wtorek, 1 kwietnia, 2025

Gaming Factory notuje 18 proc. wzrost przychodów netto r/r po trzech kwartałach 2024 r.

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Prawie 2,3 ml zł przychodów netto wypracowało od stycznia do września br. Gaming Factory, notowany na głównym rynku GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo. To 18 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku. Tylko w trzecim kwartale 2024 spółka osiągnęła prawie 0,54 mln zł przychodów netto. Zespół intensywnie przygotowuje się do wiosennej premiery swojego flagowego tytułu – Japanese Drift Master (JDM), który ma szansę stać się jednym z najważniejszych wydarzeń na rynku gier wideo w 2025 roku.

W trzecim kwartale br. kluczowym wydarzeniem dla Gaming Factory była publikacja prologu gry Japanese Drift Master: Rise of the Scorpion. Dotychczas został on pobrany około 500 tys. razy i uzyskał 74 proc. pozytywnych ocen od graczy. Materiał pozwolił spółce zebrać feedback od użytkowników, który jest implementowany do pełnej wersji gry. Premiera Japanese Drift Master planowana jest wiosną 2025 roku.

– Początkowo myśleliśmy o premierze JDM-a pod koniec br. Jednak zdecydowaliśmy się na zmianę daty, dlaczego? Ponieważ gracze oczekują nie tylko doskonałej mechaniki, ale i wyjątkowego doświadczenia, a my zamierzamy im to dać. Obecnie pracujemy przede wszystkim nad optymalizacją oraz ustawieniami graficznymi. Prace są zaawansowane i bardzo intensywne, chcemy pozytywnie zaskoczyć w dniu premiery pełnej wersji. Z pewnością jest na co czekać. – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.

Z uwagi na koszty marketingu Japanese Drift Master spółka zanotowała stratę, niezmiennie jednak utrzymuje stabilną sytuację finansową dysponując sporym zapasem gotówki w kasie i mając w perspektywie kolejne płatności od współwydawcy. Od stycznia do września br. Gaming Factory osiągnęło prawie 2,3 ml zł przychodów netto. To 18 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku

– W samym trzecim kwartale ponieśliśmy wyższe koszty marketingu w związku z obecnością na targach Gamescom i PAX West, co finalnie obciążyło wynik finansowy spółki. W kolejnych kwartałach nie planujemy obecności na podobnych eventach, poza wydarzeniami promocyjnymi i finansowanymi przez współwydawcę Japanese Drift Master – 4Divinity. W naszej ocenie obecność na targach przełożyła się na wzrost rozpoznawalności naszego projektu na arenie międzynarodowej i wzrost rozpoznawalności Gaming Factory wśród mediów branżowych. Myślę, że będzie to miało pozytywny wpływ na przedpremierową kampanię marketingową, a także szereg współprac biznesowych. – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

We wcześniejszych okresach główna produkcja spółki była prezentowana na targach Brasil Games Show, Tokyo Games Show oraz Gamsescom Asia. Koszt udziału w tych eventach pokrywało 4Divinity i spółki z grupy.

Aktualny poziom wishlisty JDM wynosi ponad 640 tys. graczy. Główna kampania marketingowa wystartuje w styczniu.

Japanese Drift Master to gra z gatunku simcade, łącząca symulacyjną fizykę jazdy z przystępnością dla mniej zaawansowanych graczy. Tytuł odda w ręce użytkowników licencjonowane modele kultowych marek, takich jak Mazda, Subaru i Nissan, wiernie odwzorowane pod względem wyglądu, osiągów i brzmienia silników. Akcja JDM gry rozgrywa się w fikcyjnej Guntamie, inspirowanej górzystym regionem Japonii. Gracze będą mogli eksplorować ponad 250 kilometrów dróg, od neonowych ulic miast, po malownicze górskie przełęcze.

Fabuła, przedstawiona w stylu japońskiej mangi, skupi się na rywalizacji o tytuł najlepszego hashiriya. Twórcy zapowiadają ponad 40 wyzwań fabularnych oraz różnorodne zadania poboczne. Dodatkowo gra zaoferuje szeroką gamę eventów, takich jak: wyścigi na torze, intensywne wyzwania driftowe, bitwy head-to-head, próby czasowe oraz drag showdown.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Generali Real Estate otwiera biuro w Polsce

20 marca br., w sercu Warszawy odbyło się uroczyste...

Grupa yarrl zwiększyła przychody o 32% – spółka z najlepszym rokiem w historii

Polska spółka yarrl, notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów...

Medinice coraz bliżej komercjalizacji. Rok 2024 z rekordowym zyskiem i postępami klinicznymi

Medinice, notowana na GPW polska spółka medtech, opublikowała sprawozdanie...

Grupa Fabrity podsumowuje 2024 rok: wzrost sprzedaży i stabilna EBITDA

Grupa Fabrity (GPW: FAB), specjalizująca się w inżynierii oprogramowania...

GravitHy pozyskuje 250 mln zł na produkcję zielonej stali

Spółka GravitHy z portfela InnoEnergy pozyskała 250 mln zł...

Podobne tematy

Samochody elektryczne w Polsce – statystyki rynku BEV na koniec lutego 2025 r.

Na koniec lutego 2025 r. łączna liczba zarejestrowanych...

Gaming Factory opóźnia premierę Japanese Drift Master – gra trafi do graczy 21 maja 2025

Gaming Factory ogłasza przesunięcie daty premiery swojego kluczowego projektu,...

Złoty i polska giełda na fali wzrostowej. Amerykańskie zapasy paliw rosną

Jeszcze kurz nie opadł dobrze po przebiciu 4,18 zł,...

Creotech Instruments i Unibap AB rozpoczynają rozmowy o możliwościach budowy konstelacji satelitów

Creotech Instruments, notowany na GPW polski producent satelitów, systemów...

Dynamiczny start roku dla BETA ETF

Pierwszy miesiąc 2025r. okazał się wyjątkowym miesiącem w historii...

Fabrity S.A. konsoliduje działalność

Sąd rejestrowy sfinalizował proces połączenia Fabrity Holding z zależną...

Cena akcji w IPO Diagnostyka S.A. została ustalona na 105 zł

Oferta Publiczna akcji Diagnostyka S.A. („Diagnostyka”, „Spółka”, a wraz...

Artur Popko – Prezes Grupy Budimex: Sukcesy 2024 roku i plany rozwoju na 2025

Miniony rok był dla branży budowlanej wymagający - zarówno...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version