sobota, 27 lutego, 2021
MARKETING Koronawirus zmienił branżę PR, ale popyt na jej usługi wciąż jest wysoki

Koronawirus zmienił branżę PR, ale popyt na jej usługi wciąż jest wysoki

-

Koronawirus zmienił branżę PR, ale popyt na jej usługi wciąż jest wysoki

W ostatnich miesiącach nie brakowało opinii, że przedłużająca się pandemia i kryzys gospodarczy wyhamują popyt na usługi PR i doradztwo komunikacyjne. Rzeczywistość pokazała jednak, że w dobie COVID-19 wysokiej jakości komunikacja stała się dla firm jeszcze ważniejsza niż dotychczas, a zainteresowanie wsparciem agencji PR nie zmalało nawet odrobinę.

394 zgłoszenia i 93 projekty wyróżnione podczas czwartkowej gali to rekordowe liczby w 20-letniej historii „Złotych Spinaczy”, najważniejszego i najbardziej prestiżowego konkursu dla branży public relations w Polsce. To także dowód na to, że branża PR jest w bardzo dobrej kondycji, a firmy nieustannie potrzebują doświadczonych doradców, którzy pomogą im szybko i skutecznie dotrzeć z kluczowymi przekazami do kluczowych interesariuszy.

W ubiegłym roku świat się zatrzymał, ale jako ludzie, nawet przez chwilę nie przestaliśmy ze sobą rozmawiać. Potrzeba precyzyjnej i przemyślanej komunikacji stała się nawet silniejsza, niż dotychczas, co obserwowaliśmy w codziennych kontaktach z naszymi klientami. W wielu przypadkach zmieniły się narzędzia, kanały dotarcia czy nawet sama strategia komunikacji, jednak liczba kontekstów komunikacyjnych znacząco wzrosła, a przeciążone zespoły poszukiwały kompleksowego doradztwa zewnętrznego. Szczególne zapotrzebowanie ze strony biznesu zaobserwowaliśmy w zakresie zintegrowanej komunikacji, która łączy tradycyjny PR, np. z zakupem mediów czy obsługą kanałów społecznościowych – komentuje Tomasz Alberski, prezes zarządu Grupy Komunikacja Plus.

Dwie ścieżki komunikacji na czas pandemii

W marcu ubiegłego roku, tuż po ogłoszeniu w Polsce pierwszych obostrzeń związanych
z pandemią, część firm zapowiedziała ograniczanie wydatków na cele marketingowo-reklamowe i przyjęła ostrożną strategię w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, ograniczając wszelkiego rodzaju aktywności do niezbędnego minimum. Inne firmy, zwłaszcza te związane z sektorem e-commerce, postawiły zaś na intensyfikację komunikacji i reklamy, w 100% wykorzystując zwiększone zainteresowanie ze strony nabywców. Ostatnie miesiące upłynęły także pod znakiem rosnącego popytu na wsparcie i doradztwo w zakresie komunikacji wewnętrznej.

W dzisiejszych realiach dobrostan pracowników ma szczególne znaczenie dla biznesu,
a zadowoleni i spełnieni pracownicy stanowią niewątpliwą przewagę konkurencyjną. To od pracodawców zależy, czy nowe procesy będą dla zespołu jedynie przykrym obowiązkiem czy ciekawym i wartościowym doświadczeniem, z którego wszyscy wyniesiemy wartość dodaną. W dobie pandemii koronawirusa i dystansu społecznego, dobry duch zespołu jest ważniejszy niż kiedykolwiek, dlatego w 3M, mimo licznych barier i obostrzeń, konsekwentnie stawiamy na aktywizację pracowników i staramy się sięgać po niestandardowe rozwiązania, takie jak np. grywalizacja – mówi Katarzyna Postawa,
Brand and Communications Leader 3M GSC.

Jeden z takich pomysłów przyniósł firmie 3M tegoroczną nagrodę Złotego Spinacza w kategorii komunikacja wewnętrzna. Przy wsparciu Grupy Komunikacja Plus firma zdecydowała się w niestandardowy sposób zaktywizować zespół liczący prawie 1000 osób i zachęcić pracowników do przyswojenia skomplikowanych zasad systemu zarządzania jakością w ramach certyfikacji ISO 9001:2015, wykorzystując do tego wspomnianą grywalizację. W efekcie programu i wspierającej go kampanii komunikacyjnej, w grudniu 2019 roku 3M GSC Poland stało się pierwszym centrum usług wspólnych w globalnych strukturach 3M, które może legitymować się certyfikatem ISO 9001:2015 i wyznaczać standardy pozostałym jednostkom firmy. Dodatkowo, 80% pracowników oceniło proces przygotowania do certyfikacji ISO jako bardzo dobrze przygotowany i zrealizowany.

W tegorocznej edycji Złotych Spinaczy Grupa Komunikacja Plus zdobyła 11 nagród – 6 Złotych Spinaczy, 2 Srebrne Spinacze i 3 Brązowe Spinacze, a dzięki ilości wyróżnień otrzymała Tytanowego Spinacza dla Najlepszego w Konkursie 2020. Nagrodzone projekty realizowała z Elektroluxem, spółką biurową Skanska, Kolejami Dolnośląskimi, 3M, Konsulatem Honorowym Indii we Wrocławiu oraz Stowarzyszeniem Przedsiębiorczość dla Ekologii.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

Remote controlled drone taking off from warehouse to deliver package

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....
Deloitte

Deloitte: Rok 2021 przyniesie zwiększoną aktywność na rynku private equity

0
Mimo, że rynek private equity (PE) w Europie Środkowej odczuł wpływ pandemii i wywołanego nią spowolnienia, przedstawiciele funduszy wykazują dziś znacznie większy optymizm niż w pierwszej połowie 2020 r. Jak wynika z raportu firmy...
polska unia europejska

Jaka przyszłość czeka Unię Europejską i Polskę?

0
Michał Perzyński/Instytut Jagielloński: Jak Pana zdaniem będą wyglądać stosunki Unii Europejskiej ze Stanami Zjednoczonymi po zaprzysiężeniu Joe Bidena na prezydenta? Bogusław Sonik: Myślę, że przede wszystkim zmieni się jedno – będą mieli do siebie zaufanie...