KATEGORIA

HANDEL

Świadomy konsument powściąga emocje, nawet w Black Friday

W najbliższym czasie sklepy będą nas atakować reklamami i obniżkami: Black Friday, Black Week, Cyber Monday, świąteczne wyprzedaże… Jak w tym okresie zachować zdrowy...

Aż 52% użytkowników odwiedza centra handlowe, aby kupić produkty wyszukane w internecie

Badania Omnisense zrealizowane na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazują, że aż 52% klientów...

Od hipermarketów do parków handlowych: Ewolucja nawyków zakupowych Polaków

Od 2020 roku małe i średnie parki handlowe dynamicznie rozwijają się na polskim rynku. Mimo, że rynek handlowy osiągnął już dojrzałość i jest w...

ZPPHiU: Zielone załączniki w umowach najmu obciążają najemców i zagrażają ich rentowności

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że w wyniku zapisów forsowanych przez wynajmujących w tzw. zielonych załącznikach do umów najmu w centrach handlowych...

Dużo i tanio. Jak będzie wyglądać Black Friday 2024?

Choć obecny w Polsce już od dekady Black Friday wpisał się na stałe w kalendarze marketingowe i zakupowe, nie cieszy się już tak ogromną...

Ważne zmiany w prawie i regulaminach dla e-commerce

Koniec roku 2024 oznacza dla internetowych sprzedawców bardzo intensywny czas – i to nie tylko ze względu na sezon świąteczny! Od 30 października do...

Nowe prawo komunikacji elektronicznej: Co to oznacza dla branży e-commerce?

Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące komunikacji marketingowej i przesyłania...

Sklepy convenience liderem wzrostu w III kw. br.: ruch i częstotliwość zakupów wyprzedzają inne formaty

Analiza zachowań ponad 1,5 mln konsumentów w III kw. br. wykazała, że w sklepach convenience wyraźnie wzrósł ruch, bo o 9,5% rdr. W hipermarketach...

Zielone umowy najmu w centrach handlowych: ZPPHiU broni praw najemców przed narzucanymi obowiązkami ESG

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że zielone załączniki do umów najmu i tzw. zielone umowy w centrach handlowych mogą i powinny być...

Pomimo trudności gospodarczych, MŚP w Europie umacniają swoją pozycję

W ostatnich latach małe i średnie przedsiębiorstwa mierzyły się z wyzwaniami takimi jak pandemia, wysoka inflacja, wysokie stopy procentowe oraz zmienne preferencje konsumentów. Mimo tego...

W Polsce powstanie blisko 1,2 mln m² nowoczesnej powierzchni handlowej – 123 obiekty gotowe na otwarcie do końca 2026 roku

Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że obecnie w fazie planowania, przygotowania inwestycji bądź w budowie jest blisko 1,2 mln mkw. GLA nowoczesnej...

Konsumenci wciąż funkcjonują w trybie oszczędzania

Obecnie ponad 90% konsumentów robi przynajmniej niektóre zakupy spożywcze w promocjach. I takich osób jest o 3 p.p. więcej niż przed rokiem. Większość z...

Aż 54% alkoholu Polacy spożywają w piwie

Zgodnie z badaniami ESPAD – czyli światowymi analizami prowadzonymi na młodzieży – napojem inicjacji alkoholowej w Polsce jest piwo. To wynika z kilku faktów....

Polacy piją świadomiej – rośnie odpowiedzialna konsumpcja alkoholu i nowa kultura umiaru

Polska ewoluuje w stronę świadomej i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł...

Znicze droższe o 9,2% rdr – wzrosty cen w cash&carry, supermarketach i convenience, spadki w hipermarketach i dyskontach

Analiza cen z ponad 10,2 tys. sklepów wykazała, że w tym roku znicze są średnio droższe o 9,2% niż rok temu. Wzrosty widać w...

W listopadzie jest aż sześć dni wolnych od handlu. Wolne wigilie są możliwe, ale handel w niedzielę powinien wrócić

W listopadzie jest aż sześć dni wolnych od handlu. Przedsiębiorcy chcą zmian w przepisach. Już we wtorek 29 października w sejmie odbędzie się posiedzenie Komisji...

Polacy stawiają na wygodę zakupów online: darmowe zwroty i elastyczne terminy na pierwszym miejscu

Polacy nie stronią od zakupów w internecie bez względu na wiek. Aż 81% przedstawicieli Pokolenia Z, 92% Milenialsów, 91% X-ów i 87% Baby Boomers...

Jak przygotować e-sklep na Black Friday? Ekspertki WhitePress radzą, jak maksymalizować sprzedaż w okresie wzmożonych promocji

Wielkimi krokami zbliża się jeden z najbardziej pracowitych okresów w branży e-commerce. Marketerzy z całego świata już teraz rozpoczynają przygotowania do Black Friday, który...

