Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację i procesy biznesowe małych i średnich przedsiębiorstw, uruchomiła program Symfonia Lab. Jego celem jest tworzenie nowych i udoskonalanie istniejących rozwiązań dla firm, z aktywnym udziałem użytkowników na każdym etapie procesu. Włączenie odbiorców w obszar produkcyjny jest jednym z elementów prowadzonej przez Symfonię polityki skoncentrowanej na kliencie, w której rozwiązania tworzone są zgodnie z potrzebami użytkowników.
Rozwiązania Symfonii opierają się na innowacjach w cyfryzacji, zapewniając MŚP dostęp do nowoczesnych technologii, także chmurowych i wykorzystujących AI. Program Symfonia Lab standaryzuje prace nad tworzeniem oprogramowania w odpowiedzi na zgłaszane przez klientów potrzeby funkcjonalne, które są ustalane podczas konsultacji lub testów. Te działania mają doprowadzić do dostarczania przez Symfonię rozwiązań, z których korzystanie daje użytkownikom satysfakcję i przyjemność oraz poprawia ogólne doświadczenia z pracy z programami informatycznymi. Kluczowe jest zatem nie tylko poznanie potrzeb użytkowników, ale również dogłębne ich zrozumienie i na podstawie tej wiedzy opracowywanie rozwiązań dla MŚP. Zaproszenie przez Symfonię klientów do udziału w procesach wytwórczych i konsultowanie z nimi rozwiązań, przyniesie wymierne korzyści użytkownikom, a Symfonii pozwoli na optymalizację procesu opracowywania produktów i usług.
Użytkownicy oczekują rozwiązań, które realnie wspierają ich w codziennej pracy. A kto lepiej niż oni sami o tym opowie i podzieli się swoimi oczekiwaniami – zauważa Karolina Sielska-Bielska, Customer Experience Manager w Symfonii, odpowiedzialna za wprowadzenie i rozwój programu Symfonia Lab. – Opinie użytkowników w procesie wytwórczym są dla nas bardzo ważne. Wierzymy, że stała praca, oparta o wypracowane w Symfonii standardy, pomoże nam dostarczać produkty i usługi nie tylko wykorzystujące najnowsze technologie chmurowe, sztuczną inteligencję, ale także niosące wartość dla użytkowników – komentuje Karolina Sielska-Bielska.
Przyjęta strategia obejmuje usystematyzowanie metod i procesów pracy z użytkownikami. Na potrzeby Symfonia Lab przeprowadzone zostały szkolenia zespołu projektowego w zakresie obowiązujących standardów i metodologii. Użytkownicy współpracujący przy Symfonia Lab, w trakcie badań proponują modyfikacje w wytwarzanych przez Symfonię programach i ich funkcjonalnościach.
W pierwszej fazie działania Symfonia Lab do procesu badawczo-rozwojowego zostali zaproszeni aktualni użytkownicy rozwiązań Symfonii. W dalszej perspektywie projekt zostanie otwarty również na potencjalnych odbiorców oprogramowania.