niedziela, 29 listopada, 2020
MARKETING Walka o miejsca w rankingu - pozycjonowanie sklepów internetowych

Walka o miejsca w rankingu – pozycjonowanie sklepów internetowych

-

Walka o miejsca w rankingu – pozycjonowanie sklepów internetowych

Handel w sieci jest coraz popularniejszy. Nawet właściciele niewielkich sklepików, którzy jeszcze do niedawna prowadzili wyłącznie stacjonarną działalność, przekonują się do tego, aby założyć sklep internetowy, gdyż dzięki temu mogą zdobyć znacznie więcej klientów. Rosnąca konkurencja sprawia jednak, iż w pierwszej dziesiątce rankingu stron internetowych robi się coraz ciaśniej. Pozycjonowanie sklepów internetowych może być sposobem na to, aby wyprzedzić konkurencję i zwiększyć ruch organiczny w witrynie.

  1. Co to jest pozycjonowanie sklepów internetowych?
  2. Koszty pozycjonowania – od czego zależą?
  3. Ile trzeba czekać na efekty?
  4. Jak przebiega pozycjonowanie sklepów internetowych?
  5. Kampania SEO – na jakie efekty można liczyć?

Jak rozłożyć środki finansowe przeznaczone na marketing sklepu internetowego? Skupić się wyłącznie na promowaniu działalności przy pomocy kampanii linków sponsorowanych i szeroko zakrojonej strategii reklamowej prowadzonej w mediach społecznościowych, czy może rozważyć także pozycjonowanie sklepów internetowych? Wysokie, naturalne pozycje w rankingu pozwalają na zwiększenie ruchu organicznego, co przełoży się na wzrost dochodów. Odpowiedź na wcześniejsze pytanie wydaje się więc oczywista.

Co to jest pozycjonowanie sklepów internetowych

Dla wielu osób samo stwierdzenie pozycjonowanie sklepów internetowych brzmi niezwykle tajemniczo. Niektórzy może kojarzą takie działania z poszerzaniem profilu linków prowadzących do witryny. Tymczasem okazuje się, iż na pozycjonowanie składa się niezwykle dużo różnorodnych działań, zarówno on-page jak i off-page. Mają one jedno kluczowe zadanie – wywindować kluczowe frazy bezpośrednio powiązane z ofertą sklepu najwyżej jak się da w rankingu wyszukiwarki oraz zwiększyć ilość odwiedzin generowanych z ruchu organicznego. To w przyszłości może znacznie obniżyć wydatki ponoszone na działania promocyjne. Warto jednak sobie zdawać sprawę z tego, iż przy pozycjonowaniu nic nie dzieje się za pomocą czarodziejskiej różdżki. Jest to mozolna i czasochłonna praca, na której efekty trzeba czasem trochę poczekać.

Koszty pozycjonowania – od czego zależą?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to szereg różnorodnych działań dopasowanych do potrzeb konkretnego klienta. W zależności od różnych czynników strategia pozycjonowania może być prowadzona w odmienny sposób. Ciężko jest zatem ocenić jednoznacznie wysokość wydatków związanych z pozycjonowaniem witryny. Można jednak wskazać szereg aspektów, które będą miały bezpośrednie przełożenie na koszty pozycjonowanie. Wśród elementów, które mają istotny wpływ na wysokość kosztów, wymienić trzeba między innymi wielkość sklepów, aktualny stan optymalizacji (jak duży zakres prac optymalizacyjnych trzeba będzie wykonać przed rozpoczęciem pozycjonowania), ilość i rodzaj słów kluczowych czy konkurencyjność branży, w jakiej działa dany sklep.

Pozycjonowanie sklepu – po jakim czasie można zobaczyć efekty?

