KATEGORIA

HANDEL

Boom w polskich galeriach handlowych. Nowe marki, rosnące obroty i klienci

Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. W II kwartale bieżącego roku na rynek trafiło osiem nowych...

CPS GfK: 3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy

Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK,...

Finiata i Saly.pl sfinansują zakupy polskich firm. Nowy alians na mapie rodzimego e-commerce

Finiata – fintech z portfela Manta Ray – dzięki integracji z platformą sprzedażową Saly.pl, wesprze ultraszybkim i wygodnym finansowaniem w formule embedded lending...

Polacy coraz chętniej kupują online

Ostatni zakup w 7 na 10 przypadków miał miejsce w sieci, tak więc jeśli rozmawiasz z kimś o zakupach, to prawdopodobnie rozmawiacie o zakupach...

Kaufland wchodzi do e-commercowej gry, ale konkurencja tak łatwo nie ustąpi

Wprowadzenie przez Kaufland nowej platformy marketplace na polski rynek e-commerce stanowi interesujący ruch w dynamicznie rozwijającej się branży. Choć Kaufland posiada silną markę i...

Polskie powierzchnie handlowe w erze transformacji: Dominacja parków handlowych i rosnąca rola handlu lokalnego

Wraz ze zmieniającymi się warunkami ekonomicznymi, technologicznymi, prawnymi i społecznymi zmienia się struktura podaży nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce – w ogólnym wolumenie dostępnej...

Prawie 40 proc. konsumentów w Polsce zapłaci więcej za produkt z oferty firmy, która podejmuje działania proekologiczne

Polscy konsumenci zwracają dziś uwagę nie tylko na jakość produktów, ale także na etykę i wartości, którymi kierują się marki. Niemal 40 proc. zapłaci...

Amazon Prime Day 2024 – cyberprzestępcy już szykują się do ataków

W czerwcu pojawiło się aż 1230 nowych domen powiązanych z Amazonem, z czego 85% uznano za złośliwe lub podejrzane. Cyberprzestępcy również czekają na...

Ostatnia mila w e-commerce: rosnące znaczenie i wyzwania dla sprzedawców

Wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego badania Postis są jednoznaczne: aż 93 proc. rodzimych sprzedawców e-commerce uważa etap ostatniej mili procesu dostawy za bardzo...

Konsumenci coraz rzadziej robią listy zakupowe. Spadek rok do roku jest aż dwucyfrowy

Obecnie 43,6% konsumentów robi duże lub rodzinne zakupy według wcześniej przygotowanej listy konkretnych artykułów. Wśród nich 32,7% korzysta w tym celu z kartki papieru,...

Generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI) otwiera przed sieciami handlowymi nowe możliwości zwiększenia przychodów o nawet 10%

Przychody sieci handlowych mogą wzrosnąć nawet o 10 proc. dzięki wykorzystaniu narzędzi opartych o generatywną sztuczną inteligencję (Gen AI), wynika z analiz Bain &...

Polacy w tym roku kupują o 35% więcej elektroniki niż w poprzednim

Międzynarodowe napięcia i strach przed niedostępnością produktów napędzają apetyt Polaków na zakup nowych elektronicznych gadżetów. Według danych Admitad polscy konsumenci nie przestraszyli się rosnących...

Małe sklepy tracą na rzecz dużych – dlaczego?

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej...

Rada Towarzystwa Ekonomistów Polskich: Zliberalizować zakaz handlu w niedzielę!

Rada Towarzystwa Ekonomistów Polskich uważa, że  trzeba zliberalizować  przepisy ograniczające handel w niedzielę. Obowiązujące regulacje – wielokrotnie zresztą nowelizowane w ostatnich latach  – są...

Siła nabywcza w Europie: Polacy wydają mniej niż średnia europejska, ale więcej w porównaniu do dochodów

Średnia siła nabywcza w handlu detalicznym w Europie wynosi 6 517 euro na mieszkańca. Najwięcej do wydania w tym sektorze mają obywatele Luksemburga –ich...

Polskiego konsumenta cechuje pragmatyzm i chęć oszczędzania, a technologie stają się coraz ważniejsze

Choć polski konsument bywa postrzegany jako specyficzny, zrozumienie jego potrzeb i preferencji może otworzyć drzwi do sukcesu dla firm, które potrafią dostosować swoją ofertę...

Ryzyka w handlu detalicznym – jak mieć pod kontrolą straty, kradzieże i sprawnie reagować na oczekiwania klientów?

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii,...