Co złodzieje kradną przed świętami? Na czele listy odzież i akcesoria

Kradzieże w sklepach detalicznych to problem, który szczególnie dotyka branżę mody obejmującą odzież, akcesoria i obuwie. Według badań opublikowanych w raporcie Retail Security Survey,...

E-commerce w Polsce rośnie: we wrześniu 2024 udział sprzedaży internetowej wzrósł do 8,9%

Według najnowszych danych GUS we wrześniu 2024 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,9%). Udział sprzedaży przez...

Parki handlowe w Polsce – rekordowo wysoka podaż nowych projektów

Początek rynku parków handlowych w Polsce związany jest ze zmianami politycznymi w latach 90-tych, stąd pierwsze nieruchomości powstały pod koniec tej dekady. Pionierzy branży...

93,5 proc. konsumentów twierdzi, że regularnie nabywa jakąś część żywności w akcjach rabatowych

Obecnie 29,7% konsumentów regularnie kupuje w promocjach 20-40% żywności. Głównie tak twierdzą osoby w wieku 25-34 lat, zarabiające 7000-8999 zł netto miesięcznie, z wyższym...

III kwartał 2024 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce

13 mln mkw. – tyle wyniosły całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce na koniec III kwartału 2024 roku - wynika z danych Colliers....

Ceny coraz bardziej rosną. We wrześniu na sklepowych półkach było drożej średnio o 4,9 proc. niż rok wcześniej

Drożyzna w sklepach wciąż nie odpuszcza. Od kilku miesięcy każdy kolejny wzrost cen w relacji rocznej jest większy od poprzedniego. I tak według najnowszego...

Poznaj największą hurtownię erotyczną oferującą produkty w modelu dropshipping

W erze dynamicznego rozwoju e-commerce, model dropshippingowy zdobywa coraz większą popularność. Przedsiębiorcy poszukujący nowych sposobów na zminimalizowanie kosztów prowadzenia działalności, zwracają się ku dropshippingowi....

Sprzedaż lodów przez cały rok? Sprawdź, jak serwować lody, by zamienić biznes sezonowy w całoroczny

Niektórzy twierdzą, że sprzedaż lodów jest opłacalna tylko latem, a lodziarnia to typowy biznes sezonowy. A wystarczy wprowadzenie kilku łatwych rozwiązań, by móc się...

Spadek ruchu w fast foodach latem 2024 r. – mniej klientów, dłuższe wizyty

W wakacje br. ruch w pizzeriach spadł rdr. o 10,3%, a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka – o 3,2%. W obu...

Hurt i detal atakowany 1670 razy w tygodniu. Hakerzy wykradli dane klientów Ochnika

W ostatnich dniach doszło do cyberataku na firmę Ochnik, jedną z czołowych polskich marek odzieżowych, a także na polskiego przedstawiciela New Balance, pickypica.com oraz...

Demograficzny obraz polskiego ryneku e-commerce. Blisko 70 tys. firm, 41,3% sklepów online należy do kobiet

Pod względem tempa powstawania nowych firm, polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie, a liczba zarejestrowanych w KRS podmiotów zbliża się...

Device as a Service (DaaS) zyskuje na popularności: Nowoczesne podejście do zarządzania zasobami IT w przedsiębiorstwach

W dobie dynamicznych zmian technologicznych oraz rosnącej potrzeby elastyczności w zarządzaniu zasobami IT, model Device as a Service (DaaS) zyskuje globalnie na znaczeniu jako...

Polacy chętnie kupują online i równie chętnie zwracają produkty

Konsumenci w kraju nad Wisłą regularnie korzystają z oferty sklepów internetowych, przenosząc znaczną część swoich aktywności zakupowych do sieci. Wydawałoby się, że z perspektywy...

Ponad 90% polskich MŚP sprzedających na Amazon wybrało zagraniczną ekspansję w 2023 r. – wartość eksportu przekroczyła 4,7 mld zł

W 2023 r. na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się...

GUS o handlu i e-handlu w sierpniu 2024 r. – eksperci komentują

Według najnowszych, właśnie opublikowanych danych GUS w sierpniu 2024 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem”...

Najbliższa niedziela handlowa za 3 miesiące. Wiele firm z branży nie dotrwa do Walentynek

Rezygnacja rządu z przywrócenia niedziel handlowych powoduje, że od września do końca roku sprzedaż stacjonarna ma o 18 dni na zarabianie mniej niż...

Automatyzacja, AI i elastyczne płatności – 5 kluczowych trendów w e-commerce

E-commerce, czyli handel elektroniczny, stał się filarem nowoczesnej gospodarki. Od momentu swojego powstania zrewolucjonizował on sposób, w jaki robimy zakupy i prowadzimy działalność biznesową....

