Największe kryzysy wizerunkowe 2024: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych i Red is Bad; alkotubki oraz Janusz Palikot

Największy kryzys wizerunkowy 2024 roku w polskiej przestrzeni publicznej to zatrzymanie byłego Prezesa Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych oraz twórcy marki „Rad is Bad”. W kategorii...

AI rewolucjonizuje SEO i content marketing – jak sztuczna inteligencja zmieni branżę w 2025 roku?

Pojawienie się generatywnej sztucznej inteligencji kilka lat temu na zawsze zmieniło oblicze SEO i content marketingu. Szybko okazało się jednak, że był to dopiero...

Black Friday: Jak unikać pułapek i korzystać z prawdziwych okazji?

Czarny Piątek to dzień, w którym sklepy stacjonarne i internetowe oferują ogromne rabaty, przyciągając rzesze konsumentów. Choć pierwotnie był to dzień wyprzedaży związany z...

Trendy w influencer marketingu na 2025 rok

Influencer marketing to kanał komunikacji, który w ostatnich latach ewoluuje najszybciej i nieustannie dostosowuje się do zmieniających się trendów. Już w 2024 r. zakładano, że...

Siła marki: Strategie dla szybkiego wpływu i długoterminowego wzrostu

CNN International Commercial (CNNIC), wraz z firmą konsultingową MTM, przeprowadziły badanie oparte na opiniach 1090 senior liderów marketingu pochodzących z 12 globalnych rynków. W...

Od Internetu do AI. Jak technologia zmieniła public relations i dlaczego w przyszłości PR-owiec zyska na znaczeniu?

Ostatnie 25 lat przyniosło rewolucyjne zmiany w komunikacji, głównie za sprawą dynamicznego rozwoju technologii, która na zawsze zmieniła sposób, w jaki firmy, marki i ludzie...

Świadomy konsument powściąga emocje, nawet w Black Friday

W najbliższym czasie sklepy będą nas atakować reklamami i obniżkami: Black Friday, Black Week, Cyber Monday, świąteczne wyprzedaże… Jak w tym okresie zachować zdrowy...

Sztuczna inteligencja w marketingu: rewolucja, która zmienia zasady gry w SEO i content marketingu

Choć idea sztucznej inteligencji sięga połowy XX wieku, przełomowy wzrost zainteresowania narzędziami AI nastąpił dopiero pod koniec 2022 roku. Początkowo content marketerzy skupiali się...

Co przyniesie 2025 rok w digital marketingu?

Jakie są główne priorytety IAB Polska na najbliższe miesiące? Aktualizacja standardów reklamy cyfrowej, bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników internetu, zjawisko attention, czyli rosnące znaczenie pomiarów opartych...

Rynek reklamy w Polsce wart prawie 12 mld zł – Effie Awards świętuje 25-lecie, wskazując przyszłość branży

Według ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR rynek reklamowy w Polsce obecnie odpowiada za około 3% PKB kraju, a inwestycje na rynku reklamy w 2023...

Nowe prawo komunikacji elektronicznej: Co to oznacza dla branży e-commerce?

Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące komunikacji marketingowej i przesyłania...

500 najsilniejszych brandów w Polsce. Badanie Top Marka 2024

Magazyn „Press” wspólnie z Instytutem Monitorowania Mediów zaprezentowali wyniki raportu Top Marka 2024 – najważniejszego przeglądu medialności polskich brandów. Efektem badania jest 50 rankingów...

Konsumenci słuchają siebie nawzajem – jak marki mogą zyskać na autentycznym dialogu i treściach tworzonych przez użytkowników?

Konsumenci nie chcą już słuchać marek – wolą słuchać siebie nawzajem. Odpowiednio zaplanowane działania komunikacyjne  firm mogą jednak być tubą do wzmocnienia głosu swoich...

Jak przygotować e-sklep na Black Friday? Ekspertki WhitePress radzą, jak maksymalizować sprzedaż w okresie wzmożonych promocji

Wielkimi krokami zbliża się jeden z najbardziej pracowitych okresów w branży e-commerce. Marketerzy z całego świata już teraz rozpoczynają przygotowania do Black Friday, który...

Marketing z Polski nie zadziała w Niemczech czy Czechach. Jak dobrze dobrać kanały marketingowe do poszczególnych rynków?

Polscy sprzedawcy coraz częściej wychodzą poza granice kraju, kierując swoją ofertę na zagraniczne rynki. W dobie globalizacji oraz rosnącej popularności e-commerce, cross-border stało się...

Ekspansja zagraniczna polskich firm – strategie marketingowe i SEO na międzynarodowych rynkach

Z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Ekonomiczny w sierpniu 2024 roku wynika, że 37 proc. polskich firm zdecydowało się na ekspansję zagraniczną. Swoją obecność...

