Gorące tematy

Gospodarka

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Trump wywołuje burzę na rynkach – dolar gwałtownie traci

Donald Trump nie zaskoczył nas samą decyzją o wprowadzeniu...

Marketing

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Dlaczego warto zdecydować się na współpracę z agencją copywriterską?

Prowadząc biznes, z pewnością dobrze wiesz, jak ważna jest...

Polityka

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Zasięg Mentzena eksploduje po wywiadzie u Stanowskiego. Trzaskowski na czele w tradycyjnych mediach

Największy zasięg w  mediach tworzonych przez dziennikarzy zdobył Rafał...

Prawo

00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...

Opodatkowanie stakingu kryptowalut w Polsce – chaos interpretacyjny i orzeczniczy

Wraz z rozwojem technologii blockchain i rosnącą popularnością kryptowalut,...

Marek Tatała o nowych propozycjach zespołu deregulacyjnego Rafała Brzoski

Komentarz Marka Tatały, prezesa Fundacji Wolności Gospodarczej, do siódmego...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Trump wywołuje burzę na rynkach – dolar gwałtownie traci

Donald Trump nie zaskoczył nas samą decyzją o wprowadzeniu...

Marketing

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Dlaczego warto zdecydować się na współpracę z agencją copywriterską?

Prowadząc biznes, z pewnością dobrze wiesz, jak ważna jest...

Polityka

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Zasięg Mentzena eksploduje po wywiadzie u Stanowskiego. Trzaskowski na czele w tradycyjnych mediach

Największy zasięg w  mediach tworzonych przez dziennikarzy zdobył Rafał...

Prawo

00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...

Opodatkowanie stakingu kryptowalut w Polsce – chaos interpretacyjny i orzeczniczy

Wraz z rozwojem technologii blockchain i rosnącą popularnością kryptowalut,...

Marek Tatała o nowych propozycjach zespołu deregulacyjnego Rafała Brzoski

Komentarz Marka Tatały, prezesa Fundacji Wolności Gospodarczej, do siódmego...
Autor/źródło
Autor/źródło
wtorek, 8 kwietnia, 2025

Siła marki: Strategie dla szybkiego wpływu i długoterminowego wzrostu

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

CNN International Commercial (CNNIC), wraz z firmą konsultingową MTM, przeprowadziły badanie oparte na opiniach 1090 senior liderów marketingu pochodzących z 12 globalnych rynków. W badaniu przeanalizowano kluczowe czynniki skutecznego, długoterminowego budowania marki i tworzenia znaczących relacji z konsumentami i klientami. Na podstwie wyników opublikowany został raport: Brand Power: Strategies for Instant Impact and Future Growth” (Siła marki: strategie natychmiastowego wpływu i przyszłego wzrostu).

W obliczu współczesnych wyzwań, takich jak rozwój technologii, niepewne warunki ekonomiczne oraz osłabienie i rozproszenie uwagi odbiorców, marka powinna pozostawać spójnym i przekonującym komponentem. Raport „Brand Power: Strategies for Instant Impact and Future Growth” ujawnia plany marketingowe, czynniki wpływające na podejmowanie decyzji oraz kluczowe elementy, które globalni marketerzy uważają za niezbędne do osiągnięcia sukcesu we współczesnym marketingu.

W badaniu szczegółowo przeanalizowano przemyślenia, strategie i priorytety marketerów, a wyłaniający się przekaz jest jasny: mimo dużej presji na inwestowanie w szybkie i krótkoterminowe sukcesy, marketerzy priorytetyzują długoterminowe inwestycje w markę i angażujący storytelling.

Zespół CNNIC Audiences and Data przeprowadził rozmowy z liderami zarówno agencji mediowych, jak i reklamodawcami z różnych branż, aby ocenić najbardziej efektywne aspekty i strategie w realizacji działań marketingowych dla marek. W badaniu wzięli udział m.in. dyrektorzy ds. marketingu, wiceprezesi, kierownicy działów marketingu oraz dyrektorzy ds. mediów. Badanie ujawniło wyraźne trendy i wnioski:

  • Budowanie marki jest najważniejszym celem marketingowym – 78% marketerów twierdzi, że „poprawa świadomości i reputacji marki” jest ich najważniejszym celem marketingowym w tym roku.
  • Budowanie marki zapewnia jej trwałą wartość i długoterminowy wzrost – 9 na 10 marketerów planuje kampanię wizerunkową w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
  • Podejście „always-on” stawia marki na pierwszym miejscu – 65% marek często polega na reklamie „always-on” w celu wzmocnienia wartości marki i osiągnięcia długoterminowego wzrostu.
  • Kampanie zorientowane na wartości firmy i storytelling zajmują centralne miejsce – 81% marketerów planuje włączyć do swoich działań marketingowych tematy związane z budowaniem społeczności wokół marki, ochroną środowiska, sprawami społecznymi oraz ładem korporacyjnym (ESG).
  • Media informacyjne są nadal niezbędne – 91% marketerów zgadza się, że serwisy informacyjne są niezbędni do budowania marki, a 83% wskazuje na to, że reklamowanie się podczas ważnych wydarzeń na świecie nie szkodzi wizerunkowi ich marki.

Jo Tenzer, Dyrektor ds. Analiz Odbiorców w CNNIC, która pracowała nad raportem i zleciła jego opracowanie, komentuje: „Marketerzy często pełnią jedną z najbardziej innowacyjnych i wymagających ról we współczesnym biznesie, a to badanie pomaga zrozumieć niektóre złożoności tej branży. Wyniki badania pokazują, że budowanie marki jest postrzegane jako kluczowy, długoterminowy cel firm na całym świecie, a liderzy coraz bardziej dostrzegają potrzebę wdrażania ciągłego, ukierunkowanego na cel storytellingu, który autentycznie angażuje konsumentów. Jednocześnie widać wyraźnie, że międzynarodowi dostawcy wiadomości nadal odgrywają kluczową rolę w budowaniu zaufania i wiarygodności marek w dzisiejszym przepełnionym informacjami świecie”.

Badanie objęło uczestników z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, RPA, Australii, Japonii, Indii, Singapuru, Korei Południowej i Hongkongu.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

Podobne tematy

(C)zarny (Ł)abędź (A)takuje

Czerwień to kolor, którym giełdy przywitały nowy tydzień. Spadki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Złoto najdroższe w historii – nowe cła Trumpa zatrzęsły rynkami

Decyzja Donalda Trumpa dotycząca wprowadzenia nowych ceł wywołała znaczące...

Celna niepewność przed nami – jak inwestorzy przygotowują się na zmiany?

Dzisiaj internet pełen jest krotochwil w związku ze świętem...

Przełomowy moment dla biotechnologii: USA tnie granty, Europa wchodzi do gry

Stabilność finansowania firm biotechnologicznych jest ściśle powiązana z kondycją...

Kurs dolara rośnie, złoty pod presją. EUR/USD wytraca impet po czteromiesięcznych szczytach

Kurs EUR/USD po osiągnięciu we wtorek ponad 4-miesięcznych maksimów...

Fed w trybie wyczekiwania – wpływ polityki rządu na gospodarkę USA kluczowy

Zgodnie z oczekiwaniami Rezerwa Federalna utrzymała w środę stopy...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version