W tej dziedzinie pośpiech jest zdecydowanie złym doradcą. Zadziwiające, jak sporo pozycjonowanie sklepów internetowych ma wspólnego z odchudzaniem. W jednym i w drugim przypadku, aby efekty były trwałe, trzeba poczekać, aż podjęte działania przyniosą oczekiwany skutek. Skok na głęboką wodę bez przemyślanej strategii może w przypadku odchudzania zakończyć się efektem jojo, a przy pozycjonowaniu tzw. filtrem, czyli karą za nienaturalny profil linków. Nie tak rzadkie są również przypadki całkowitej blokady stron. O ile z filtra można jeszcze wyjść, o tyle blokada indeksacji będzie niosła za sobą poważne konsekwencje. Im lepiej rozłożony w czasie będzie przyrost linków do witryny, tym efekty pozycjonowania będą trwalsze, a cały proces dużo bezpieczniejszy.

Jak przebiega pozycjonowanie sklepów internetowych?

Gdyby pozycjonowanie sklepów internetowych polegało tylko na zdobywaniu kolejnych linków, to zadanie to nie wymagałoby wielu lat doświadczeń. Warto mieć na uwadze, iż cały proces jest o wiele bardziej skomplikowany, niż się to początkowo wydaje. Kompleksowe pozycjonowanie sklepów internetowych  to działania o różnorodnym charakterze. W pierwszej kolejności trzeba wykonać audyt, aby zorientować się w obecnej sytuacji. Następnym krokiem będzie wprowadzenie niezbędnych zmian, czyli optymalizacja sklepu. Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie ruchu organicznego z konkretnych fraz, trzeba zatem wybrać najważniejsze słowa kluczowe. Warto rozważyć strategię długiego ogona (long tail), czyli włączyć do pozycjonowania mniej popularne frazy, które jednak sumarycznie mogą dać zaskakująco dobry rezultat, jeżeli chodzi o liczbę odwiedzin. Wreszcie można przejść do sedna sprawy, czyli budowania profilu linków. Warto pamiętać również o mediach społecznościowych – linki z tych miejsc również mają znaczenie!

Kampania SEO – na jakie efekty można liczyć?

Każda kampania SEO ma przede wszystkim na celu osiągnięcie przez dany sklep internetowy jak najwyższych pozycji w rankingu wyszukiwania na kluczowe frazy, które najczęściej wybierane są przez internautów. Oferta pozycjonowania skierowana jest do każdego sklepu, niezależnie od jego wielkości czy branży, w jakiej działa. Jeżeli zależy Ci na doświadczeniu najlepszych specjalistów z tej dziedziny, zapoznaj się z ofertą na stronie www.zgred.pl. Profesjonalnie przeprowadzone audyty SEO, optymalizacja stron internetowych oraz ich pozycjonowanie – dzięki tym działaniom można zwiększyć liczbę odwiedzin generowanych przez ruch organiczny.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

forex

Wpływ epidemii Covid-19 na gospodarkę – komentarz Grzegorza Maliszewskiego

0
W tym tygodniu publikowane będą kolejne dane z gospodarek rozwiniętych, wskazujących na skalę załamania koniunktury w następstwie epidemii koronawirusa. W tym kontekście istotne będą wskaźniki koniunktury w USA i strefie euro. Oczekiwać można dalszego...
2

W II kwartale globalny PKB może spaść nawet o 15 proc. w ujęciu rocznym....

0
W marcu wskaźnik PMI – łącznie dla przemysłu i usług – w strefie euro odnotował rekordowy spadek do 31,4 pkt, podczas gdy jeszcze w lutym wyniósł 51,6 pkt. Dane te obrazują nastroje osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach, co...
rozwoj

Tarcza Antykryzysowa: przykłady działań polityki podatkowej w innych państwach

0
Doświadczenia z kryzysu z 2008 roku pokazały, że instrumenty podatkowe mają istotną rolę w łagodzeniu skutków spowolnienia gospodarczego. Aktualne działania innych państw pozwalają stwierdzić, że polityka podatkowa ma i będzie mieć istotne znaczenie w...