Zakup żywności czy środków do prania często oznacza przedzieranie się przez zatłoczone alejki supermarketów i stanie w długich kolejkach do kasy. Jednak co ciekawe, niewiele osób decyduje się na nabycie tych produktów online. Według danych GUS, szybkozbywalne dobra konsumpcyjne (FMCG) stanowią zaledwie 1% całkowitej sprzedaży online w Polsce – podczas gdy w krajach takich jak Wielka Brytania ich udział przekracza nawet 15%.
Dostrzegając ten niewykorzystany potencjał, firma Brand Distribution Group (BDG) nawiązała współpracę z platformą Temu, stawiając na zmianę przyzwyczajeń zakupowych i wierząc, że Polacy przekonają się do kupowania codziennych produktów przez internet.
Założona w latach 90. firma specjalizuje się w dystrybucji detergentów, żywności, napojów i innych produktów gospodarstwa domowego do sieci handlowych i klientów hurtowych na całym świecie. Zatrudnia międzynarodowo ponad 150 osób, jednak większość pracowników jest z regionu Białegostoku. BDG to również oficjalny dystrybutor w Polsce marek korporacyjnych z Europy Zachodniej, między innymi TAKIS, GAMA, DALLI, DASH, ARIEL, AMBI PUR. Firma importuje także produkty renomowanych marek, dzięki czemu może oferować klientom hurtowym i detalicznym atrakcyjne ceny oraz unikalny asortyment niedostępny w tradycyjnych kanałach sprzedaży w Polsce.
– Jesteśmy dumni z naszych lokalnych korzeni, ale mamy międzynarodowe ambicje – mówi Sławomir Siergiejczyk, Head of Commerce w Brand Distribution Group. Chcemy być pionierami, a nie tylko uczestnikami rynku – dodaje.
Już w ciągu kilku dni od pojawienia się produktów BDG na Temu, firma odnotowała setki zamówień – co wskazuje na duże zainteresowanie zakupami online produktów z kategorii FMCG. Tak pozytywny odbiór umocnił także przekonanie, że Temu to atrakcyjny kanał sprzedaży pozwalający dotrzeć do nowych klientów.
Temu to globalna platforma e-commerce, która łączy konsumentów bezpośrednio z milionami producentów i marek. Poza szerokim wyborem produktów w korzystnych cenach, Temu rozpoczęło zapraszać na swoją platformę również lokalnych sprzedawców z ponad 20 krajów, oferując im niskokosztowy kanał dotarcia do nowych odbiorców. W Polsce Temu zadebiutowało w maju 2023 r., a od grudnia 2024 r. umożliwia sprzedaż także polskim firmom.
Z badania przeprowadzonego przez Ipsos wynika, że użytkownicy Temu oszczędzają średnio 24% na zakupach na platformie. Co więcej, 80% z nich uważa, że marketplace oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Dzięki dynamicznemu rozwojowi i coraz szerszej ofercie, Temu staje się dla wielu konsumentów miejscem pierwszego wyboru, jeśli chodzi o zakupy przy ograniczonym budżecie. Marka została również doceniona przez polskie branże e-commerce i retail. W 2024 roku otrzymała nagrodę BLIX Awards w kategorii „Najlepsze Promocje” oraz Retail Business Awards w kategorii „Sukces rynkowy”.
Nowe podejście do codziennych zakupów
Brand Distribution Group zarejestrowało się jako sprzedawca na Temu w grudniu 2024 r., a oficjalnie rozpoczęło sprzedaż w marcu 2025 r. W ramach procesu wdrożeniowego sprzedawcy są zobowiązani do przedstawienia odpowiednich dokumentów – w tym rejestracji działalności, dokumentów tożsamości oraz certyfikatów dla określonych kategorii produktów. Oferty są także weryfikowane pod kątem naruszenia praw własności intelektualnej. Sprzedawcy muszą również zaakceptować kodeks postępowania dla partnerów zewnętrznych, który określa m.in. zasady dotyczące zgodności z obowiązującymi przepisami prawa pracy czy bezpieczeństwa produktów.
– Ten proces pokazał, jak duży nacisk Temu kładzie na jakość. Istnieje przekonanie, że takie platformy dopuszczają do sprzedaży niezweryfikowane produkty czy sprzedawców, ale nasze doświadczenie pokazuje zupełnie co innego – podkreśla Siergiejczyk.
Wsparcie ze strony Temu miało kluczowe znaczenie dla sukcesu Brand Distribution Group. Platforma po pierwszym onboardingu poprzez międzynarodowy zespół, przydzieliła firmie polskiego opiekuna klienta, co znacznie usprawniło komunikację i przyspieszyło proces dodawania produktów. Oferta firmy – kapsułki do prania, przekąski i popularne napoje – wyróżnia się na tle szerokiego asortymentu platformy. Co więcej, BDG wyszło z inicjatywą otwarcia nowej kategorii FMCG na platformie Temu w Europie
– Temu to nie tylko platforma – to prawdziwa “maszyna” napędzająca zainteresowanie konsumentów. Ich umiejętność aktywizacji i wzbudzania zainteresowania w social mediach daje nam niespotykaną widoczność – mówi Siergiejczyk.