Początek rynku parków handlowych w Polsce związany jest ze zmianami politycznymi w latach 90-tych, stąd pierwsze nieruchomości powstały pod koniec tej dekady. Pionierzy branży...
Obecnie 29,7% konsumentów regularnie kupuje w promocjach 20-40% żywności. Głównie tak twierdzą osoby w wieku 25-34 lat, zarabiające 7000-8999 zł netto miesięcznie, z wyższym...
13 mln mkw. – tyle wyniosły całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce na koniec III kwartału 2024 roku - wynika z danych Colliers....
Drożyzna w sklepach wciąż nie odpuszcza. Od kilku miesięcy każdy kolejny wzrost cen w relacji rocznej jest większy od poprzedniego. I tak według najnowszego...
W erze dynamicznego rozwoju e-commerce, model dropshippingowy zdobywa coraz większą popularność. Przedsiębiorcy poszukujący nowych sposobów na zminimalizowanie kosztów prowadzenia działalności, zwracają się ku dropshippingowi....
Niektórzy twierdzą, że sprzedaż lodów jest opłacalna tylko latem, a lodziarnia to typowy biznes sezonowy. A wystarczy wprowadzenie kilku łatwych rozwiązań, by móc się...
W ostatnich dniach doszło do cyberataku na firmę Ochnik, jedną z czołowych polskich marek odzieżowych, a także na polskiego przedstawiciela New Balance, pickypica.com oraz...
Pod względem tempa powstawania nowych firm, polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie, a liczba zarejestrowanych w KRS podmiotów zbliża się...
W dobie dynamicznych zmian technologicznych oraz rosnącej potrzeby elastyczności w zarządzaniu zasobami IT, model Device as a Service (DaaS) zyskuje globalnie na znaczeniu jako...
Konsumenci w kraju nad Wisłą regularnie korzystają z oferty sklepów internetowych, przenosząc znaczną część swoich aktywności zakupowych do sieci. Wydawałoby się, że z perspektywy...
W 2023 r. na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się...
Według najnowszych, właśnie opublikowanych danych GUS w sierpniu 2024 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem”...
E-commerce, czyli handel elektroniczny, stał się filarem nowoczesnej gospodarki. Od momentu swojego powstania zrewolucjonizował on sposób, w jaki robimy zakupy i prowadzimy działalność biznesową....
Izba Gospodarki Elektronicznej wystosowała postulaty dla polskiej prezydencji w Radzie UE w sprawie e-handlu. Propozycje e-Izby zostały przedstawione na spotkaniu z Ignacym Niemczyckim -...
Najnowsze badanie dotyczące procesu zwrotów na chińskich platformach zakupowych, oparte na analizie 56 tysięcy transakcji i 100 tysięcy produktów, ujawnia znaczące różnice między chińskimi...
Dynamika wzrostów cen sukcesywnie idzie w górę, co widać z każdym kolejnym miesiącem. W sierpniu codziennie zakupy zdrożały o 4,3% rdr. Tym razem na...
Głównym powodem odwiedzin polskich centrów handlowych pozostają tradycyjne zakupy – aż 88,5% wizyt klientów w galeriach ma właśnie ten cel. Do odwiedzenia centrum handlowego...
Tegoroczny sezon zakupów świątecznych może być szczególnie trudny dla sprzedawców detalicznych, ponieważ konkurują oni o klientów o mniejszej sile nabywczej, niż w ubiegłych latach....
Kto zarobił na igrzyskach w Paryżu? Czy stały się sukcesem spółki Adidas? Z trzech najsłynniejszych marek sportowych tylko jedna jest wygrana.
Od początku tego roku...
Obroty najemców prowadzących działalność w centrach handlowych były w pierwszym półroczu 2024 r. o 4,2% wyższe niż w pierwszym półroczu 2023 r. W tym...
