wtorek, 17 czerwca, 2025

Grupa IMS podsumowuje pierwszy kwartał 2025 roku, skupia się na budowaniu wzrostu przychodów

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Inwestowanie w rozbudowę zespołu, w szczególności sprzedażowego, to jedna z priorytetowych inicjatyw rozwojowych widoczna w minionym kwartale. Jej celem jest zdynamizowanie wzrostu biznesu lidera krajowego rynku marketingu sensorycznego (GPW: IMS).

Po zanotowaniu najwyższych w historii zysków za rok 2024 przy stabilnych przychodach, Grupa IMS zamierza osiągać wyraźne wzrosty również na poziomie sprzedaży. Służy temu wzmocnienie zespołu, w szczególności sprzedażowego, dedykowanego segmentom abonamentów i reklam, co w naturalny sposób obciąża bieżące wyniki – w pierwszym kwartale br. koszty wynagrodzeń i usług obcych były wyższe o około 1 mln zł rdr. Mimo to w okresie styczeń-marzec 2025 roku biznes marketingu sensorycznego Grupy IMS (bez projektu Closer Music) zanotował 3,7 mln zł wyniku EBITDA i 1,6 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Choć porównywalność przychodów (13,8 mln zł) w ujęciu rok do roku zaburzyła zmienność sprzedaży w projektowym segmencie systemów digital signage, to przychody z kluczowych segmentów, tj. abonamentów marketingu sensorycznego i reklamowego, wzrosły o 8% rdr.

Zbudowaliśmy wysoko rentowny biznes, który wypracował w zeszłym roku ośmiocyfrowy, rekordowy w naszej dotychczasowej historii zysk netto. Mierzymy jeszcze wyżej, dlatego ważny jest dla nas wyraźny wzrost przychodów, czego w zeszłym roku niestety nie dokonaliśmy. Poczynione inwestycje w zespoły sprzedażowe segmentu abonamentowego i reklamowego powinny być coraz bardziej widoczne w kolejnych kwartałach. O ile pierwszy kwartał pozostaje sezonowo mało istotny dla wyników całego roku, o tyle najistotniejszy będzie kwartał czwartywskazuje Michał Kornacki, Prezes Zarządu IMS S.A.

Grupa IMS zakłada, że rok 2025 powinien zapisać się jako nowy rekord pod względem liczby organicznie pozyskanych lokalizacji abonamentowych.

Na bazie już podpisanych umów na usługi abonamentowe spodziewamy się przekroczenia pułapu 4 tys. nowych subskrypcji w roku 2025 przy 38 tys. obsługiwanych abonamentów na koniec zeszłego roku. To w istotny sposób zwiększy nasze comiesięczne, powtarzalne wpływy finansowe. Pozytywnie oceniamy dalsze perspektywy, gdyż długoterminowy potencjał rynku jest niezmiennie wysokipodkreśla Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A.

Zmiany w dziale sprzedaży usług reklamowych i potencjał tego rynku są pozytywnie oceniane m.in. przez Biuro Maklerskie Banku Millennium, które w rekomendacji „kupuj” z 21 maja br. podwyższyło cenę docelową akcji IMS do 4,60 zł.

Spółka regularnie dzieli się zyskami z akcjonariuszami w sposób bezpośredni, a Zarząd zaproponował  transfery środków z zysku roku 2024 na poziomie o 12% wyższym niż przed rokiem. Rekomendacja Zarządu co do podziału zysku za rok 2024 zakłada dywidendę w wysokości 5,6 mln zł (0,16 zł na akcję), co odpowiada wypłaconej w grudniu zaliczce na poczet dywidendy za rok 2024. Dodatkowo, w lipcu br. ma zostać przeprowadzony skup akcji własnych o charakterze dywidendowym, na który ma być przeznaczone 5 mln zł. Skup do 625 tys. akcji po 8 zł za sztukę ma zostać przeprowadzony w formie zaproszenia do składania ofert sprzedaży, skierowanego do wszystkich akcjonariuszy i zapewniającego równe prawa wszystkich akcjonariuszy (proporcjonalna redukcja zapisów i jednolita cena). Jeśli w skupie wzięliby udział wszyscy akcjonariusze (100% akcji), to otrzymaliby ekwiwalent ponad 0,14 zł dywidendy na akcję. Od końca trzeciego kwartału br. Zarząd chciałby uruchomić również drugi skup akcji, polegający na systematycznym skupowaniu akcji podczas sesji giełdowych po cenie rynkowej. O finalnych rozwiązaniach zadecydują akcjonariusze podczas najbliższego Walnego Zgromadzenia, które zostało zwołane na 18 czerwca br.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Terminal instalacyjny ORLEN Neptun gotowy – pierwszy kontrakt z hiszpańsko-francuskim konsorcjum Ocean Winds

ORLEN Neptun, spółka z Grupy ORLEN, uruchomił w Świnoujściu...

Sieć Froo rośnie w siłę. Żabka ma już 100 sklepów w Rumunii

Froo, stworzona przez Grupę Żabka sieć sklepów modern convenience,...

ORLEN Paliwa zakończył rozbudowę terminalu LPG w Szczecinie. Pojemność magazynowa wzrosła dwukrotnie

Spółka ORLEN Paliwa zakończyła inwestycję w Terminalu Gazu Płynnego...

White Stone: wzrost w sektorze mieszkaniowym i co-livingowym. Zysk przekroczył 26 mln zł

Grupa White Stone Development stabilnie rośnie w segmencie mieszkaniowym...

ORLEN z rekordowym wsparciem na inwestycje w wodór – 1,7 mld zł z KPO na programy Green H2 i Hydrogen Eagle

Grupa ORLEN otrzymała 1,7 mld zł bezzwrotnego dofinansowania z...

Podobne tematy

Giełdowy IMS szacuje mocny wzrost zysku netto w roku 2024

Rekordowe zyski roczne Grupy IMS, pierwszy raz w historii...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie