Gaming Factory, polski deweloper i wydawca gier wideo, ogłosił wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku i podsumował pierwsze dni sprzedaży JDM: Japanese Drift Master – najważniejszego tytułu w historii spółki. Od daty premiery tj. 21 maja do tej pory gra łącznie przekroczyła sprzedaż 73 tys. egzemplarzy i wygenerowała ponad 1,4 mln USD przychodów netto głównie ze sprzedaży na Steam. Mimo straty w pierwszych miesiącach roku, majowa premiera JDM otwiera przed spółką nowy etap rozwoju.
Od stycznia do marca 2025 r. Gaming Factory S.A. osiągnęło 0,88 mln zł netto jednostkowych przychodów i 0,27 mln zł EBITDA, notując stratę w wysokości 0,4 mln zł. Powodem była kontynuacja inwestycji w rozwój i marketing kluczowego projektu JDM: Japanese Drift Master.
– Skoncentrowaliśmy się na tym, co najważniejsze – jakości i potencjale rynkowym. Dziś widać, że to była dobra decyzja. JDM: Japanese Drift Master jest naszym największym sukcesem, nie tylko komercyjnym, ale także strategicznym – komentuje Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory. – To gra, która potwierdziła, że mamy zespół zdolny tworzyć tytuły z globalnym potencjałem do długofalowej monetyzacji. Już po pierwszych dniach widzimy, że przychody ze sprzedaży JDM są wyższe niż w całym 2024 r. To jest dobry prognostyk, który będzie widoczny w przyszłych raportach spółki.
Gra JDM: Japanese Drift Master, wydana 21 maja 2025 r. na platformach Steam, GOG i Epic Games Store, na dzień publikacji raportu finansowego (29 maja 2025 r.) wygenerowała ponad 1,4 mln USD przychodów netto, głównie ze sprzedaży na Steam (ponad 64 tys. egzemplarzy). Łączna liczba sprzedanych kopii przekroczyła 73 tys. Spółka ocenia, że zwrot pełnych kosztów produkcji i marketingu nastąpi w ciągu kilku tygodni.
JDM trafiła na listę globalnych bestsellerów Steam już pierwszego dnia, a liczba graczy śledzących tytuł na wishlistach przekroczyła 850 tys. W szczytowym momencie w grę jednocześnie grało ponad 4 tys. osób, a kampania reklamowa wygenerowała 6,5 mln wyświetleń. Gra otrzymała status „w większości pozytywna” (73% pozytywnych ocen) spośród ponad 1,5 tys. recenzji.
Największy udział w sprzedaży pochodzi z rynku amerykańskiego, gdzie sprzedano 20% wszystkich kopii. W pierwszej szóstce znalazły się również: Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Polska. Wydawca zagraniczny – 4Divinity z grupy GCL Asia – odpowiada za działania promocyjne w Azji.
Spółka planuje kolejne aktualizacje, rozwój roadmapy oraz wersje konsolowe gry – planowane na przełom 2025 i 2026 r. Zapowiedziane zostały również nowe funkcje w grze, nowe auta, części tuningowe oraz tryb photo mode. W planach są także optymalizacje, poprawa AI oraz misje poboczne – zgodnie z sugestiami graczy.
Koszt produkcji gry wyniósł do końca kwietnia 10,82 mln zł, a budżet marketingowy nie przekroczył 1 mln zł. Znaczną część kosztów (5,88 mln zł) pokrył partner zagraniczny w formie zaliczek.
-Sukces JDM: Japanese Drift Master to efekt kilkuletniego rozwoju i zmian w strategii spółki. Rynek jest coraz bardziej wymagający, ale pokazujemy, że jesteśmy gotowi, by konkurować na poziomie globalnym. Niebawem sprzedaż JDM: Japanese Drift Master powinna pokryć wszystkie koszty produkcji, jednak dla nas to dopiero początek drogi. Już teraz rozpoczynamy prace nad wersjami konsolowymi, a dodatkowo będziemy rozwijać obecną wersję, aby sukcesywnie przyciągać nowych graczy. Dążymy do tego, aby ten tytuł zapracował na miano longsellera. Od dnia premiery doszło nam około 100 tys. nowych graczy na wishlistę, to pokazuje że zainteresowanie tytułem jest bardzo duże, ci gracze będą czekać na dalszą optymalizację gry, nową zawartość oraz przeceny. Monetyzacja wysokiej wishlisty jest dla nas absolutnym priorytetem na kolejne miesiące – dodaje prezes Gaming Factory.
JDM: Japanese Drift Master to wyścigowa gra z otwartym światem, oparta na trzech typach rywalizacji – drift, grip i drag. Gracze wcielają się w młodego polskiego kierowcę walczącego o powrót na japońską scenę motorsportu. Gra oferuje tryby arcade i simcade, bogaty tuning oraz licencjonowane auta marek Nissan, Honda, Mazda i Subaru. Cena gry wynosi 34,99 USD (119 zł w Polsce), z 15% rabatem w tygodniach premierowych.