Z raportu IdoSell „Raport Cross-border z Polski” wynika, że Niemcy (73%), Hiszpania (66%), oraz Francja (27%) to najpopularniejsze kierunki z największym wzrostem sprzedaży wg...
Dynamika rozwoju polskiego rynku e-commerce w pierwszej połowie 2024 r. spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale i tak na koniec roku...
Wbrew mieszanym głosom z rynku, właściciele obiektów noclegowych prawdopodobnie będą mogli zaliczyć ten sezon do udanych. Wg GUS liczba turystów rośnie, a dane z...
W pierwszym półroczu 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów w końcu zaczęła się odbijać: ogółem wzrosła o +1%, podobnie w największym segmencie...
24 sierpnia obchodzono Dzień Niepodległości Ukrainy. Świętowali go również nasi sąsiedzi, którzy na co dzień mieszkają w Polsce, uczą się i pracują. Coraz więcej...
Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy są przyzwyczajeni do...
Od 22 sierpnia na 22 parkingach sklepów sieci ALDI kierowcy elektryków naładują swoje auta z nowo uruchomionych, publicznych ładowarek sieci GreenWay. To dopiero początek...
Wesług najnowszych danych GUS w lipcu 2024 r. w porównaniu z lipcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 16,7%).
Udział sprzedaży przez...
Walka z podróbkami i piractwem to problem, który narasta od wielu lat, a skala naruszeń własności intelektualnej takich jak handel podrobionymi towarami i piractwo,...
Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w pierwszej połowie 2024 r. w Polsce powstało 15 nowych obiektów handlowych powyżej 5000...
Już 9000 franczyzobiorców prowadzi swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabki. Różnorodność i wyjątkowość franczyzobiorców są siłą sieci. Dzięki nim oferta Żabki dostępna jest niemal...
Według danych Komendy Głównej Policji w ubiegłym roku odnotowano 40 tys. kradzieży kwalifikowanych jako przestępstwa oraz 278,5 tys. traktowanych jako wykroczenia. To wzrost o...
Choć od momentu wprowadzenia przepisów implementujących do naszego porządku prawnego Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. odnoszącą się...
Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi...
Biurko to jedno z najważniejszych mebli w pokoju ucznia. Wybór odpowiedniego modelu to decyzja, która może wpłynąć na komfort i zdrowie dziecka, a także efektywność nauki...
Mali i średni przedsiębiorcy z całej Polski otworzyli się na świat e-handlu, ale to w serwisach marketplace dostrzegają prawdziwą szansę na dynamiczny rozwój. Efekty...
GLS rozpoczyna współpracę z Lidlem. Już można odbierać paczki GLS i nadawać zwroty w ponad 900 popularnych supermarketach. Partnerstwo z Lidlem jest największą dotąd...
II kwartał 2024 na rynku handlowym w Polsce upłynął pod znakiem aktywności deweloperów. Preferowanym segmentem aktywów pozostają parki handlowe. Umacniający się trend wyburzania galerii...
Popularna sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI zdecydowała się na unowocześnienie organizacji i wdrożenie narzędzia do automatyzacji procesów biznesowych. Wybór padł na platformę FlowDog. Pozytywne zmiany...
Małe firmy w Paryżu odnotowały wzrost sprzedaży o 26% rok do roku podczas pierwszego weekendu Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024.
Odnotowano znaczący wzrost wydatków...
W I półroczu br. ruch w placówkach sieci spożywczych zwiększył się o 5,5% rdr. Najbardziej zyskały hipermarkety i sieci convenience – odpowiednio 10,4% i...
Blisko połowa Polaków w wieku 18-35 lat chce bezwzględnego i całkowitego zakazu sprzedaży alkoholu nocą na stacjach paliw w całym kraju. Natomiast prawie co...
Kiedy kolejny dzień termometry pokazują ponad 30 stopni Celsjusza, chłodne napoje zdają się być najlepszym ratunkiem. W upale chętnie dla ochłodzenia sięgamy też po...