środa, 14 maja, 2025

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję.

Jak wynika z ostatniego badania SALESmanago – czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów, obsługującej ponad 3 tys. klientów – aż 73% marketerów wskazuje, że mimo rosnących oczekiwań wobec efektów ich pracy, muszą mierzyć się z ograniczonymi budżetami na ich realizację.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone wśród ponad 150 liderów marketingu eCommerce w Wielkiej Brytanii, Polsce i we Włoszech, sztuczna inteligencja to już konieczność – aż 71% marketerów stwierdziło, że nie byliby w stanie osiągać stawianych im celów bez użycia automatyzacji i danych dostarczanych przez AI.

Wraz z AI pojawiły się jednak nowe wyzwania: 55% badanych wskazało na trudności w zarządzaniu coraz bardziej złożonym zapleczem technologicznym firmy. Rozwój sztucznej inteligencji rodzi także presję innego rodzaju: 63% marketerów sektora eCommerce otrzymało za zadanie ograniczyć liczebność zespołu ze względu na planowaną automatyzację działań. Problem ten najbardziej odczuwają marketerzy w Wielkiej Brytanii (92%). Na drugim miejscu są Włochy (60%), a dopiero na trzecim Polska (tylko 36%).

Nasze badanie obrazuje ogrom presji, z jaką mierzą się marketerzy w eCommerce, którym stawia się coraz większe wymagania przy mniejszym budżecie na tle niestabilnej sytuacji gospodarczej – podkreśla Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago. – Sztuczna inteligencja to dziś nieodzowny warunek sukcesu i większość marketerów korzysta z tego nowego narzędzia. AI wpływa jednak na całą branżę, tworząc zarówno szanse, jak i wyzwania. Mimo że automatyzacja zwiększa wydajność, rodzi dodatkowe trudności i oczekiwania ze strony firm, w których pracują. W SALESmanago uważamy, że sztuczna inteligencja powinna dawać możliwości, a nie je odbierać. Dlatego dążymy do tego, żeby marketerzy mogli wykorzystywać w pełni jej potencjał bez zbędnych barier i ograniczeń. Badanie SALESmanago podkreśla kluczowy trend: AI nie jest już wyborem, ale koniecznością – jednak firmy muszą znaleźć sposób, by równoważyć efektywność technologii z realnymi potrzebami swoich zespołów.

Źródło: SALESmanago / All 4 Comms

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

System ARBUZ pomaga UOKiK wykrywać niedozwolone klauzule w umowach

W 2021 roku Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut...

Kiedy sztuczna inteligencja to za mało – refleksje nie tylko dla copywriterów

Każdy musi przejść swój ketchup, czyli jak korzystać AI...

Handel znów stawia na gazetki – mocny wzrost materiałów promocyjnych w I kwartale

W I kwartale br. sieci handlowe wypuściły na rynek...

AI Mode zamiast „Szczęśliwego Trafu”. Google zmienia swoją wyszukiwarkę

Niektórzy użytkownicy Google zaczynają zauważać zmiany w interfejsie wyszukiwarki....

Europa buduje własną cyfrową drogę – AI, open source i bezpieczeństwo jako fundamenty suwerenności

W kwietniu 2025 roku Komisja Europejska ogłosiła AI Continent...

Podobne tematy

AI Mode zamiast „Szczęśliwego Trafu”. Google zmienia swoją wyszukiwarkę

Niektórzy użytkownicy Google zaczynają zauważać zmiany w interfejsie wyszukiwarki....

MedTech Solutions i Klaster ICT tworzą AI do zarządzania krwią

MedTech Solutions S.A. i Klaster Wschodni ICT, reprezentowany przez...

Do 2026 r. AI przejmie złożone procesy IT

Według raportu branżowego F5 „State of Application Strategy”, aż...

AI w rękach przestępców. Deepfake’i i chatboty groźniejsze niż kiedykolwiek

Fałszywy minister, prawdziwe zagrożenie. Nowy raport firmy Check Point...

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version