- Sprzedaż netto Action w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 17% do 3,5 miliarda euro; wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł +6,2%.
- Action otworzył 49 nowych sklepów, osiągając łączną liczbę 2 967 placówek w 12 krajach i przyjmując średnio 19,7 miliona klientów tygodniowo.
- 3 kwietnia Action zostało wybrane „Ulubioną Marką Konsumentów Francuskich” po raz trzeci z rzędu.
- 5 kwietnia Action otworzyło swój pierwszy sklep w Szwajcarii, wzbudzając ogromne zainteresowanie klientów.
Sprzedaż netto dyskontu niespożywczego Action w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 17,2% do 3,5 miliarda euro w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 6,2%. Sklepy odwiedza obecnie średnio 19,7 miliona klientów tygodniowo, to o 2,9 miliona więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Action otworzył 49 nowych sklepów, co zwiększyło ich całkowitą liczbę do 2 967. Firma realizuje cel, jakim jest otwieranie średnio co najmniej jednego sklepu dziennie w 2025 roku – co daje około 370 nowych lokalizacji w całym roku. Liczba otwarć przyspiesza w kolejnych miesiącach. Action spodziewa się osiągnąć kamień milowy 3 000 sklepów w drugim kwartale 2025 roku – wydarzenie to zostanie uczczone razem z klientami, współpracownikami i partnerami.
Prezes Action, Hajir Hajji, mówi: „Początek 2025 roku na świecie jest pełen niepewności i niestabilności. W tych warunkach widzimy, że konsumenci nadal wybierają Action jako miejsce zakupów artykułów codziennego użytku i gospodarstwa domowego. Nasza unikatowa formuła – produkty dobrej jakości w najniższych cenach – w połączeniu z postępami w zakresie zrównoważonego rozwoju, napędza nasz dynamiczny wzrost i sprawdza się w każdej lokalizacji. Widzieliśmy to ponownie przy otwarciu naszych pierwszych trzech sklepów w Szwajcarii, które odwiedziła rekordowa liczba klientów”.
Pierwsze sklepy w Szwajcarii
5 kwietnia Action otworzył swój pierwszy sklep w Szwajcarii – to już 13. kraj, w którym działa firma. Sklep w Bachenbülach, niedaleko Zurychu, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów. Otworzył się z rekordowo wysoką sprzedażą już pierwszego dnia, a wyniki te utrzymywały się również w kolejnych dniach. Szwajcaria zapowiada się równie obiecująco, jak dotychczasowe rynki Action.
Po otwarciu sklepu w Bachenbülach Action otworzyło już dwa kolejne sklepy, co daje łącznie trzy obiekty w Szwajcarii. Dodatkowo firma planuje otwarcie pierwszego sklepu w Rumunii jesienią tego roku.