INFRASTRUKTURAGrupa Lafrentz zaprojektuje drogę S11 na odcinku Poznań-Oborniki. Realizacja ma być gotowa...

Grupa Lafrentz zaprojektuje drogę S11 na odcinku Poznań-Oborniki. Realizacja ma być gotowa za 4 lata

W lipcu Lafrentz Project, wchodzący w skład Grupy Lafrentz, podpisał umowę na realizację zadania Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S11 Piła-Poznań, odc. Oborniki – węzeł Poznań Północ wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje wspólnie z konsorcjum firm Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A. Wartość umowy to ponad 853 mln zł.

S11 Poznań-Oborniki – umowa podpisana

W lipcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z Lafrentz Project umowę na zaprojektowanie drogi ekspresowej S11 na odcinku Poznań-Oborniki.

Razem z konsorcjum firm Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A. będziemy realizować zadanie: Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S11 Piła-Poznań, odc. Oborniki, czyli węzeł Poznań Północ wraz z obwodnicą Obornik” – informuje Ewa Kmieć, dyrektor Lafrentz Project.

Prace nad realizacją ruszyły pełną parą.

Trwają już inwentaryzacje przyrodnicze, pomiary geodezyjne i awansujemy prace projektowe – zdradza Michał Schmidt, kierownik Lafrentz Project.

Lafrentz Project zaprojektuje S11

Ponad 22-kilometrowy odcinek trasy S11 prowadzony będzie w formule „Projektuj i buduj”. Początek prac planowany jest na przełom 2025/2026 r., a ich zakończenie na 2028 r.

Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S11 oraz budowę i przebudowę dróg w zakresie jej oddziaływania. Istniejący odcinek drogi krajowej nr 11 zgodnie z art. 10 ust. 5 Ustawy o drogach publicznych z chwilą oddania do użytkowania projektowanej drogi ekspresowej S11 zostanie pozbawiony dotychczasowej kategorii i zaliczony do kategorii drogi wojewódzkie – tłumaczy dyrektor Ewa Kmieć.

Realizacja przewiduje również zmiany w obrębie istniejących już dróg w sytuacji kolizji z drogą ekspresową S11 oraz powstanie tras służących do obsługi komunikacyjnej terenów przyległych.

 – Inwestycja zakłada także powstanie dodatkowych jezdni zapewniających dostęp do nieruchomości, które w wyniku budowy drogi utraciły połączenie z drogą publiczną – dodaje Ewa Kmieć.

Inwestycja ważna nie tylko dla Wielkopolski

Budowany odcinek o długości 22,2 km połączy Poznań z Koszalinem. To zapewni wygodny dojazd ze stolicy Wielkopolski na Pomorze Środkowe i będzie stanowiło kontynuację zachodniej obwodnicy Poznania. Droga ekspresowa S11 będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty. Na wysokości Obornik zbudujemy nowy most, który zapewni bezpieczną przeprawę przez Wartę w ciągu S11. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania. Dzięki inwestycji powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, dwa węzły drogowe (Oborniki, Chludowo), aż 38 obiektów inżynierskich oraz most przez Wartę na wysokości Obornik.

W ramach zadania inwestycyjnego przewidziano ponadto budowę Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej (OUD) oraz miejsc obsługi podróżnych (MOP) wraz z infrastrukturą techniczną. Będzie ona zlokalizowana w okolicy Obornik. Program zadania inwestycyjnego przewiduje także budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej nad drogami poprzecznymi, ciekami wodnymi, liniami kolejowymi oraz powstanie obiektów inżynierskich w ciągu dróg poprzecznych nad drogą ekspresową – wyjaśnia kierownik Michał Schmidt.

Inwestycja będzie realizowana z poszanowaniem ekologii. W programie zadania inwestycyjnego przewidziano urządzenia ochrony środowiska.

Powstaną ekrany akustyczne, bezkolizyjne przejścia dla zwierząt, ogrodzenia naprowadzające dla małych zwierząt oraz urządzenia podczyszczające wodę – wylicza Schmidt.

S11 połączy cztery województwa

Droga ekspresowa S11 połączy aż cztery województwa i docelowo będzie miała 580 km długości. W przyszłości będzie stanowiła korytarz komunikacyjny pomiędzy aglomerację śląską, wielkopolską a Pomorzem Środkowym. Wartość umowy to ponad 853 mln zł.

Zaprojektowanie drogi ekspresowej S11 Piła-Poznań, odcinek Oborniki – węzeł Poznań Północ wraz z obwodnicą Obornik to inwestycja, która wpisuje się w Rządowy program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Nowy odcinek drogi ekspresowej nr 11 połączy ze sobą Poznań i Oborniki, a po realizacji całej S11 stolicę Wielkopolski z Koszalinem i Katowicami. Otoczyliśmy obwodnicą nasze piękne miasto Poznań, a teraz realizujemy projekt, który jest kontynuacją odcinka północnego – mówi Maciej Durski, Prezes Zarządu Grupy Lafrentz.

Lafrentz tworzy polskie drogi

Grupa Lafrentz od 30 lat projektuje i nadzoruje budowy polskich dróg. Aktualnie, poza wspomnianą S11 na odcinku Poznań-Oborniki, Lafrentz Consulting nadzoruje budowę m.in. drogi ekspresowej S6 Słupsk-Gdańsk na odcinku Bożepole Wielkie, czyli początek Obwodnicy Trójmiasta, a także drogi ekspresowej Szczuczyn – Budzisko, czyli część międzynarodowej drogi E67 łączącej Europę Środkową ze Skandynawią, która stworzy korytarz komunikacyjny „Via Baltica”.

W przeszłości projektowaliśmy lub nadzorowaliśmy także inne realizacje dróg ekspresowych, m.in. S11, S5, S8, S6, S61 czy S74. Od 30 lat współtworzymy najważniejsze polskie drogi i jesteśmy dumni, że dzięki naszej pracy oraz zaangażowaniu dołożyliśmy całkiem sporą cegiełkę do nowej jakości rodzimej infrastruktury drogowej. O polskich drogach mówi się w Europie coraz więcej i to w pozytywnym kontekście – mówi prezes Maciej Durski.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version