KATEGORIA

E-COMMERCE

Aż 52% użytkowników odwiedza centra handlowe, aby kupić produkty wyszukane w internecie

Badania Omnisense zrealizowane na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazują, że aż 52% klientów...

Dużo i tanio. Jak będzie wyglądać Black Friday 2024?

Choć obecny w Polsce już od dekady Black Friday wpisał się na stałe w kalendarze marketingowe i zakupowe, nie cieszy się już tak ogromną...

Ważne zmiany w prawie i regulaminach dla e-commerce

Koniec roku 2024 oznacza dla internetowych sprzedawców bardzo intensywny czas – i to nie tylko ze względu na sezon świąteczny! Od 30 października do...

Nowe prawo komunikacji elektronicznej: Co to oznacza dla branży e-commerce?

Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące komunikacji marketingowej i przesyłania...

Pomimo trudności gospodarczych, MŚP w Europie umacniają swoją pozycję

W ostatnich latach małe i średnie przedsiębiorstwa mierzyły się z wyzwaniami takimi jak pandemia, wysoka inflacja, wysokie stopy procentowe oraz zmienne preferencje konsumentów. Mimo tego...

Polacy stawiają na wygodę zakupów online: darmowe zwroty i elastyczne terminy na pierwszym miejscu

Polacy nie stronią od zakupów w internecie bez względu na wiek. Aż 81% przedstawicieli Pokolenia Z, 92% Milenialsów, 91% X-ów i 87% Baby Boomers...

Jak przygotować e-sklep na Black Friday? Ekspertki WhitePress radzą, jak maksymalizować sprzedaż w okresie wzmożonych promocji

Wielkimi krokami zbliża się jeden z najbardziej pracowitych okresów w branży e-commerce. Marketerzy z całego świata już teraz rozpoczynają przygotowania do Black Friday, który...

E-commerce w Polsce rośnie: we wrześniu 2024 udział sprzedaży internetowej wzrósł do 8,9%

Według najnowszych danych GUS we wrześniu 2024 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,9%). Udział sprzedaży przez...

Poznaj największą hurtownię erotyczną oferującą produkty w modelu dropshipping

W erze dynamicznego rozwoju e-commerce, model dropshippingowy zdobywa coraz większą popularność. Przedsiębiorcy poszukujący nowych sposobów na zminimalizowanie kosztów prowadzenia działalności, zwracają się ku dropshippingowi....

Hurt i detal atakowany 1670 razy w tygodniu. Hakerzy wykradli dane klientów Ochnika

W ostatnich dniach doszło do cyberataku na firmę Ochnik, jedną z czołowych polskich marek odzieżowych, a także na polskiego przedstawiciela New Balance, pickypica.com oraz...

Demograficzny obraz polskiego ryneku e-commerce. Blisko 70 tys. firm, 41,3% sklepów online należy do kobiet

Pod względem tempa powstawania nowych firm, polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie, a liczba zarejestrowanych w KRS podmiotów zbliża się...

Polacy chętnie kupują online i równie chętnie zwracają produkty

Konsumenci w kraju nad Wisłą regularnie korzystają z oferty sklepów internetowych, przenosząc znaczną część swoich aktywności zakupowych do sieci. Wydawałoby się, że z perspektywy...

Ponad 90% polskich MŚP sprzedających na Amazon wybrało zagraniczną ekspansję w 2023 r. – wartość eksportu przekroczyła 4,7 mld zł

W 2023 r. na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się...

GUS o handlu i e-handlu w sierpniu 2024 r. – eksperci komentują

Według najnowszych, właśnie opublikowanych danych GUS w sierpniu 2024 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem”...

Automatyzacja, AI i elastyczne płatności – 5 kluczowych trendów w e-commerce

E-commerce, czyli handel elektroniczny, stał się filarem nowoczesnej gospodarki. Od momentu swojego powstania zrewolucjonizował on sposób, w jaki robimy zakupy i prowadzimy działalność biznesową....

Izba Gospodarki Elektronicznej przedstawiła postulaty dla polskiej prezydencji w Radzie UE, dotyczące e-handlu i wyrównania zasad konkurencji

Izba Gospodarki Elektronicznej wystosowała postulaty dla polskiej prezydencji w Radzie UE w sprawie e-handlu. Propozycje e-Izby zostały przedstawione na spotkaniu z Ignacym Niemczyckim -...

Proces zwrotów na chińskich platformach zakupowych: Analiza różnic między AliExpress, Shein i Temu a europejskimi serwisami

Najnowsze badanie dotyczące procesu zwrotów na chińskich platformach zakupowych, oparte na analizie 56 tysięcy transakcji i 100 tysięcy produktów, ujawnia znaczące różnice między chińskimi...

88,5% wizyt w galeriach handlowych to tradycyjne zakupy – raport GfK pokazuje rosnącą rolę omnichannel

Głównym powodem odwiedzin polskich centrów handlowych pozostają tradycyjne zakupy – aż 88,5% wizyt klientów w galeriach ma właśnie ten cel. Do odwiedzenia centrum handlowego...

Niższa siła nabywcza, rosnąca konkurencja: Święta 2024 będą trudnym sezonem dla e-commerce

Tegoroczny sezon zakupów świątecznych może być szczególnie trudny dla sprzedawców detalicznych, ponieważ konkurują oni o klientów o mniejszej sile nabywczej, niż w ubiegłych latach....

Planujesz sprzedawać za granicą? W tych branżach masz największe szanse na sukces!

Z raportu IdoSell „Raport Cross-border z Polski” wynika, że Niemcy (73%), Hiszpania (66%), oraz Francja (27%) to najpopularniejsze kierunki z największym wzrostem sprzedaży wg...

W Polsce rejestrowanych jest średnio 20 nowych sklepów internetowych dziennie

Dynamika rozwoju polskiego rynku e-commerce w pierwszej połowie 2024 r. spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ale i tak na koniec roku...

Rosnąca globalizacja napędza rozwój handlu transgranicznego, polskie e-sklepy zyskują na zagranicznych rynkach

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy są przyzwyczajeni do...

Dane GUS pod lupą: sprzedaż detaliczna w lipcu 2024 – eksperci komentują kondycję e-handlu i nastroje konsumentów

Wesług najnowszych danych GUS w lipcu 2024 r. w porównaniu z lipcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 16,7%). Udział sprzedaży przez...

Rośnie zadłużenie polskiego e-commerce. Sklepy internetowe są winne ponad 131 mln zł

Każdy użytkownik internetu choć raz zrobił zakupy w sieci, a aż 37 proc. zaopatruje się w ten sposób 5 razy w miesiącu i więcej...

Sankcje, kary i odpowiedzialność za nieprzestrzeganie dyrektywy Omnibus

Choć od momentu wprowadzenia przepisów implementujących do naszego porządku prawnego Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. odnoszącą się...

Strategie e-commerce na Black Friday – przewodnik dla polskich sprzedawców

Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi...

Jeden produkt na sekundę – polskie MŚP biją rekordy sprzedaży na Amazon

Mali i średni przedsiębiorcy z całej Polski otworzyli się na świat e-handlu, ale to w serwisach marketplace dostrzegają prawdziwą szansę na dynamiczny rozwój. Efekty...

Q2 2024: Parki handlowe na topie, galerie zmieniają funkcje

II kwartał 2024 na rynku handlowym w Polsce upłynął pod znakiem aktywności deweloperów. Preferowanym segmentem aktywów pozostają parki handlowe. Umacniający się trend wyburzania galerii...

Branża TSL: na rynku e-commerce mocno rośnie liczba zamówień i zwrotów

Według szacunków firmy ID Logistics, podczas tegorocznych letnich wyprzedaży liczba zamówień i zwrotów na krajowym rynku e-commerce może wzrosnąć nawet dwukrotnie w porównaniu do...

Co o Polaku mówi to, w jaki sposób płaci? Analiza transakcji kluczem do zrozumienia klientów

Jak wynika z badania Adyen Retail Report polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z nowoczesnych technologii płatniczych, zarówno dokonując zakupów stacjonarnych, jak i online. Wraz...

Polski e-commerce wciąż rośnie, ale tempo zwalnia (dane GUS)

Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2024 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4% (wobec spadku o 4,7%...

CPS GfK: 3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy

Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK,...

Finiata i Saly.pl sfinansują zakupy polskich firm. Nowy alians na mapie rodzimego e-commerce

Finiata – fintech z portfela Manta Ray – dzięki integracji z platformą sprzedażową Saly.pl, wesprze ultraszybkim i wygodnym finansowaniem w formule embedded lending...

Polacy coraz chętniej kupują online

Ostatni zakup w 7 na 10 przypadków miał miejsce w sieci, tak więc jeśli rozmawiasz z kimś o zakupach, to prawdopodobnie rozmawiacie o zakupach...

Kaufland wchodzi do e-commercowej gry, ale konkurencja tak łatwo nie ustąpi

Wprowadzenie przez Kaufland nowej platformy marketplace na polski rynek e-commerce stanowi interesujący ruch w dynamicznie rozwijającej się branży. Choć Kaufland posiada silną markę i...

Amazon Prime Day 2024 – cyberprzestępcy już szykują się do ataków

W czerwcu pojawiło się aż 1230 nowych domen powiązanych z Amazonem, z czego 85% uznano za złośliwe lub podejrzane. Cyberprzestępcy również czekają na...

Ostatnia mila w e-commerce: rosnące znaczenie i wyzwania dla sprzedawców

Wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego badania Postis są jednoznaczne: aż 93 proc. rodzimych sprzedawców e-commerce uważa etap ostatniej mili procesu dostawy za bardzo...

Polacy w tym roku kupują o 35% więcej elektroniki niż w poprzednim

Międzynarodowe napięcia i strach przed niedostępnością produktów napędzają apetyt Polaków na zakup nowych elektronicznych gadżetów. Według danych Admitad polscy konsumenci nie przestraszyli się rosnących...

Letnie wyprzedaże kuszą nie tylko klientów, ale i cyberprzestępców

Przy okazji letnich wyprzedaży warto pamiętać, że jest to doskonała okazja dla cyberprzestępców, aby wykraść dane nie tylko klientów, ale także sprzedawców. Opublikowany przez...

Zakupy świąteczne 2024: chińskie aplikacje zakupowe, rosnące długi i sztuczna inteligencja wśród głównych trendów

Co czeka handel w drugiej połowie roku? Handlowcy powinni obawiać się chińskich sklepów, utrzymać darmowe dostawy i… walczyć ceną. Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów...

Co 2 Polak kupuje podróbki. AI powstrzymało 700 tys. fałszerzy w 2023 r.

Liczba produktów dostępnych na Amazon nieustająco rośnie, za to maleje liczba fałszerzy próbujących sprzedawać tam podróbki. Dzieje się to dzięki rozwojowi technologii AI, która...

Kupują tanio, odraczają płatności lub płacą Blikiem – najważniejsze trendy zakupowe Polaków

Klienci Temu kochają Blika - tą metodą płatności finansowane jest aż 70  proc. wszystkich transakcji! Analiza danych z When U Buy - platformy integrującej...

Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?

Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają...

Rozwój technologii rewolucjonizuje zakupy: Social commerce podbija Polskę

Rozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce. Potwierdzają to wyniki corocznego badania Adyen Retail...

Dwie dekady polskiego e-commerce’u w UE

Dwie dekady członkostwa w Unii Europejskiej, to dla polskiego handlu internetowego okres niezwykle dynamicznego rozwoju, który szedł w parze z transformacją cyfrową. Wraz z...

Gdzie kupić jakościowe akcesoria piśmiennicze i papiernicze?

Poszukiwanie idealnych artykułów piśmienniczych i papierniczych może stać się prawdziwą przygodą, zwłaszcza w obfitującym w opcje Internecie. Zastanawiasz się, gdzie kupić jakościowe akcesoria piśmiennicze...

Cyfrowe doświadczenia przenoszą się do sklepów stacjonarnych

Dwie trzecie kupujących szuka inspiracji wewnątrz sklepu, a ekrany cyfrowe stają się idealnym medium do prezentowania pełnej gamy oferty i opcji jej personalizacji. Marki...

Sprzedaż detaliczna w Polsce: wzrost online i offline. Dane GUS z kwietnia 2024 r.

Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) wzrosła o 4,1% r/r w kwietniu 2024 r. W porównaniu z kwietniem 2023 r.odnotowano wyższą wartość sprzedaży...

Techniczne SEO dla e-commerce – na co zwrócić uwagę w czasie rozwoju AI?

W e-commerce, branży, w której konkurencja stale narasta, a algorytmy wyszukiwarek ewoluują z dnia na dzień, techniczne SEO stało się nie tylko sztuką, ale...

Sprzedaż internetowa w Polsce zwalnia: GUS publikuje dane za marzec 2024 r.

Według najnowszych danych GUS w marcu 2024 r. w porównaniu z marcem 2023 r.odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 1,8%). Udział sprzedaży...
Exit mobile version