronione, a każde ich naruszenie daje klientowi prawo do zerwania umowy oraz roszczenia swoich praw i zadośćuczynienia. Umowa o współpracy chroni klientów w większym stopiniu niż umowa o pracę z biurową asystentką. Budujemy silne relacje, a poczucie zaufania i bezpieczeństwo to podstawa naszego biznesu.

 

Czy zdalna asystentka, dzięki której wydelegujesz monotonne , powtarzalne i zabierające czas zadania jest Ci potrzebna? Jeżeli jako ostatni wychodzisz z pracy, prześladuje Cię poczucie, że zawsze jest coś do zrobienia, doba jest za krótka, a o życiu prywatnym przypominasz sobie dopiero w piątek wieczorem, to stanowczo tak. Spróbuj, to nic nie kosztuje. Dla czytelników Manager+, którzy dotrwali do końca artykułu przygotowaliśmy 2-tygodniowy, bezpłatny okres próbny. Wystarczy, że w rozmowie lub mailu podasz hasło „Manager+”.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in BIZNES