Martyna Malczewska-Malak objęła stanowisko Dyrektorki Zarządzającej Nutricia Polska, firmy należącej do grupy spółek DANONE. Zmiana ta jest wynikiem awansów wewnętrznych w polskich i międzynarodowych strukturach DANONE i jest związana z wdrażanym przez organizację kategorialnym modelem zarządzania w Europie. To z kolei ma przełożyć się na jeszcze bardziej wymierne realizowanie przez spółki łączącej ich misji niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe oraz wizji One Planet. One Health, zgodnie z którą zdrowie ludzi i równowaga planety są ze sobą powiązane.
Martyna Malczewska-Malak jest związana z firmą od prawie 13 lat. Ostatnio, przez blisko sześć lat, pełniła rolę Dyrektorki Działu Żywienia Medycznego. Wcześniej zajmowała stanowiska Dyrektorki Sprzedaży na Polskę oraz Country Managera na kraje bałtyckie i Ukrainę. Przez cały ten okres działała w segmencie specjalistycznych produktów do żywienia medycznego, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. – Objęcie stanowiska Dyrektorki Zarządzającej Nutricia Polska to nie tylko wielki zaszczyt, ale i wyraz zaufania ze strony organizacji. Zwłaszcza w dobie dynamicznych zmian, m.in. demograficznych, związanych z przekształceniem struktury wiekowej społeczeństwa w naszym kraju i wzrostem liczby osób starszych, musimy odpowiedzialnie podchodzić do kwestii żywienia i zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego, zarówno konsumentom, jak i pacjentom z różnymi potrzebami. Nie możemy przy tym zapominać, jak istotne z punktu widzenia utrzymania dobrego zdrowia, są nawyki żywieniowe wykształcone w dzieciństwie. Przed nami czas pełen wyzwań. Jestem jednak przekonana, że jako Nutricia Polska będziemy dalej skutecznie realizować misję niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe oraz wizję One Planet. One Health, które łączą spółki DANONE – mówi Martyna Malczewska-Malak, Dyrektorka Zarządzająca Nutricia Polska.
Ambitna wizja
Nowa dyrektorka zarządzająca wyznaczyła już ambitną wizję dla kierowanej przez siebie spółki. – Moim celem jest, aby Nutricia pozostała niekwestionowanym liderem we wszystkich kategoriach, w których działa. Wierzę, że możemy być coraz silniejsi, oferując rozwiązania odpowiednio dopasowane do wyzwań rynku i zapewniając najlepszą opiekę żywieniową w najbardziej wrażliwych momentach życia. Jednocześnie, zależy mi by pracownicy czuli, że Nutricia to najlepsze miejsce do rozwijania ich potencjału – wyjaśnia Martyna Malczewska-Malak, Dyrektorka Zarządzająca Nutricia Polska.
Zmiana europejskiego modelu zarządzania
W nowej roli Malczewska-Malak raportuje bezpośrednio do Pawła Piątka, Dyrektora Generalnego grupy spółek DANONE w Polsce. Została także członkiem zespołu zarządzającego grupy spółek DANONE. – Jako DANONE kontynuujemy transformację europejskiego modelu zarządzania z geograficznego na kategorialny, co wiąże się z jednej strony z modyfikacją struktury, zaś z drugiej ze zmianą sposobu myślenia. Mamy zespół silnych, doświadczonych ekspertów, którzy znają nie tylko specyfikę lokalnych rynków i społeczności, mają także unikatowe know-how w wymagających, a jednocześnie bliskich każdemu z nas branżach. W obszarze tak wrażliwym, jak zdrowie, połączenie znajomości uwarunkowań regionalnych z ekspertyzą merytoryczną jest niezwykle istotne – tłumaczy Paweł Piątek, Dyrektor Generalny grupy spółek DANONE w Polsce.
Artur Ludwiczak, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający Nutricia Polska, awansował na stanowisko Vice Preident Medical Nutrition Europe. W nowej roli kieruje kategoriami medycznymi i jako członek globalnego i europejskiego zespołu zarządzającego będzie definiował portfolio i innowacje dla Starego Kontynentu. Stanowisko Dyrektorki Działu Żywienia Medycznego, które dotąd zajmowała Martyna Malczewska-Malak, piastuje zaś obecnie Marta Łojewska, zarządzająca dotychczas działem Strategy & Insights. W nowej roli raportuje bezpośrednio do Martyny Malczewskiej-Malak.
Nutricia Polska jest liderem w sprzedaży produktów dla niemowląt i małych dzieci[1] oraz żywności medycznej dla osób wymagających specjalnej diety[2]. Jest też pierwszym w Polsce producentem żywności specjalnego przeznaczenia medycznego oraz mlek modyfikowanych i żywności dla niemowląt i małych dzieci posiadającym certyfikat B Corp, poświadczający zaangażowanie w wykorzystanie biznesu jako narzędzia do wdrażania pozytywnych zmian społecznych i środowiskowych. Do portfolio Nutricia Polska należą także poradnie żywieniowe Nutrimed i Promedica, które tworzy 600-osobowy zespół wykwalifikowanego personelu medycznego. Oferują one kompleksową opiekę żywieniową u pacjenta w domu, gdy chory nie jest w stanie odżywiać się doustnie. Poradnie te są jedynym dostawcą tego typu usług, niosącym pomoc we wszystkich województwach w Polsce, a 100% wizyt personelu odbywa się u pacjentów w domu, bez względu na lokalizację.
[1] Nutricia za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa w okresie od marca 2019 do lutego 2020 w kategorii Żywność dla dzieci (kategoria rozumiana jako suma certyfikowanych: kaszek, deserów, napojów, przekąsek, mlek modyfikowanych oraz obiadków i zupek dla dzieci do 3 roku życia).
[2] IQVIA, NFZ, Badanie „Żywienie dojelitowe w szpitalach” zrealizowane przez PEX PharmaSequence (2018).