piątek, 25 kwietnia, 2025

Czarny Piątek działa. Zaangażowanie kupujących rośnie o 37 proc., wzrosty sprzedaży nawet o 64 proc.

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek oraz poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych są opłacalne dla sklepów – tak wynika ze statystyk fintechu Stocard, odpowiedzialnego za stworzenie darmowej aplikacji do przechowywania kart lojalnościowych i dokumentów w smartfonie.

Tradycja wyznaczania Czarnego Piątku dotarła do nas ze Stanów Zjednoczonych – tam jest to symboliczny początek sezonu zakupowego, następujący bezpośrednio po Święcie Dziękczynienia. U nas zwyczaj ma oczywiście krótszą tradycję, ale rozwija się prężnie. Z każdym rokiem coraz więcej sklepów stacjonarnych oraz internetowych decyduje się na dołączenie do akcji i – jeśli spojrzymy na statystyki sprzedaży – nie można się temu dziwić.

– Statystyki naszej aplikacji wyraźnie wskazują, że w “czarnym tygodniu” zainteresowanie Polaków zakupami wzrasta, w niektórych branżach szczególnie wyraźnie – mówi Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard. – Sklepy coraz chętniej chwalą się organizowanymi z tej okazji promocjami na banerach internetowych, billboardach czy plakatach.

Według analizy firmy Stocard, zaangażowanie polskich konsumentów w oferty marketingowe w okresie całego “Czarnego Tygodnia” w ubiegłym roku wzrosło o 37 proc. w porównaniu do uśrednionego tygodnia 2020 roku. Reklamy ze specjalnymi ofertami zachęcają konsumentów do planowania zakupów, co odbija się również na sprzedaży.

– Pomiędzy różnymi branżami da się dostrzec różnice w kwestii zwiększonej sprzedaży – dodaje Katarzyna Zborowska-Germann. – Choć zdecydowana większość sprzedających odczuwa pozytywne efekty Czarnego Piątku, w przypadku zakupów spożywczych wzrost wynosi 6 proc. Z kolei dla sklepów odzieżowych czy elektronicznych jest on dziesięciokrotnie wyższy.

czarny p
Źródło danych: Stockard

Na podstawie danych Stocard wyraźnie widać, że Czarny Piątek nie tylko zwiększa sprzedaż jednorazowo, ale też tworzy grupę lojalnych klientów. – W trakcie ubiegłorocznego “czarnego weekendu” odsetek osób zapisujących swoje programy lojalnościowe do aplikacji Stocard wzrósł o 15,6 proc. – zauważa Katarzyna Zborowska-Germann ze Stocard. – Konsumenci robią to najpewniej przy okazji zakupów i śmiało można założyć, że duża część z nich później z tych programów korzysta. Wykorzystanie Czarnego Piątku do promocji swojego sklepu jest zatem dobrym pomysłem nie tylko ze względu na chwilowe zwiększenie sprzedaży, ale też z uwagi na możliwość budowania trwalszych relacji z konsumentami.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Moda w cieniu ceł i zmian geopolitycznych. Kto zyska, a kto straci w globalnym łańcuchu dostaw?

Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na...

Koszyczek świąteczny drożeje, a zadłużenie sklepów bije rekordy – raport BIG InfoMonitor i BIK

Okres Wielkanocy w sektorze handlu tradycyjnie postrzegany jest jako...

ZPPHiU: Brak transparentności kosztów wspólnych w centrach handlowych uderza w najemców

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że...

Podobne tematy

Nowe przedstawicielstwo CEE Digital Coalition w Brukseli. Cel? Większy wpływ na unijne regulacje

Stałe przedstawicielstwo w Brukseli otworzyła koalicja organizacji cyfrowych z...
00:02:19

Rynek faktoringu w Polsce rośnie o 4,7% – 471 mld zł obrotów w 2024 roku

Rynek faktoringu w Polsce w 2024 roku ponownie pokazał...

Podsumowanie 2024 roku w sektorze deweloperskim – dane GUS

Rok 2024 r. był drugim rekordowym rokiem pod względem...

Rekordowa podaż mieszkań – co dalej z cenami i sprzedażą?

Styczniowa informacja GUS prezentująca wyniki budownictwa mieszkaniowego, tradycyjnie dotyczy...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version