piątek, 13 czerwca, 2025

Big Cheese Studio S.A. rozszerza działalność na Roblox i rozwija kompetencje w obszarze VR

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Dwie premiery – Chinese Frontiers oraz Cooking Simulator 2: Better Together – to najważniejsze wydarzenia w 2025 r. i kamienie milowe rozwoju Big Cheese Studio S.A. Kultowa gra Cooking Simulator pojawi się również w wersji mobile, a spółka rozszerza ten obszar działalności i swoje kompetencje o platformę Roblox. Kolejnym kierunkiem jest wirtualna rzeczywistość. Notowany na GPW polski producent i wydawca gier pracuje nad własną wersją VR rynkowego fenomenu, czyli Cooking Simulatora.

Mobile, VR i rozwój zespołu

Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio S.A.
Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio S.A.

Główny filar Big Cheese Studio S.A. to produkcja gier. Wraz z kolejnymi etapami działalności spółka stawia również na projekty wydawnicze, mobile oraz wirtualną rzeczywistość. – To jeden z naszych priorytetów, który umożliwia nam dywersyfikację działalności. Na potrzeby Cooking Simulatora wykorzystujemy silnik Unreal Engine. Zatem można powiedzieć, że jesteśmy sami sobie sterem, żeglarzem i okrętem – także w kontekście przychodów z dystrybucji wersji VR. Dzięki temu możemy bardziej elastycznie reagować na dynamicznie zmieniający się rynek, coraz bardziej ukierunkowany na mobile i model F2P – wskazuje Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio S.A. Poza Cooking Simulatorem, w wersji VR planowane są również jego dodatki (DLC), w tym Cakes & Cookies.

Celem Big Cheese Studio S.A. jest nie tylko dywersyfikacja przychodów oraz poszerzanie kompetencji zespołu, ale również wzmacnianie obecności na rynkach – globalnym i chińskim – w roli partnera technologicznego. Z kolei w marcu 2025 r. Big Cheese Studio S.A. parafowało umowę z ISG Gaming i Silk Road Games S.A. na development znanej z platformy Roblox gry Baby Blake’s Guns & Glory i dostosowanie jej do wymagań rynku mobile.

Wzmacnianie zespołu ma strategiczne znaczenie dla spółki, która rozpoczęła działalność w 2018 r., a w grudniu 2021 r. zadebiutowała na Głównym Rynku GPW. Dziś Big Cheese Studio S.A. tworzy ponad 30-osobowy zespół. Spółka współpracuje również z wieloma partnerami i studiami z sektora gamingowego, w tym z obszarów: mocupu, animacji, produkcji dźwięku czy efektów specjalnych.

Zarząd Big Cheese Studio S.A. prezentował plany wydawnicze i biznesowe oraz perspektywy rozwoju podczas webinaru inwestorskiego. Omówił też wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. – w tym przychody netto wynoszące 1,7 mln PLN i zysk EBITDA w wysokości blisko 0,7 mln PLN – podkreślając, iż należy patrzeć na wyniki w ujęciu porównywalnym. Tym bardziej, że w ubiegłym roku przychody netto Big Cheese Studio S.A. przekroczyły 11,3 mln PLN (wzrost o blisko 5% r/r), a zysk netto na poziomie 6,9 mln PLN stanowił niemal 3-krotność wyniku z 2023 r. Co ważne, powtarzalne generowanie przychodów ze sprzedaży pozwala Big Cheese Studio S.A. na realizację projektów rozwojowych, zaplanowanych na 2025 r. i kolejne okresy. Wcześniej spółka zyskała także mocną rekomendację „kupuj” od DM BOŚ.

Rekord jeszcze przed premierą

Spółka intensywnie pracuje nad najważniejszą produkcją – Cooking Simulator 2: Better Together. Dopisek oznacza wprowadzenie oczekiwanego przez graczy trybu kooperacyjnego, natomiast o ogromnym zainteresowaniu świadczy rekord zapisów na playtesty. Na długo przed ich rozpoczęciem lista chętnych osiągnęła niemal 90 tysięcy, a pierwsza zamknięta próba – 500 dwuosobowych teamów (gracz i zaproszony przez niego partner co-op) – została wypełniona w pierwszych godzinach od otwarcia. Testy i udoskonalanie produkcji potrwają aż do premiery w II połowie 2025 r.

Fundamentalne są dla nas doświadczenia graczy. Budujące jest ogromne zainteresowanie drugą częścią Cooking Simulatora oraz bardzo pozytywny feedback. To nasza kluczowa produkcja z perspektywy biznesowej – kontynuująca sukces pierwszej części gry, która od premiery w 2019 r. zapewnia wysoki poziom sprzedaży i rentowności. Równolegle z pracami nad sequelem rozwijamy ją, a dedykowany zespół dba o aktualizację, przygotowuje „live events” i wspiera DLC – komentuje Łukasz Dębski. Na 2025 r. planowany jest kolejny dodatek do Cooking Simulator – BBQ – realizowany wyłącznie przez Big Cheese Studio S.A.

Chinese Frontiers już w czerwcu

Gracze mogą już odliczać dni do premiery wyjątkowego symulatora – łączącego strategię, przygodę i budowanie – od lokalnych wiosek, po Wielki Mur Chiński. Jeszcze wcześniej – na początek czerwca – planowane jest jego demo. Czas naostrzyć dłuta i zacząć przygotowywać najlepsze strategie, gdyż tego lata będziecie budować historię – zapowiada graczom twórca produkcji, Solid Games. Big Cheese Studio S.A. jest globalnym wydawcą Chinese Frontiers, wzmacniając swoją pozycję na międzynarodowym rynku symulatorów.

Łukasz Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.
Łukasz Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

Jednak nowa produkcja to nie jedyny z filarów obecności polskiego studia w Chinach. – To czołowy rynek dla światowego gamingu – jednocześnie bardzo specyficzny. Sukces można tam osiągnąć zupełnie inną drogą niż na innych rynkach. Dlatego razem z Silk Road Games zaprezentujemy w Chinach nową odsłonę naszego hitu, którym niezmiennie jest Cooking Simulator – zapowiada Łukasz Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Plastiwell International z nowym inwestorem – czeski fundusz Jet Investment wchodzi do Polski

Czeska firma inwestycyjna Jet Investment podpisała warunkową umowę nabycia...

ORLEN Paliwa zakończył rozbudowę terminalu LPG w Szczecinie. Pojemność magazynowa wzrosła dwukrotnie

Spółka ORLEN Paliwa zakończyła inwestycję w Terminalu Gazu Płynnego...

Terminal instalacyjny ORLEN Neptun gotowy – pierwszy kontrakt z hiszpańsko-francuskim konsorcjum Ocean Winds

ORLEN Neptun, spółka z Grupy ORLEN, uruchomił w Świnoujściu...

Sieć Froo rośnie w siłę. Żabka ma już 100 sklepów w Rumunii

Froo, stworzona przez Grupę Żabka sieć sklepów modern convenience,...

Podobne tematy

Atak hakerski na Big Cheese Studio. Grupa „Abuse1337” żąda okupu

Big Cheese Studio, znane z gry „Cooking Simulator”, doświadczyło...

Łukasz Dębski powraca na stanowisko CEO Big Cheese Studio S.A.

Do zarządu Big Cheese Studio S.A. - łódzkiego studia...

Big Cheese Studio S.A. z prawie 96 proc. wzrostem zysku netto r/r

Prawie 4,8 mln zł zysku netto wypracowało w pierwszym...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie