-Reklama-tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl
Strona główna INNOWACJE Innowacyjność nie musi oznaczać rewolucji

Innowacyjność nie musi oznaczać rewolucji

Ilość przetwarzanych przez firmy informacji w ciągu najbliższych dwóch lat wzrośnie średnio o 450%. Aby nadążyć za tak gwałtownym rozwojem przedsiębiorcy będą musieli stawiać na innowacje. Niekoniecznie oznacza to jednak rewolucję – korzyścią dla firmy będzie już możliwość oszczędzania przez każdego pracownika 20 minut dziennie, poświęcanych dotąd na szukanie informacji czy wystawianie faktur.

0

30% firm nie stosuje rozwiązań korzystających ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz nie planuje takich inwestycji.[2] Przeświadczenie, że innowacyjność wymaga dużych zasobów i kapitału, stanowi przeszkodę dla wielu przedsiębiorstw. Tymczasem innowacją w firmie powinno być przede wszystkim wykorzystanie istniejących już narzędzi i procesów w nowy sposób, dopasowany do jej wielkości, bieżących wyzwań oraz otoczenia biznesowego.

– Nawet przejście z papierowego obiegu dokumentów na cyfrowe zarządzanie informacjami może być nowatorskie, ponieważ umożliwi obsługę większej liczby zleceń,  rozszerzenie zakresu usług, a przez to podnoszenie konkurencyjności wskazuje Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów ITS w firmie Konica Minolta. 

Algorytmy naśladują pracowników

Inteligentne algorytmy rozpoznawania tekstu w systemach do zarządzania informacjami (IIM[3]) potrafią automatycznie przechwycić i rozpoznać przychodzące dokumenty, także w języku polskim. Mogą je oznaczać, pobierać z nich potrzebne dane, a nawet przekazywać do odpowiednich osób oraz powiadamiać o zbliżającym się terminie wykonania zadania. Działy księgowe, marketingu, sprzedaży, logistyczne, obsługi klienta, a nawet prawne może również wspierać robotyzacja procesów biznesowych[4], czyli aplikacje naśladujące powtarzalne czynności, które nie wymagają subiektywnej oceny człowieka. Takie algorytmy mogą m.in. wyszukiwać i filtrować dane w zależności od potrzeb konkretnego pracownika, wprowadzać informacje do systemów lub pobierać je z załączników poczty elektronicznej, generować raporty i faktury, zamawiać kurierów czy towary, prowadzić księgi podatkowe, zlecać transport lub naliczać wynagrodzenia.

Nie wszystko naraz

Wdrażanie nowych technologii i innowacji powinno wynikać z konkretnych potrzeb biznesowych, związanych np. z opóźnieniami w obsłudze klientów, dużą pracochłonnością procesów czy utrudnionym przepływem informacji i wąskimi gardłami.

– Ważne, aby nie wprowadzać wielu narzędzi jednocześnie, gdyż może to spowodować chaos informacyjny i organizacyjny, a pracownicy, nie wiedząc jak używać nowych rozwiązań, zaczną je omijać (w efekcie firma poniesie koszty, ale nie będzie mogła czerpać z tego korzyści). Wdrażanie innowacji nie powinno też kończyć się na samym produkcie lub usłudze. Ważne jest zapewnienie pracownikom doradztwa, wsparcia technicznego oraz szkoleń prowadzonych przez dostawcę czy producenta – radzi Mateusz Macierzyński.

[1] Według badania „State of the IIM Industry 2020”, przeprowadzonego przez stowarzyszenie AIIM Industry Watch we współpracy z Konica Minolta.

[2] Według badania “State of the IIM Industry 2020”.

[3] ang. Intelligent Information Management.

[4] ang. Robotic Process Automation, RPA.

Exit mobile version