środa, 18 czerwca, 2025

Action rośnie o 17% r/r. Dyskont zbliża się do 3 000 sklepów i wchodzi na rynek szwajcarski

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online
  • Sprzedaż netto Action w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 17% do 3,5 miliarda euro; wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł +6,2%.
  • Action otworzył 49 nowych sklepów, osiągając łączną liczbę 2 967 placówek w 12 krajach i przyjmując średnio 19,7 miliona klientów tygodniowo.
  • 3 kwietnia Action zostało wybrane „Ulubioną Marką Konsumentów Francuskich” po raz trzeci z rzędu.
  • 5 kwietnia Action otworzyło swój pierwszy sklep w Szwajcarii, wzbudzając ogromne zainteresowanie klientów.

Sprzedaż netto dyskontu niespożywczego Action w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 17,2% do 3,5 miliarda euro w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 6,2%. Sklepy odwiedza obecnie średnio 19,7 miliona klientów tygodniowo, to o 2,9 miliona więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Action otworzył 49 nowych sklepów, co zwiększyło ich całkowitą liczbę do 2 967. Firma realizuje cel, jakim jest otwieranie średnio co najmniej jednego sklepu dziennie w 2025 roku – co daje około 370 nowych lokalizacji w całym roku. Liczba otwarć przyspiesza w kolejnych miesiącach. Action spodziewa się osiągnąć kamień milowy 3 000 sklepów w drugim kwartale 2025 roku – wydarzenie to zostanie uczczone razem z klientami, współpracownikami i partnerami.

Prezes Action, Hajir Hajji, mówi: „Początek 2025 roku na świecie jest pełen niepewności i niestabilności. W tych warunkach widzimy, że konsumenci nadal wybierają Action jako miejsce zakupów artykułów codziennego użytku i gospodarstwa domowego. Nasza unikatowa formuła – produkty dobrej jakości w najniższych cenach – w połączeniu z postępami w zakresie zrównoważonego rozwoju, napędza nasz dynamiczny wzrost i sprawdza się w każdej lokalizacji. Widzieliśmy to ponownie przy otwarciu naszych pierwszych trzech sklepów w Szwajcarii, które odwiedziła rekordowa liczba klientów”.

Pierwsze sklepy w Szwajcarii

5 kwietnia Action otworzył swój pierwszy sklep w Szwajcarii – to już 13. kraj, w którym działa firma. Sklep w Bachenbülach, niedaleko Zurychu, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów. Otworzył się z rekordowo wysoką sprzedażą już pierwszego dnia, a wyniki te utrzymywały się również w kolejnych dniach. Szwajcaria zapowiada się równie obiecująco, jak dotychczasowe rynki Action.

Po otwarciu sklepu w Bachenbülach Action otworzyło już dwa kolejne sklepy, co daje łącznie trzy obiekty w Szwajcarii. Dodatkowo firma planuje otwarcie pierwszego sklepu w Rumunii jesienią tego roku.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

ORLEN z rekordowym wsparciem na inwestycje w wodór – 1,7 mld zł z KPO na programy Green H2 i Hydrogen Eagle

Grupa ORLEN otrzymała 1,7 mld zł bezzwrotnego dofinansowania z...

White Stone: wzrost w sektorze mieszkaniowym i co-livingowym. Zysk przekroczył 26 mln zł

Grupa White Stone Development stabilnie rośnie w segmencie mieszkaniowym...

Formative rusza po startupy

Fundusz Formative, który wystartował na początku kwietnia br., poinformował...

Sieć Froo rośnie w siłę. Żabka ma już 100 sklepów w Rumunii

Froo, stworzona przez Grupę Żabka sieć sklepów modern convenience,...

ORLEN Paliwa zakończył rozbudowę terminalu LPG w Szczecinie. Pojemność magazynowa wzrosła dwukrotnie

Spółka ORLEN Paliwa zakończyła inwestycję w Terminalu Gazu Płynnego...

Podobne tematy

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version