Connect
To Top

Wywiad z Arturem Sadowskim(SerwerSMS.pl)

Marketing mobilny i kanały komunikacji taki jak SMS, MMS czy VMS stały się w ostatnich latach doskonałym sposobem na dotarcie do klienta oraz pozwalają na usprawnienie wielu procesów biznesowych. Rynek powiadomień tekstowych wykorzystywanych w celach marketingowych od 3 lat nieustannie rośnie i jest już wart ponad 60 milionów złotych. W 2015 roku platforma SerwerSMS.pl prognozuje blisko 25 proc. wzrost przychodów. Istniejąca już od 2003 roku firma ze Śląska, dzięki innowacyjnemu podejściu do biznesu oraz skutecznej obsłudze klienta, systematycznie umacnia swoją pozycję na rynku masowej wysyłki wiadomości SMS. Zapraszamy do lektury wywiadu z Arturem Sadowskim – Prezesem platformy SerwerSMS.pl


 

W tym roku popularny SMS obchodził swoje 23 urodziny. W biznesie, a zwłaszcza w świecie technologii jest to wieczność. Skąd bierze się niesłabnąca popularność tej formy komunikacji?

Artur Sadowski, Prezes Platformy SerwerSMS.pl: Blisko 67 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, a 31 proc. wysyła ich powyżej 50 tygodniowo. Czterech na pięciu z nas informowało za pomocą SMS-a o ważnych wydarzeniu ze swojego życia. Krótkie wiadomości tekstowe mają także biznesowe zastosowanie. Marketing SMS jest coraz częściej wykorzystywany do optymalizacji działań w e-handlu. Nie ulega wątpliwościom to, że SMS-y zmieniły nasze życie
i sposób w jaki się komunikujemy. Aktualnie dorasta pokolenie, które nie pamięta czasów sprzed SMS-ów, ba nie pamięta nawet z przed internetu! SMS-y są na tyle uniwersalne, proste i praktyczne, że nic nie zapowiada to, aby ich czas miał się kończyć. Poza tym liczby nie kłamią, z raportu Portio Research wynika, że w 2015 roku zostanie wysłanych o blisko 300 mln SMS-ów więcej niż rok wcześniej.

W dobie aplikacji mobilnych i dynamicznie rosnącego rynku e-commerce SMS-y wydają się dość archaicznym rozwiązaniem, a jednak marketerzy zauważyli potencjał tego narzędzia i chętnie je wykorzystują. W jaki sposób SMS-y są przez nich wykorzystywane?

Wraz z pojawieniem się na rynku smartfonów, tabletów czy phabletów i rozwojem aplikacji mobilnych, wielu marketerów zapomina, że w dalszym ciągu podstawowymi funkcjami, które posiada każdy aparat telefoniczny jest wysyłanie SMS-ów i MMS-ów. Masowa wysyłka SMS-ów, która jest coraz chętniej wykorzystywana w kampaniach reklamowych czy do budowania relacji z klientami. Mimo, że na ogół kampanie SMS traktowane są jako narzędzie uzupełniające, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że
w przyszłości jeszcze go użyje.
Blisko 92 proc. przebadanych firm uznało SMS marketing za skuteczne rozwiązanie w swojej branży. Konwersję sprzedażową powyżej 30 proc. zadeklarowało, aż 58,9 proc. spośród badanych przedsiębiorców.

Wokół kampanii SMS-owych i masowej wysyłki SMS-ów nagromadziło się wiele teorii, że są: nieskuteczne, drogie, nieefektywne, spamerskie. Jak to w końcu jest z tym SMS marketingiem?

O skuteczności masowej wysyłki SMS-ów można dyskutować, ale na pewno nie można powiedzieć, że jest ona nieskuteczna. Wszystko zależy tutaj od jakości bazy danych jaką posiada klient. Zaletą SMS-ów jest szybki czas ich dostarczenia oraz to, że są one bezpośrednie. Mają tą przewagę nad mailingiem czy innymi działaniami, że 9 na 10 osób takiego SMS-a odbierze i się z nim zapozna. SMS z informacją
o promocji czy nowej ofercie ulubionej marki zachęciłby blisko 90 proc. potencjalnych konsumentów do wizyty sklepie. Jeżeli prześledzimy kampanie SMS realizowane przez różne marki to wyraźnie zauważymy, że skuteczność kampanii SMS sięga 40 proc., co jest bardzo dobrym wynikiem. Rzetelne firmy nie prowadzą działań spamerskich, mają zweryfikowane bazy danych i klientów zainteresowanych nowymi informacjami.

Od 2012 roku przeprowadzają Państwo jedno z największych w Polsce badań dotyczących komunikacji – „Komunikacja SMS w Polsce”. Badanie ma dwie odsłony, konsumencką, która bada preferencje Polaków względem komunikacji mobilnej oraz biznesową, która jest kopalnią wiedzy o SMS marketingu. Czego możemy spodziewać się po tegorocznej edycji?

Nasze badanie rok rocznie spotyka się z dużym zainteresowaniem, zarówno wśród przedstawicieli mediów, jak i rodzimego biznesu. Z roku na rok rozbudowujemy bloku tematyczne, np. w poprzedniej sporo miejsca poświęciliśmy smartfonom i ich użytkownikom. W tegorocznym badaniu, którego premiera już niebawem dodaliśmy blok dotyczący dynamicznie rozwijającym się rynkom – e-commerce i m-commerce. Niezwykle istotny jest dla nas biznesowy suplement do badania „Komunikacja SMS w Polsce”. Wspólnie z naszymi klientami oraz przedsiębiorcami korzystającymi z narzędzi SMS marketingu analizujemy wykorzystywanie kampanii SMS.

Angażujecie się w różnego rodzaju akcję społeczne oraz jesteście silnie związani z regionem, z którego pochodzicie. Od lat wspieracie fundację Jurka Owsiaka, klub sportowy Jastrzębski Węgiel. Na czym polega Wasze zaangażowanie?

Zawsze z chęcią angażujemy się w akcje i kampanie społeczne. Uważamy, że społeczna odpowiedzialność biznesu oraz promowanie regionu, z którego się pochodzi – są to integralne elementy funkcjonowania każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Co roku zapewniamy system do komunikacji sztabom wolontariuszy podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Przystanku Woodstock. Od jakiegoś czasu współpracujemy także z siatkarskim klubem Jastrzębski Węgiel, który pochodzi z Jastrzębia Zdroju.

 

 

O Platformie SerwerSMS.pl

Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU przyznane w 2012 oraz ponownie w 2013 roku. Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, SMS VOICE /VMS/. Obecnie z usług platformy korzysta ponad 9000 klientów, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego. Klienci http://www.serwersms.pl generują ruch SMS-owy na poziomie 30 milionów SMS-ów miesięcznie. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. Ponadto od kwietnia 2012 roku uczestniczy w programie Firma Wiarygodna Finansowo.

 

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in BIZNES