Izba Gospodarki Elektronicznej przedstawiła postulaty dla polskiej prezydencji w Radzie UE, dotyczące e-handlu i wyrównania zasad konkurencji

Izba Gospodarki Elektronicznej wystosowała postulaty dla polskiej prezydencji w Radzie UE w sprawie e-handlu. Propozycje e-Izby zostały przedstawione na spotkaniu z Ignacym Niemczyckim -...

Proces zwrotów na chińskich platformach zakupowych: Analiza różnic między AliExpress, Shein i Temu a europejskimi serwisami

Najnowsze badanie dotyczące procesu zwrotów na chińskich platformach zakupowych, oparte na analizie 56 tysięcy transakcji i 100 tysięcy produktów, ujawnia znaczące różnice między chińskimi...

Ceny w sklepach nie przestają rosnąć. Widać też mocne przetasowania wśród najbardziej drożejących kategorii

Dynamika wzrostów cen sukcesywnie idzie w górę, co widać z każdym kolejnym miesiącem. W sierpniu codziennie zakupy zdrożały o 4,3% rdr. Tym razem na...

88,5% wizyt w galeriach handlowych to tradycyjne zakupy – raport GfK pokazuje rosnącą rolę omnichannel

Głównym powodem odwiedzin polskich centrów handlowych pozostają tradycyjne zakupy – aż 88,5% wizyt klientów w galeriach ma właśnie ten cel. Do odwiedzenia centrum handlowego...

Niższa siła nabywcza, rosnąca konkurencja: Święta 2024 będą trudnym sezonem dla e-commerce

Tegoroczny sezon zakupów świątecznych może być szczególnie trudny dla sprzedawców detalicznych, ponieważ konkurują oni o klientów o mniejszej sile nabywczej, niż w ubiegłych latach....

Kto zarobił na igrzyskach w Paryżu? Adidas triumfuje wśród 3 największych marek sportowych, zostawiając konkurencję w tyle

Kto zarobił na igrzyskach w Paryżu? Czy stały się sukcesem spółki Adidas? Z trzech najsłynniejszych marek sportowych tylko jedna jest wygrana. Od początku tego roku...

Obroty najemców w centrach handlowych w I półroczu 2024 r. znacząco wyższe od inflacji

Obroty najemców prowadzących działalność w centrach handlowych były w pierwszym półroczu 2024 r. o 4,2% wyższe niż w pierwszym półroczu 2023 r. W tym...

Planujesz sprzedawać za granicą? W tych branżach masz największe szanse na sukces!

Z raportu IdoSell „Raport Cross-border z Polski” wynika, że Niemcy (73%), Hiszpania (66%), oraz Francja (27%) to najpopularniejsze kierunki z największym wzrostem sprzedaży wg...

W Polsce rejestrowanych jest średnio 20 nowych sklepów internetowych dziennie

Dynamika rozwoju polskiego rynku e-commerce w pierwszej połowie 2024 r. spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale i tak na koniec roku...

Długi w HoReCa rosną, ale nie wszędzie. Hotele radzą sobie lepiej niż restauracje

Wbrew mieszanym głosom z rynku, właściciele obiektów noclegowych prawdopodobnie będą mogli zaliczyć ten sezon do udanych. Wg GUS liczba turystów rośnie, a dane z...

PZPO: Rośnie sprzedaż opon w 2024 roku

W pierwszym półroczu 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów w końcu zaczęła się odbijać: ogółem wzrosła o +1%, podobnie w największym segmencie...

Zakupy art. szkolnych. W tym roku w sklepach jest o blisko 18 proc. więcej akcji rabatowych niż rok temu. Za to ceny poszły w...

Co roku z końcem wakacji sklepy przeżywają boom na zakupy art. szkolnych. Jednak tym razem będzie on nieco słabszy niż w poprzednich latach. Polacy...

Rośnie liczba franczyzobiorców z Ukrainy w sieci Żabka

24 sierpnia obchodzono Dzień Niepodległości Ukrainy. Świętowali go również nasi sąsiedzi, którzy na co dzień mieszkają w Polsce, uczą się i pracują. Coraz więcej...

Rosnąca globalizacja napędza rozwój handlu transgranicznego, polskie e-sklepy zyskują na zagranicznych rynkach

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy są przyzwyczajeni do...

ALDI uruchamia ładowarki dla aut elektrycznych na 22 parkingach, kolejne 262 lokalizacje do końca 2024 roku

Od 22 sierpnia na 22 parkingach sklepów sieci ALDI kierowcy elektryków naładują swoje auta z nowo uruchomionych, publicznych ładowarek sieci GreenWay. To dopiero początek...
Exit mobile version