Muzyka sprzedaje: Jak dźwięk wpływa na decyzje zakupowe

W dzisiejszym, niezwykle konkurencyjnym środowisku handlowym, marki muszą wyróżniać się nie tylko jakością produktów, ale także ciekawym doświadczeniem zakupowym, jakie oferują klientom. W świecie,...

Zlatan Ibrahimović nowym ambasadorem XTB

Nowym ambasadorem XTB zostaje legenda sportu – Zlatan Ibrahimović. Szwedzka ikona sportu będzie twarzą największej kampanii marketingowej w historii XTB. Zlatan Ibrahimović to postać, której...

SAS: Dyrektorzy marketingu wdrażają GenAI mimo niewielkiej wiedzy na jej temat

Z nowego globalnego badania Marketers and GenAI: Diving Into the Shallow End przeprowadzonego przez Coleman Parkes Research na zlecenie SAS wynika, że choć 90...

Czy praca w SEO jest trudna?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy praca w SEO jest trudna? Wyobraź sobie, że jesteś detektywem w cyfrowym świecie, który codziennie stawia czoła zagadkom algorytmów...

Prawo w mediach społecznościowych: Reklama, kryptoreklama i odpowiedzialność influencerów

Prowadząc działalność w mediach społecznościowych trzeba pamiętać o obowiązujących przepisach prawa, które regulują nie tylko działania offline, ale również online. Przekonują się o tym...

Czy warto inwestować w video content marketing?

Video content marketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w arsenale współczesnych marketerów. W erze, gdy obraz mówi więcej niż tysiąc słów, wideo staje się...

Google walczy z treściami niskiej jakości. Jak najnowsze aktualizacje wpłyną na działania SEO i content marketingowe?

15 sierpnia rozpoczął się Google Core Update. To nie pierwsza modyfikacja w 2024 roku – w marcu miała już miejsce główna aktualizacja Google, a...

Reklama online z wysoką dynamiką po pierwszym kwartale 2024 r.

W pierwszym kwartale 2024 roku wydatki na reklamę online zwiększyły dynamikę wzrostu względem indeksu odnotowanego na koniec 2023 roku. Ich wartość zwiększyła się o...

Agencje marketingowe wydają miliony na pozyskanie klientów… którzy im nie płacą

Choć koszty pozyskania klienta w branży marketingowej rosną, to zrealizowane projekty niekoniecznie przekładają się na zyski. Według danych Krajowego Rejestru Długów nierzetelni klienci są...

Polar z nadrukiem logo – jak wybrać odpowiedni?

Odzież firmowa jest cenioną formą promocji marki. Dzięki niej pracownicy stają się jej reklamą i stanowią jej wizytówkę podczas wykonywania swoich obowiązków. Aby jednak...

Sankcje, kary i odpowiedzialność za nieprzestrzeganie dyrektywy Omnibus

Choć od momentu wprowadzenia przepisów implementujących do naszego porządku prawnego Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. odnoszącą się...

Prezes UODO zakazał spółce Meta publikacji reklam z wizerunkiem Omeny Mensah i Rafała Brzoski

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) podjął precedensową decyzję, wydając postanowienie tymczasowo zakazujące firmie Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi Rafała Brzoski...

CPS GfK: rynek produktów z licencjonowanymi grafikami wart już prawie pół miliarda złotych

Rynek produktów FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali dalej rośnie. W okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r....

Ponad 100 tys. portali i 100 mln przychodu: WhitePress buduje swoją pozycję na globalnym rynku

Ponad 100 tys. portali polskich i zagranicznych, dostępność 30 języków i przekroczenie bariery 100 mln złotych przychodów – to liczby, którymi WhitePress może pochwalić...

Jak zarządzać opiniami w sieci i dlaczego to ważne dla biznesu?

Komentarze i gwiazdki mogą w znaczący sposób wpłynąć na reputację Twojej firmy, a co za tym idzie – na jej wyniki finansowe. W tym...

Kalendarze książkowe: Twoje nowe, eleganckie narzędzie do planowania. Oto w jakich branżach się sprawdzi

Elegancki kalendarz książkowy z logo firmy może stać się niezastąpionym elementem codziennej organizacji pracy, a przy okazji spełniać funkcję reklamową. W tym artykule przyjrzymy...

Billboardy królują w aglomeracjach, cyfrowa rewolucja reklamy zewnętrznej omija małe miejscowości

Praktyka reklamodawców jest jednoznaczna. Zdecydowaną większość swoich wydatków na reklamę zewnętrzną wykorzystują w ośmiu największych aglomeracjach Polski. Rozbieżności pogłębia to, że coraz częściej korzystają...

