Bio Planet S.A. dzięki odważnym decyzjom o konsolidacji notuje doskonałe wyniki i umacnia swoją pozycję rynkową. Coraz lepsza kondycja spółki widoczna jest w wynikach. W I kwartale 2023 r. Spółka zrealizowała 23% wzrost przychodów w stosunku do I kwartału 2022 r., w maju natomiast zanotowano wzrost sprzedaży o 34 % r/r. Spółka liczy na kolejne dobre wyniki dzięki poszerzaniu oferty i zdobywaniu kolejnych rynków.
„Od kilku miesięcy widzimy pozytywne efekty modelu biznesowego jaki przyjęliśmy. Wdrożenie zakupionych marek i aktywów zostało zrealizowane prawidłowo, co skutkuje istotnym wzrostem przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. Zauważamy także istotny wzrost przychodów realizowanych w kanale super i hipermarketów, w których produkty pod zakupioną marką NaturaVena mają od wielu lat ugruntowaną pozycję sprzedażową”– mówi Sylwester Strużyna, Prezes Zarządu Bio Planet S.A.
Wdrożenie zakupionych marek i aktywów zostało zrealizowane prawidłowo, co skutkuje istotnym wzrostem przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. W pierwszym kwartale oferta spółki poszerzyła się o około 700 nowych produktów do oferty. Część z nich, około 300 to produkty, których dystrybucją zajmowała się wcześniej Spółka Smak Natury. Pozostałe 400 to nowości od dostawców od lat współpracujących z Bio Planet. Na dobre wyniki sprzedażowe duży wpływ ma również rozwijająca się sprzedaż realizowana w kanale super i hipermarketów, w których produkty pod zakupioną marką NaturaVena mają od wielu lat ugruntowaną pozycję sprzedażową. Nie sprawdziły się również obawy dotyczące zaburzenia łańcuchów dostaw. Jak zapewnia prezes Strużyna łańcuchy dostaw działają dobrze. Ceny za transport kontenerów z innych kontynentów (np. z Azji) bardzo wyraźnie się obniżyły. Podaż produktów ekologicznych jest wystarczająca.
Spółka nie spoczywa na laurach, a ostatnie dobre wyniki są motywacją do podejmowania kolejnych, odważnych kroków. Teraz spółka planuje skupić się na rozwoju eksportu. Zależy nam na rozwoju eksportu. „W ostatnim czasie badamy możliwości sprzedaży do krajów spoza Unii Europejskiej i udało nam się znaleźć odbiorcę w Katarze. Eksport to obecnie około 4 % naszej sprzedaży, jednakże jego udział w strukturze sprzedaży stopniowo wzrasta” – podsumowuje Prezes Bio Planet.
Kolejnym dużym wyzwaniem dla spółki będzie ukończenie budowy zakładu konfekcjonowania. W 2022 roku zakończył się pierwszy etap budowy, osiągnięty został stan surowy otwarty. Spółka planuje wznowić budowę po zebraniu odpowiednich środków własnych lub po obniżce stóp procentowych do poziomu umożliwiającego bezpieczne dokończenie budowy bez narażania firmy na zbyt wysokie odsetki od kredytów inwestycyjnych.
Bio Planet S.A. jest obecnie liderem wśród dostawców żywności ekologicznej w Polsce. Działalność spółki koncentruje się na konfekcjonowaniu oraz dystrybucji żywności ekologicznej. W ofercie posiada ok. 8,0 tys. indeksów sprzedażowych obejmujących produkty trwałe oraz produkty świeże. Od 2007 roku produkty Bio Planet S.A. posiadają certyfikat AGRO BIO TEST, który jest podstawą kwalifikowania żywności oferowanej przez Spółkę jako żywności ekologicznej (żywności bio).