14 maja 2025 roku spółka MAZOP Group oficjalnie zadebiutowała na rynku NewConnect. Podczas uroczystości debiutu kurs akcji, w pierwszych minutach, wzrósł do poziomu 32 zł za akcję, co oznacza wzrost o 28% wobec ceny odniesienia. MAZOP Group jest jednym z nielicznych reprezentantów sektora produkcyjnego, który trafia na małą giełdę z rozbudowaną infrastrukturą oraz dynamicznie rozwijanym eksportem. Spółka jest 360. firmą notowaną na NewConnect oraz trzecim debiutem na tym rynku w 2025 roku.
MAZOP Group to polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu oraz branży motoryzacyjnej, który dostarcza swoje produkty do klientów w 24 krajach. Obecnie spółka dysponuje parkiem maszynowym o zdolności produkcyjnej do 72 mln opakowań rocznie. Eksport odpowiada już za około 58% przychodów Grupy, a do kluczowych rynków należą Niemcy, Holandia, Francja oraz kraje skandynawskie.
– Debiut na NewConnect to dla nas ważny krok i konsekwencja realizowanej strategii wzrostu. Chcemy być jeszcze bardziej transparentni i wiarygodni, zarówno dla inwestorów, jak i partnerów biznesowych. W ubiegłym roku wdrożyliśmy kluczowe zmiany, zwłaszcza w zakresie ekspansji zagranicznej, które już przynoszą wymierne efekty. Liczę na to, że wspólnie z obecnymi i przyszłymi akcjonariuszami będziemy dalej budować wartość MAZOP Group – mówi Krzysztof Rusin, prezes zarządu MAZOP Group S.A.
W 2024 roku MAZOP Group powołał spółkę zależną MAZOP GmbH w Monachium oraz uruchomił własny dział sprzedaży na rynku niemieckim, rezygnując z pośredników. Dzięki temu już w I kwartale 2025 r. firma zanotowała trzykrotny wzrost liczby klientów za naszą zachodnią granicą w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oraz wyraźną poprawę wyników finansowych. Skonsolidowane przychody wzrosły do 11,4 mln zł (z 9,8 mln zł rok wcześniej), EBITDA wzrosła ponad 2,5-krotnie rdr, do poziomu 1,3 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł prawie 0,5 mln zł wobec 0,2 mln zł straty w I kwartale 2024 roku – przy czym dane spółki niemieckiej nie wchodzą w konsolidację tych wyników.
– W MAZOP Group mamy jasno określoną strategię dalszego rozwoju, zarówno pod względem wzrostu sprzedaży, jak i rozbudowy portfolio produktowego. Skupiamy się na rozwiązaniach, które odpowiadają na realne potrzeby klientów – zarówno w e-commerce, jak i przemyśle. Stawiamy na innowacje, funkcjonalność i ekologię. Naszym celem jest konsekwentne zwiększanie udziału w sprzedaży opakowań specjalistycznych i przemysłowych, przy jednoczesnym wzmacnianiu pozycji na rynkach zagranicznych – mówi Paweł Kocyk, wiceprezes MAZOP Group S.A.
MAZOP Group konsekwentnie poszerza swoje portfolio produktowe. W ostatnim czasie wdrożono m.in. kontenery paletowe z tektury, drewna i pianki, membranowe opakowania Fixbox, antykradzieżowe Safeboxy oraz ekologiczne wypełnienia z papierowego plastra miodu. Szczególną popularnością cieszy się Rollbox Pro – wzmocniona wersja klasycznej owijki, której sprzedaż w 2024 roku osiągnęła poziom 1,86 mln sztuk. MAZOP rozwija także sprzedaż produktów z kategorii opakowań przemysłowych, szczególnie zabezpieczeń piankowych oraz Fixboxów, czyli opakowań membranowych z kartonu. W I kwartale 2025 roku sprzedaż opakowań piankowych wzrosła o 49%, a Fixboxów o 27% rok do roku.
W ramach Grupy działa również spółka zależna Sheep Me, specjalizująca się w usługach fulfillmentu dla e-commerce. W 2024 roku przychody tego segmentu wzrosły o 60%, osiągając poziom 1,7 mln zł.
MAZOP Group zapowiada dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury produkcyjnej oraz ekspansję zagraniczną, w szczególności na rynkach DACH oraz w Europie Południowej.