Kierunki rozwoju spożywczych sieci handlowych w Polsce

Po erze supermarketów i hipermarketów sklepami pierwszego wyboru Polaków stały się dyskonty i mniejsze formaty. Pomogły w tym strategiczny rozwój sieci i dążenie do...

Koszyki zakupowe znów się zapełniają. Słabnie trend zaciskania pasa

Po kilku latach ograniczania zakupów, także spożywczych i kosmetycznych, Polacy znów kupują nieco więcej. Wzrosty nie dotyczą jednak wszystkich kategorii. Częściej sięgamy m.in. po...

Letnie wyprzedaże kuszą nie tylko klientów, ale i cyberprzestępców

Przy okazji letnich wyprzedaży warto pamiętać, że jest to doskonała okazja dla cyberprzestępców, aby wykraść dane nie tylko klientów, ale także sprzedawców. Opublikowany przez...

Dynamika spadków cen w sklepach na równi pochyłej

W sklepach zapowiada się dalsze hamowanie tendencji spadkowych. Niektóre kategorie wrócą do wzrostów. Jak wykazuje najnowsza analiza przeszło 68,4 tys. cen detalicznych, w ubiegłym miesiącu...

Zakupy świąteczne 2024: chińskie aplikacje zakupowe, rosnące długi i sztuczna inteligencja wśród głównych trendów

Co czeka handel w drugiej połowie roku? Handlowcy powinni obawiać się chińskich sklepów, utrzymać darmowe dostawy i… walczyć ceną. Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów...

Sprzedaż piwa w Polsce spada, rosną zaległości browarów i sklepów alkoholowych

Gdy tylko robi się ciepło Polacy wyciągają grille i w gronie znajomych pieką kiełbaski i piją piwo. Jeszcze niedawno taki obraz faktycznie bliski był...

Kupujmy w małych sklepikach. Zakaz handlu w niedzielę to nie ratunek dla lokalnego biznesu

- Teoria, że powrót do handlu w niedzielę dobija małe rodzinne sklepy jest dość wątpliwa. Pamiętam opinie ekonomistów sprzed lat, którzy mówili, że agresywny...

Skład i pochodzenie produktów pod lupą: Polscy Konsumenci Domagają się Więcej Informacji

Konsumenci w Polsce coraz częściej wymagają pełnej transparentności od producentów. Badania na zlecenie On Board Think Kong pokazują, że podczas zakupów, polscy konsumenci chcą...

Dyskonty i supermarkety zacierają ręce na Euro 2024

Konsumenci postawią na słone przekąski i piwo. Zakupy głównie zrobią w dyskontach i supermarketach. Sukcesy Polaków mogą dodatkowo nakręcić sprzedaż. Smart shopperzy ruszają na specjalne...

Kontrowersje wokół niedziel handlowych. Rzecznik MŚP krytykuje nowy projekt posłów Polski 2050

Projekt posłów Polski 2050 ponownie wprowadził do Sejmu temat niedziel handlowych. Proponuje się przywrócenie możliwości handlu w pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca. W zamian...

Co 2 Polak kupuje podróbki. AI powstrzymało 700 tys. fałszerzy w 2023 r.

Liczba produktów dostępnych na Amazon nieustająco rośnie, za to maleje liczba fałszerzy próbujących sprzedawać tam podróbki. Dzieje się to dzięki rozwojowi technologii AI, która...

Ceny w sklepach wciąż sukcesywnie idą w górę

W maju br. codzienne zakupy zdrożały średnio o 2,9% rok do roku, po podwyżce o 2,4% w kwietniu. Tak wynika z najnowszego raportu pt....

Kupują tanio, odraczają płatności lub płacą Blikiem – najważniejsze trendy zakupowe Polaków

Klienci Temu kochają Blika - tą metodą płatności finansowane jest aż 70  proc. wszystkich transakcji! Analiza danych z When U Buy - platformy integrującej...

Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?

Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają...

Rozwój technologii rewolucjonizuje zakupy: Social commerce podbija Polskę

Rozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce. Potwierdzają to wyniki corocznego badania Adyen Retail...

Dwie dekady polskiego e-commerce’u w UE

Dwie dekady członkostwa w Unii Europejskiej, to dla polskiego handlu internetowego okres niezwykle dynamicznego rozwoju, który szedł w parze z transformacją cyfrową. Wraz z...

Polacy szykują się na lato: rosną wydatki na urlopy, sprzęt ogrodniczy i elektronikę

Wraz ze zbliżającym się latem większy odsetek Polaków deklaruje wydatki na urlopy oraz sprzęt ogrodniczy. W okresie komunijnym rosną także plany zakupowe dotyczące sprzętu...

Gdzie kupić jakościowe akcesoria piśmiennicze i papiernicze?

