MARKETINGBranża medialna i rozrywkowa spodziewa się kłopotów. 39% klientów uważa, że przepłaca

Branża medialna i rozrywkowa spodziewa się kłopotów. 39% klientów uważa, że przepłaca

Branża medialna i rozrywkowa spodziewa się kłopotów. 39% klientów uważa, że przepłaca

  • Decydenci wymieniają rosnącą konkurencję jako największe wyzwanie w obliczu ogólnie niezmiennych lub obniżonych perspektyw budżetowych
  • Wielu  z nich przewiduje, że wydatki na reklamę pozostaną na tym samym poziomie lub spadną w ciągu najbliższych 18 miesięcy, a 73% twierdzi, że ich firmy uruchomiły nowe źródła przychodów 
  • 99% firm inwestuje w efektywność operacyjną, aby zrekompensować wyższe koszty, ale niewiele z nich ma w pełni zautomatyzowane procesy, takie jak przewidywanie rezygnacji z subskrypcji czy związane z produkcją treści

Branża medialna i rozrywkowa nieustannie się zmienia. Rozwój streamingu, mediów społecznościowych i modeli subskrypcji w ciągu ostatniej dekady wywrócił branżę do góry nogami i zasadniczo zmienił oczekiwania klientów.  Podczas gdy sytuacja makroekonomiczna jest niepewna, a konsumenci coraz częściej oceniają, co jest dla nich wartościowe i przydatne, branża znajduje się pod mocną presją — firmy będą musiały walczyć o każdą złotówkę.

Aby zapewnić wgląd w ten zmieniający się krajobraz, Salesforce przeprowadził ankietę wśród 350 decydentów z branży mediów i rozrywki. W ten sposób powstał nowy raport Media and Entertainment Industry Insights Report . Oto kluczowe ustalenia.

Branża koncentruje się na doświadczeniach klientów w mocno konkurencyjnym otoczeniu

Doświadczenie klienta ma kluczowe znaczenie dla każdej strategii biznesowej, a już 86% konsumentów twierdzi, że doświadczenie jest równie ważne jak jakość produktu. Usługi przesyłania strumieniowego, nadawcy, platformy gier, e-sport i wiele innych – doświadczenie klienta jest krytycznym wyróżnikiem branży mediów i rozrywki.

Profesjonaliści z branży medialnej i rozrywkowej ankietowani przez Salesforce wymieniają rosnącą konkurencję jako swoje największe wyzwanie – przewyższające czynniki, takie jak deprecjacja plików cookie stron trzecich, malejąca wartość subskrypcji i rosnące koszty wynikające z presji inflacyjnej. W związku z tym poprawa satysfakcji klienta (CSAT) jest najwyższym priorytetem w branży.

Przykład: niedawna ankieta konsumencka Salesforce wykazała, że ​​podczas gdy 65% ​​konsumentów subskrybuje co najmniej jedną usługę wideo, 39% z nich uważa, że ​​nie jest ona warta swojej ceny. Zadowolenie z wartości było jeszcze niższe w przypadku subskrypcji audio, publikacji cyfrowych i gier.

W rezultacie firmy medialne i rozrywkowe odnotowują znaczne roczne wskaźniki rezygnacji klientów – średnio 17% – przy czym wyższe wartości odnotowują dostawcy usług transmisji strumieniowej oraz operatorzy telewizji kablowej/satelitarnej. W przypadku usług strumieniowania odsetek ten wynosi już 20%.

Dywersyfikacja strumienia przychodów

Oprócz zapewniania zróżnicowanych doświadczeń, które satysfakcjonują klientów, firmy medialne i rozrywkowe muszą zapewniać solidne wyniki finansowe. Reklama pozostaje wiodącym źródłem przychodów firm medialnych i rozrywkowych, zarówno pod względem udziału firm zbierających przychody z reklam, jak i średniego przychodu na użytkownika (ARPU). Perspektywy dotyczące wydatków na reklamę są jednak dalekie od pozytywnych – zaledwie 15% respondentów spodziewa się ich wzrostu w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

Aż 39% decydentów z branży rozrywki i mediów spodziewa się spadków przychodów z reklam. 25% uważa, że pozostaną one na obecnym poziomie, a zaledwie 15% uważa, iż wzrosną. 21% respondentów nie umie przewidzieć w jakim kierunku pójdą zmiany.

Chcąc przeciwdziałać spadkowi wydatków na reklamę i wykorzystać nowe technologie, firmy medialne i rozrywkowe aktywnie dążą do dywersyfikacji swoich strategii biznesowych.

Przykładem tego trendu jest influencer marketing. 65% specjalistów z branży mediów i rozrywki twierdzi, że ich firmy współpracują z influencerami w celu promowania produktów i usług, przyciągania użytkowników do ich platform i nie tylko.

Firmy z branży medialnej i rozrywkowej poważnie rozważają także inwestycje w Web3 upatrując tutaj zdolność do zwiększania przychodów i oferowania zróżnicowanych doświadczeń. Wykorzystanie Web3 związane z programami lojalnościowymi, rzeczywistym zarządzaniem zasobami i monetyzacją treści są postrzegane jako najbardziej obiecujące dla branży.

Inicjatywy zwiększające wydajność stanowią podstawę inwestycji w automatyzację

Podczas gdy ogólne perspektywy makroekonomiczne pozostają wciąż niepewne, branża medialna już doświadcza spowolnienia, które prowadzi do ostrożności w wydatkach. Znajduje to odzwierciedlenie w perspektywach budżetowych — 64% respondentów spodziewa się wzrostu netto ogólnych budżetów operacyjnych w nadchodzących 18 miesiącach, jednak zwiększenie wydatków, takich jak budżety marketingowe i zatrudnienie, jest mniej prawdopodobne.

W obliczu konieczności robienia więcej za mniej w tym samym czasie, firmy medialne i rozrywkowe koncentrują się w dużej mierze na inicjatywach zwiększających wydajność. Ma to pomóc w zdobyciu odpowiedniej liczby klientów, o których firmy zaciekle walczą konkurencją.

Przepływ pracy i automatyzacja procesów to duża część tego równania, ale pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Przykładowo zaledwie 37% respondentów twierdzi, że dany proces w ich firmie jest całkowicie zautomatyzowany. Zadania takie jak przewidywanie rezygnacji klienta i tworzenie treści są całkowicie lub w większości wykonywane ręcznie.

Nasycony rynek mediów, dający konsumentom nieskończone możliwości wyboru, w połączeniu z trudnymi warunkami ekonomicznymi, wymaga od firm medialnych i rozrywkowych wyróżnienia się przy jednoczesnym znalezieniu sposobów na obniżenie kosztów” — powiedział Christopher Dean, starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. komunikacji, mediów i rozrywki. w Salesforce. „Technologie takie jak automatyzacja, dane w czasie rzeczywistym i generatywna sztuczna inteligencja, które mogą zwiększać wydajność i poprawiać doświadczenia klientów, będą miały kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o zachowanie elastyczności i wyróżnianie się na zatłoczonym rynku”.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version