Connect
To Top

Ekspert P&G: globalne korporacje konkurują o pracowników.


Przejmowanie inicjatywy, umiejętność podejmowania decyzji i pracy w zespole – to cechy pracowników, o których dziś walczą międzynarodowe korporacje. Jak wskazuje Karolina Bartelak, P&G Talent Manager w Europie Centralnej, najlepsze młode talenty coraz wcześniej szukają sposobów na przekucie wiedzy teoretycznej w praktyczne działania. Żeby ich przyciągnąć i zatrzymać w firmie, najwięksi globalni gracze inwestują w nich jeszcze na studiach – dzielą się z nimi swoim know-how i stawiają im biznesowe wyzwania, takie jak CEO Challenge.

 

Okres edukacji wyższej pozwala studentom przygotować się do wejścia na bardzo konkurencyjny rynek pracy. W ciągu kilku lat mają okazję poznać i zgłębić najważniejsze aspekty teoretyczne, ale, jak podkreśla prof. dr hab. Piotr Płoszajski ze Szkoły Głównej Handlowej, na tym etapie bardzo istotne jest również poznawanie ludzi, od których mogą uczyć się wartości istotnych w biznesie.

– Studenci potrzebują wzorców do naśladowania, osób, które nauczą ich praktycznej wiedzy, ale także pokażą wartości, na jakich opierają swoje działanie. Na studiach muszą się oni bowiem uczyć właściwego podejścia do życia zawodowego, co pozwoli im odpowiednio pokierować swoją karierą i podejmować ważne wybory w przyszłości. Właśnie takie inspiracje studenci powinni czerpać od osób na stanowiskach menedżerskich, w tym międzynarodowych korporacji takich, jak na przykład P&G, która ma długie tradycje w kształtowaniu liderów biznesu – wyjaśnia profesor Płoszajski.

Taką szansę, poznania inspirujących ludzi z dużym doświadczeniem w globalnej firmie daje inicjatywa P&G CEO Challenge. Najlepsi studenci z 28 krajów Europy mają okazję sprawdzić się w roli menedżera zarządzającego globalną marką, przynoszącą sprzedaż w wysokości ponad miliarda dolarów rocznie.  Uczestnicy przekonają się, jak wprowadza się na rynek innowację od strony finansowej, logistycznej, a także budowania marki i zarządzania sprzedażą. W pierwszym etapie konkursu studenci muszą zarejestrować się na dedykowanej stronie www.pgceochallenge.eu, żeby przejść wstępną selekcję. Następnie należy rozwiązać zadanie biznesowe on-line, a najlepsi będą mieli okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed kadrą kierowniczą P&G w Europie Centralnej podczas półfinałów w Warszawie, Pradze i Budapeszcie, które odbędą się 11-12 maja. Stawką finałowej rywalizacji, która odbędzie się w Genewie, jest wyjazd do Bostonu, gdzie zwycięzcy będą mogli przyjrzeć się codziennej pracy zespołu odpowiadającego za strategię marki w siedzibie głównej Gillette.

W Procter & Gamble poszukujemy talentów wśród najlepszych studentów, ponieważ stawiamy na rozwój pracowników i ich awanse wewnątrz firmy. Oferujemy im możliwość staży i praktyk, a także tworzymy specjalne dedykowane programy, aby pomóc studentom zdobywać praktyczne zdolności i doświadczenie, które są niezwykle cenne w momencie rozpoczęcia kariery zawodowej – przyznała Karolina Bartelak, odpowiedzialna za realizację konkursu CEO Challenge.

 

Wiedza i praktyka muszą iść w parze

– To, czego uczymy studentów na SGH w trakcie naszych kursów, to umiejętność myślenia strategicznego oraz sprawnego działania w konkretnych warunkach biznesowych. Liderzy i przyszli managerowie muszą więc nauczyć się nie tylko formułować inspirujące misje organizacyjne i budować odważne strategie, ale także skutecznie wprowadzać je w życie – wyjaśnia prof. Piotr Płoszajski.

Wielu studentów nie jest w stanie pogodzić pracy w pełnym wymiarze z nauką. Właśnie dlatego udział w konkursie takim jak CEO Challenge jest dla nich doskonałą okazją do sprawdzenia się w środowisku biznesowym już na etapie wyższej edukacji. Tego typu doświadczenia mają wpływ na ich późniejsze decyzje zawodowe.

– Programy takie jak CEO Challenge, a także prowadzony we współpracy z P&G kurs Zarządzania Marką na SGH, z jednej strony pokazują studentom jak myślą liderzy oraz jakimi wartościami się kierują, a z drugiej dają im możliwość pozyskania praktycznych umiejętności tworzenia spójnej wizji i strategii – dodaje.

Bardzo istotne jest, aby przyszli pracownicy już na etapie studiów pozyskiwali różnego rodzaju doświadczenie, jak praktyki, staże, udział w organizacjach studenckich. Szczególnie, że pracodawcy coraz większą wagę przywiązują do pozauczelnianych aktywności kandydatów, prowadzących do rozwoju ich umiejętności pod kątem przyszłego kierunku zawodowego.

Naszą rolą jest dać studentom możliwość uzupełnienia wiedzy zdobytej na studiach o umiejętności praktyczne, a także rozwinięcia tzw. umiejętności miękkich, które są kluczowe dla pracodawców. Uczestnicy CEO Challenge będą mieli okazję doskonalić je podczas programu, pracując zespołowo, biorąc odpowiedzialność za swoje decyzje, planując zadania w czasie. Efektem ich pracy będzie kompleksowa strategia wejścia innowacyjnej maszynki Gillette na rynek. Uczestników oceniać będzie jury złożone z wyższej kadry menedżerskiej Procter & Gamble – tłumaczy Karolina Bartelak.

—-

O Procter & Gamble
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in PRACA