piątek, 13 czerwca, 2025

Tarczyński z wyższą sprzedażą, niższym zyskiem – wyniki za I kwartał 2025

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Grupa Tarczyński, lider segmentu przekąsek białkowych w branży FMCG, wypracowała w I kwartale 2025 roku 519 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 9,9 proc. W analizowanym okresie wartość zysku EBITDA ukształtowała się na poziomie 65,2 mln zł wobec 78,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W pierwszych trzech miesiącach br. zysk netto wyniósł 29,3 mln zł w porównaniu z blisko 44,3 mln zł rok wcześniej.

Akcjonariusze firmy podczas walnego zgromadzenia zwołanego na 12 czerwca 2025 roku decydować będą o emisji nie więcej niż 2 mln akcji zwykłych serii G. Pozyskany w drodze emisji akcji kapitał Grupa Tarczyński zamierza przeznaczyć na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosa, a także realizację projektów innowacyjnych.

Długoterminowo koncentrujemy się na zwiększaniu skali działania. Strategia wzrostu grupy opiera się na kilku kluczowych filarach: konsekwentnym zwiększaniu udziałów w strategicznych kategoriach produktowych, pozyskiwaniu nowych konsumentów, maksymalizacji wartości marki parasolowej, wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynku oraz budowaniu silnego, pozytywnego wizerunku marki Tarczyński. W ramach planowanej ekspansji rozważamy emisję do 2 mln akcji – decyzję w tej sprawie podejmą nasi akcjonariusze podczas najbliższego walnego zgromadzeniakomentuje Radosław Chmurak, Wiceprezes Zarządu – Dyrektor Sprzedaży Tarczyński.

Na wysokość przychodów osiągniętych przez Grupę Tarczyński w I kwartale 2025 roku istotny wpływ miało zwiększenie wolumenu sprzedaży względem analogicznego okresu roku poprzedniego.  Kluczowe kategorie produktowe rozwijają się zgodnie z dotychczas wyznaczonymi trendami. Warto wskazać na wysoką dynamikę sprzedaży kategorii parówek na poziomie 26 proc. w okresie I kwartału 2025 roku vs I kwartał 2024 roku oraz stabilny wzrost w grupie kabanosów na poziomie ok. 18 proc. rok do roku, przy jednoczesnym zmniejszeniu sprzedaży kiełbas suchych i wyrobów blokowych
o 8 proc. rok do roku.

W okresie pierwszych trzech miesięcy 2025 roku marża EBITDA wyniosła 12,55 proc. i była o 0,3 p.p. wyższa niż średnioroczna marża w okresie 2024 roku.

W 2024 roku grupa umocniła się na pozycji lidera w kategorii przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70-proc. udział w rynku kabanosów oraz 25-proc. w rynku parówek.

Wybrane dane finansowe I kwartał 2025 I kwartał 2024 zmiana
Przychody ze sprzedaży (tys. zł) 519 031 472 479 9,9%
EBITDA (tys. zł) 65 162 78 286 -16,8%
Marża EBITDA 12,6% 16,6% -4,0 p.p.
Zysk netto (tys. zł) 29 304 44 282 -33,8%

Produkty grupy są dystrybuowane do ponad 30 krajów świata na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa.

Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów na świecie i sprzedaje produkty zarówno pod markami Tarczyński i Snack It (często jednocześnie w obydwu markach), jak i w modelu private label. Dystrybuuje produkty do popularnych sieci handlowych w Polsce i zagranicą: Aldi, Asda, Auchan, Biedronka, Billa, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, Iki, Kaulfland, Lidl, Maxima, Morrisons, Netto, Penny, Plus, Rewe, Sainsbury’s, Tesco.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Plastiwell International z nowym inwestorem – czeski fundusz Jet Investment wchodzi do Polski

Czeska firma inwestycyjna Jet Investment podpisała warunkową umowę nabycia...

ORLEN Paliwa zakończył rozbudowę terminalu LPG w Szczecinie. Pojemność magazynowa wzrosła dwukrotnie

Spółka ORLEN Paliwa zakończyła inwestycję w Terminalu Gazu Płynnego...

Sieć Froo rośnie w siłę. Żabka ma już 100 sklepów w Rumunii

Froo, stworzona przez Grupę Żabka sieć sklepów modern convenience,...

Terminal instalacyjny ORLEN Neptun gotowy – pierwszy kontrakt z hiszpańsko-francuskim konsorcjum Ocean Winds

ORLEN Neptun, spółka z Grupy ORLEN, uruchomił w Świnoujściu...

Podobne tematy

Grupa Tarczyński z rekordowymi wynikami – ponad 2 mld zł przychodów i 13% wzrost eksportu w 2024 r.

Grupa Tarczyński, lider segmentu przekąsek białkowych w branży FMCG,...

Roślinne białko z grochu i alg – projekt firmy Tarczyński z dotacją od NCBR

Firma Tarczyński pracuje nad przełomowym preparatem wielobiałkowym pozyskiwanym z...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie