W ubiegłym roku prawie 80% marek zrealizowało kampanie marketingowe z udziałem influencerów. Influencer marketing staje się nie tylko wartościowym elementem kampanii promocyjnych, ale również narzędziem perswazji. „Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” to temat przewodni XIX Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się w Rzeszowie 25 i 26 kwietnia 2019 roku. Zaproszeni prelegenci będą dyskutować o tym czy influencerzy są dla reklamy i promocji tym, czym niegdyś gwiazdy filmowe oraz w jaki sposób skutecznie z nimi współpracować.
Według raportu Launchmetrics podsumowującego badanie znaczenia i wypływu influencerów, 90% profesjonalistów związanych z marketingiem i PR uważa, że influencer marketing jest skuteczny w aspekcie generowania świadomości brandu oraz przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. W dzisiejszych czasach standardowa reklama nie jest już wystarczająco skuteczna, bowiem odbiorcy przejęli kontrolę nad treściami, które do nich docierają. Według raportu OnAudience z 2017 roku prawie 46% internautów w Polsce ma zainstalowane aplikacje blokujące reklamy, które skutecznie ograniczają ich widoczność. W tym wypadku niezastąpieni są influencerzy – odbiorcy są bardziej skłonni poświęcić chwilę uwagi informacjom prezentowanym przez ich autorytety.
– Kiedy 19 lat temu organizowaliśmy pierwszy Kongres Public Relations nikt nie znał słowa „influencer” oraz nie spodziewał się tak szybkiego i dużego wzrostu ich popularności. Ten stosunkowo nowy trend tak silnie zagnieździł się w świadomości odbiorców, ale również marketingowców, że nie jestem w stanie wyobrazić sobie przyszłości PR, reklamy i marketingu bez influencerów – ocenia Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski, EXACTO sp. z o.o., organizator Kongresu. – Kiedyś tego typu działalność była postrzegana jako hobby, a dzisiaj może to być sposób na życie. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się poruszyć ten temat na najbliższym Kongresie Profesjonalistów Public Relations.
Influencerów w Polsce będzie coraz więcej i już dzisiaj warto zdobywać niezbędną wiedzę ułatwiającą współpracę z nimi w przyszłości, dlatego też organizatorzy Kongresu dostrzegają potrzebę wymiany doświadczeń i zalecanych praktyk w tym zakresie. XIX edycja tego wydarzenia oferuje nie tylko prelekcje wygłaszane przez ekspertów branży, ale również praktyczne warsztaty. 25 i 26 kwietnia 2019 r. prelegenci i goście Kongresu będą rozmawiać m.in. o skuteczności influencer marketingu, efektywnych działaniach social media oraz zarządzaniu kryzysem wizerunkowym w organizacjach.
Według raportu B(v)log Power opublikowanego przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów, influencerzy ze swoim przekazem docierają do ponad 11 milionów użytkowników social mediów. Dla 25% internautów blogi i vlogi to źródło zaufanej informacji zakupowej, a ponad 1/3 badanych pod wpływem treści zamieszczonych na blogu lub vlogu zrezygnowała z zakupu konkretnego produktu. Te dane potwierdza również Ryan Socach, Managing Director Mediakraft TV oraz jeden z prelegentów tegorocznej edycji Kongresu. – Na rynku widoczny jest silny trend zmierzający do szerszego wykorzystania influencerów. Marki i marketerzy dostrzegają, że coraz bardziej liczy się jakość treści – kluczem do skutecznych działań promocyjnych jest właściwy dobór twórców. W 2019 roku budżety wydawane na współpracę influencerami na pewno wzrosną – mówi Ryan, twórca kanału Kult America, na co dzień współpracujący z influencerami.
Pomiędzy mediami społecznościowymi a influencerami istnieje dziś nierozerwalna zależność. Influencer marketing rozwija się w bardzo szybkim tempie, a kluczowe marki coraz chętniej i pewniej z niego korzystają. Tegoroczna edycja Kongresu to szansa na lepsze poznanie zasad współpracy marek z influencerami oraz na wykorzystanie zdobytych informacji we własnych kampaniach marketingowych. Zapraszamy na Kongres, a zgłoszenia przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza znajdującego się na stronie wydarzenia: www.kongresprofesjonalistow.pl w zakładce „Zgłoszenia”. Na stronie dostępny jest również pełny program Kongresu oraz sylwetki prelegentów.
***
Organizatorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest Newsline sp. z o.o.
Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Partnerami są: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Orange Polska, Ideo, Ideo Force, MediakraftTV, SuperDrob, Media Visage.
Patroni medialni: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowiny24.pl, Radio VIA, Gospodarka Podkarpacka, Marketer Plus, Manager Plus, Ad Monkey, Biznes na Fali, Epr.pl, Fundacja InternetPR, Law Business Quality, Magazyn VIP, Marketing przy Kawie, Marketing Miejsca, Nowy Marketing, OOH Magazine, portalmedialny.pl, Signs.pl, Tygrysy Biznesu, Marketing i Rynek, Agencja Managerska VIP for You, Fundacja Managerska Creative, Czasopismo naukowe RSK, OGIDO Portal pracy, Qbusiness.pl, Fintek.pl, Naszbiznes24.pl.