Największe organizacje branżowe łączą siły: influencer marketing rośnie i potrzebuje nowych standardów

W ubiegłym roku globalne wydatki na influencer marketing wyniosły blisko 35 mld dolarów, a prognozowane wzrosty najlepiej świadczą o rozwoju tego rynku. Niewątpliwie to...

AI w reklamie: pomocnik czy wróg? Jakie są etyczne dylematy związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w marketingu?

Marki kosmetyczne nie chcą generowania wyidealizowanych ludzkich postaci, żeby nie wywierać presji na klientkach. Dla innych kluczowy jest element „artystycznej duszy” przypisanej człowiekowi. Ale...

Influencer marketing w dobie rosnącej świadomości konsumentów

Współpraca między influencerami (artystami, celebrytami) a markami stała się w ostatnich latach niezwykle popularna, stając się jednym z kluczowych elementów strategii marketingowych na różnorakich...

Jak zróżnicowane budżety wpływają na skuteczność pozycjonowania stron internetowych

Audyt, opracowanie i monitorowanie skuteczności strategii działań, link building, tworzenie treści, analiza fraz kluczowych i optymalizacja kodu strony internetowej – to tylko kilka przykładów...

Sztuczna inteligencja w SEO i marketingu to coś więcej niż tworzenie contentu

Jeszcze kilka lat temu temat wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu i SEO pojawiał się głównie w kontekście funkcjonowania wyszukiwarek i reklam internetowych. Mimo że...

Polacy mówią „nie” miejskiej billboardozie, większość woli reklamy na rowerach

56% Polek i Polaków przyznaje, że reklamy na miejskich rowerach publicznych są dobrym sposobem na ograniczenie tradycyjnych reklam, które często „zaśmiecają” przestrzeń publiczną –...

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu zrewolucjonizowanie sposobu,...

Najnowsze trendy w SEO i PPC. Porady i case studies od ekspertów Grupy Roboczej SEM IAB

Jak osiągać cele marketingowe, gdy warunki dyktuje AI, automatyzacja i personalizacja stają się standardem, a algorytmy wyszukiwarek aktualizują się w zawrotnym tempie? Nowy trendbook...

Podświetlane litery przestrzenne — jak skutecznie wykorzystać je w reklamie?

Firma, do której trudno trafić, regularnie traci potencjalnych klientów. Dla wielu osób brak widocznego szyldu czy łatwej drogi dotarcia do biura wiąże się z...

Link building w 2024 roku: Wyzwania i strategie

Artykuły sponsorowane, własne zaplecza i strategia outreach znalazły się w pierwszej trójce metod link buildingu, z których specjaliści SEO korzystają najczęściej. Biorąc dodatkowo pod...

Jak budować rozpoznawalność członków swojego zespołu?

Aż 86 proc. osób przyznaje, że nie ubiegałoby się o pracę w firmie, która ma złą reputację na rynku wśród pracowników i odbiorców marki....

Media społecznościowe na boisku i poza nim: Ekspert ujawnia wpływ na EURO 2024

Mario Leo, CEO Result Sports, czołowej firmy analitycznej w dziedzinie mediów społecznościowych w sporcie, uchyla rąbka tajemnicy na temat ich roli w nadchodzących Mistrzostwach...

Polskie firmy wobec wyzwań marketingu międzynarodowego. Znaczenie zagranicznych linków w strategii SEO

W styczniu 2024 roku eksport usług w Polsce był większy o 13 proc. niż przed rokiem. Regularny wzrost obrotu generowanego przez handel zagraniczny jest...

Ocieplanie wizerunku firmy: czy wierzysz w te 3 mity?

Pozytywny wizerunek marki jest dziś kluczowy dla sukcesu każdej firmy. W obliczu faktu, że ponad 90% decyzji zakupowych opiera się na reputacji firmy, ocieplanie...

Dzieci w pułapce reklam: jak chronić ich świadomość i wybory?

Jeszcze niedawno dość łatwo było ograniczać kontakt dzieci z reklamami: wystarczyło przełączyć kanał lub wyłączyć telewizor. Obecnie, kiedy dzieci coraz częściej i wcześniej stają...

Wdrożenie i wykorzystywanie sztucznej inteligencji jest dla marketerów z Polski priorytetem nr 1. Problemem są stare narzędzia i technologie

Salesforce opublikował nowy raport State of Marketing, dzieląc się w nim spostrzeżeniami zebranymi od ponad 4800 liderów marketingu z 29 krajów - w tym...

Cyfrowe doświadczenia przenoszą się do sklepów stacjonarnych

Dwie trzecie kupujących szuka inspiracji wewnątrz sklepu, a ekrany cyfrowe stają się idealnym medium do prezentowania pełnej gamy oferty i opcji jej personalizacji. Marki...
Exit mobile version