Poszukiwanie idealnych artykułów piśmienniczych i papierniczych może stać się prawdziwą przygodą, zwłaszcza w obfitującym w opcje Internecie. Zastanawiasz się, gdzie kupić jakościowe akcesoria piśmiennicze...

Cyfrowe doświadczenia przenoszą się do sklepów stacjonarnych

Dwie trzecie kupujących szuka inspiracji wewnątrz sklepu, a ekrany cyfrowe stają się idealnym medium do prezentowania pełnej gamy oferty i opcji jej personalizacji. Marki...

Sprzedaż detaliczna w Polsce: wzrost online i offline. Dane GUS z kwietnia 2024 r.

Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) wzrosła o 4,1% r/r w kwietniu 2024 r. W porównaniu z kwietniem 2023 r.odnotowano wyższą wartość sprzedaży...

Inwestorzy nadal celują w parki handlowe

BNP Paribas Real Estate Poland przygotował raport „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”, w którym poddaje analizie rynek handlowy za I kwartał 2024 roku. Nadal najpopularniejszym...

Policja ujawnia coraz mniej kradzieży w sklepach. Spadek liczby przestępstw rok do roku jest aż dwucyfrowy

W I kw. 2024 r. stwierdzono 9,1 tys. przestępstw kradzieży w sklepach. To o 22% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich...

Już za miesiąc poznamy laureatów tegorocznych gwiazdek Michelin

Niebawem minie 12 miesięcy od zeszłorocznego rozdania gwiazdek Michelin. Tegorocznych laureatów poznamy około 20 czerwca, czyli za nieco ponad miesiąc. Tym razem inspektorzy odwiedzili...

Groźba bankructwa zawisła nad branżą pirotechniczną

Sejmowe komisje: rolnictwa i rozwoju wsi oraz samorządu terytorialnego i polityki regionalnej zajmą się wkrótce projektem zmian w ustawie o ochronie zwierząt, złożonym przez...

Polacy wrócili do fast foodów. Po zeszłorocznych dwucyfrowych spadkach nie ma śladu

W I kw. 2024 r. ruch w restauracjach typu fast food wzrósł o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Tak wynika z...

Nie będzie komu sprzedawać pamiątek? Niższe płace i mniej chętnych w pracy sezonowej

Nad morzem rekrutacje do pracy sezonowej trwają. Wystartowały zwykle w połowie kwietnia, a przedsiębiorcy szukali już ludzi do pracy na majówkę, a teraz na...

Kompleksowy system sprzedaży biletów dla małych i dużych firm

Bez względu na to, czy prowadzisz dużą, czy małą firmę, na pewnym etapie możesz stanąć przed koniecznością sprzedaży biletów na różne wydarzenia. Obecnie popularna...

Spektakularne zwyżki notowań kakao. Polacy wkrótce mocnej to odczują. I to nie tylko na słodyczach

W połowie kwietnia cena tony kakao na światowych giełdach przekroczyła 11 tys. dolarów, a jeszcze niedawno eksperci zastanawiali się, czy przebije poziom 7 tys....

W I kw. br. sklepy zrobiły o 1,5% rdr. więcej akcji rabatowych

Analiza ponad 483 tys. promocji w blisko 3,5 tys. gazetek wykazała, że w I kwartale br. ogólnie sieci handlowe przeprowadziły o 1,5% więcej akcji...

McKinsey: Więcej nadziei (i technologii) w europejskim handlu

Europejscy sprzedawcy detaliczni po wyzwaniach związanych z inflacją w 2024 roku będą mogli nieco odetchnąć, wynika z przekrojowego badania sektora handlowego przeprowadzonego przez McKinsey....

W centrum Polski ciągle są miasta, w których nie ma nowoczesnych powierzchni handlowych

Dynamika rozwoju sektora parków handlowych wzrosła w trakcie pandemii. Wygodne, dobrze skomunikowane lokalizacje, bogata oferta, bezpieczeństwo i szybkie tempo dokonywania zakupów przekonały wielu konsumentów...

Techniczne SEO dla e-commerce – na co zwrócić uwagę w czasie rozwoju AI?

W e-commerce, branży, w której konkurencja stale narasta, a algorytmy wyszukiwarek ewoluują z dnia na dzień, techniczne SEO stało się nie tylko sztuką, ale...

Jak Polacy kupują nowe samochody – raport Google Gearshift 2023

83% konsumentów potwierdza, że pierwszy kontakt z zakupionym samochodem miał miejsce online – wynika z raportu Google Gearshift, przygotowanego przez firmę Kantar dla Google....
Exit mobile version