Wszystkie samochody marki Lexus oferowane w Polsce pochodzą z japońskich zakładów produkcyjnych. Cztery nowoczesne fabryki – Tahara, Miyata, Iwate i Motomachi – odpowiadają za dostarczanie aut na nasz rynek.
Tahara – kolebka marki
Zakład Tahara w prefekturze Aichi to jedna z najważniejszych fabryk Lexusa. Działa od 1979 roku, a w 1989 rozpoczął produkcję pierwszych modeli marki – ES i LS. Obecnie odpowiada za montaż limuzyny LS, luksusowego vana LM oraz SUV-a NX. Tahara to jeden z najbardziej zautomatyzowanych zakładów koncernu, korzystający z zaawansowanych systemów komputerowych i robotycznych.
Kiusiu – główne centrum produkcyjne
Na wyspie Kiusiu znajduje się zakład Miyata w mieście Miyawaka. To jeden z największych ośrodków produkcyjnych Lexusa, który od 2005 roku specjalizuje się wyłącznie w montażu samochodów tej marki przeznaczonych na eksport. Na dwóch liniach montażowych produkowane są modele NX, UX, ES i RX – dziennie powstaje tam nawet 1850 aut. Towarzyszą im dwa inne zakłady: Kokura, odpowiedzialna za przekładnie, oraz Kanda, gdzie produkowane są silniki.
Iwate – nowe życie po katastrofie
Fabryka w Iwate, położona we wschodniej Japonii, to zakład z 30-letnią historią. Region ten został dotknięty przez trzęsienie ziemi i tsunami w 2011 roku. Uruchomienie produkcji modelu LBX – miejskiego crossovera – stanowi część strategii odbudowy i rozwoju lokalnej społeczności. Wcześniej zakład wytwarzał m.in. cenione modele IS i ES.
Motomachi – centrum innowacji
Zakład Motomachi to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów w portfolio Lexusa. Produkowane są tu elektryczne modele RZ oraz luksusowe coupé i kabriolety LC. To także miejsce, gdzie w latach 2010–2012 powstawał supersamochód LFA – tylko 500 sztuk tego wyjątkowego auta zjechało z tamtejszych taśm. Fabryka słynie z wyjątkowego podejścia do kontroli jakości – do oceny lakieru wykorzystywany jest specjalny tunel oświetlony diodami LED rozmieszczonymi co 30 cm.