Gorące tematy

Gospodarka

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Zamówienia w USA zaskakują, indeks IFO rośnie, a w Polsce WIBOR spada

Światowe rynki złapały ostatnio trochę stabilizacji. Ani dane z...
00:04:00

Presja na RPP rośnie. Rynek obstawia nawet trzy cięcia stóp w 2025 r.

Realna dynamika funduszu płac w sektorze przedsiębiorstw obniżyła się...

Złoty pod presją po danych o sprzedaży, PMI z Europy i USA dominują nastroje

Środa upłynęła na rynkach pod dyktando indeksów koniunktury. Zarówno...

Marketing

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Polityka

00:02:02

Władysław Frasyniuk: Cynizm nie obroni Polski, wartości – tak

Żyjemy w czasach niebywałego kryzysu i nieprzewidywalności. Wiele osób...

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Trzaskowski najczęściej wspominany w mediach, Biejat wyprzedza Mentzena w social mediach

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu...
00:02:06

Prawo

Przedsiębiorcy odzyskują miliardy. Fiskus przegrywa spory o nierzetelne faktury VAT

Tylko w latach 2020-2023 organy odwoławcze i sądy administracyjne...

Jak zapoznać się z aktami w sprawie karnej?

Wiele osób, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie karne, chciałoby...

Europejskie prawo jazdy w wersji 2.0 – co się zmieni dla kierowców i firm transportowych?

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na...

Nowelizacja ustawy wiatrakowej a rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce

Jest coraz bliżej do uchwalenia przez sejm nowelizacji tzw....

Dywidenda dla komplementariusza nie podlega VAT – korzystna interpretacja podatkowa

Wypłata udziału w zysku komplementariuszowi nie stanowi dla...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Zamówienia w USA zaskakują, indeks IFO rośnie, a w Polsce WIBOR spada

Światowe rynki złapały ostatnio trochę stabilizacji. Ani dane z...
00:04:00

Presja na RPP rośnie. Rynek obstawia nawet trzy cięcia stóp w 2025 r.

Realna dynamika funduszu płac w sektorze przedsiębiorstw obniżyła się...

Złoty pod presją po danych o sprzedaży, PMI z Europy i USA dominują nastroje

Środa upłynęła na rynkach pod dyktando indeksów koniunktury. Zarówno...

Marketing

PR w erze AI: technologia rośnie w siłę, ale autentyczność nie wychodzi z mody

Podczas gdy technologia i sztuczna inteligencja odgrywają coraz większą...

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Polityka

00:02:02

Władysław Frasyniuk: Cynizm nie obroni Polski, wartości – tak

Żyjemy w czasach niebywałego kryzysu i nieprzewidywalności. Wiele osób...

Rynki w zawieszeniu: oczekiwanie na wybory w Kanadzie i nowe impulsy

Na rynkach ostatnio widać silne wyczekiwanie. Wiele instrumentów znajduje...

Trzaskowski najczęściej wspominany w mediach, Biejat wyprzedza Mentzena w social mediach

Najbardziej medialnym kandydatem na prezydenta kolejny tydzień z rzędu...
00:02:06

Prawo

Przedsiębiorcy odzyskują miliardy. Fiskus przegrywa spory o nierzetelne faktury VAT

Tylko w latach 2020-2023 organy odwoławcze i sądy administracyjne...

Jak zapoznać się z aktami w sprawie karnej?

Wiele osób, przeciwko którym prowadzone jest postępowanie karne, chciałoby...

Europejskie prawo jazdy w wersji 2.0 – co się zmieni dla kierowców i firm transportowych?

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na...

Nowelizacja ustawy wiatrakowej a rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce

Jest coraz bliżej do uchwalenia przez sejm nowelizacji tzw....

Dywidenda dla komplementariusza nie podlega VAT – korzystna interpretacja podatkowa

Wypłata udziału w zysku komplementariuszowi nie stanowi dla...
Autor/źródło
Autor/źródło
poniedziałek, 28 kwietnia, 2025

Hakerzy podszywają się pod media społecznościowe. Microsoft najczęściej wykorzystywanym brandem

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Microsoft, Amazon i DHL to trzy firmy pod które cyberprzestępcy podszywają się najchętniej przygotowując swoje ataki. Jednocześnie w trzecim kwartale roku coraz częściej zwracali się ku mediom społecznościowym i komunikatorom, wykorzystując ich wizerunek w celu przejęcia danych uwierzytelniających internautów – wynika z raportu Brand Phishing Report firmy Check Point Software. Eksperci zalecają zachowanie ostrożności podczas podawania swoich danych logowania.

W trzecim kwartale 2021 roku Microsoft ponownie był najczęściej wykorzystywaną przez cyberprzestępców marką w kampaniach phishingowych, choć z nieco niższym wskaźnikiem niż w drugim kwartale roku. Aż 29 proc. wszystkich prób phishingu związanego z markami, wykorzystywało wizerunek giganta technologicznego z Redmond (w poprzednim kwartale było to 45 proc.) W ostatnich trzech miesiącach Amazon zastąpił DHL na drugim miejscu listy, odpowiadając za 13% wszystkich prób phishingu w porównaniu z 11% w poprzednim kwartale.

Raport firmy Check Point Software ujawnia również, że po raz pierwszy w tym roku media społecznościowe znalazły się wśród trzech najczęściej imitowanych sektorów w próbach phishingu, a WhatsApp, LinkedIn i Facebook znalazły się w pierwszej dziesiątce najczęściej wykorzystywanych marek.

– Cyberprzestępcy nieustannie próbują wprowadzać innowacje w swoich próbach kradzieży danych osobowych, podszywając się pod wiodące i lubiane marki. Po raz pierwszy w tym roku kanały społecznościowe stały się jedną z trzech najczęściej wykorzystywanych przez hakerów kategorii, bez wątpienia w celu wykorzystania rosnącej liczby osób pracujących i komunikujących się zdalnie po pandemii – powiedział Omer Dembinsky, kierownik grupy ds. badań danych w firmie Check Point Software.

Phishing wstępem dla ataków hakerskich

W działaniach phishingowych przestępcy próbują najczęściej imitować oficjalne witryny internetowe znanych marek, używając nazw domen, adresów URL i projektów stron podobnych do oryginalnych. Linki do fałszywych stron i portali zostają wysłane do potencjalnych ofiar za pośrednictwem e-maila lub wiadomości tekstowej. Użytkownicy mogą zostać przekierowani również podczas przeglądania stron internetowych lub za pośrednictwem złośliwych aplikacji. Fałszywe strony zawierają zazwyczaj formularze przeznaczone do kradzieży danych uwierzytelniających użytkowników, szczegółów płatności lub innych danych osobowych.

– Niestety znane marki niewiele mogą zrobić, aby pomóc w zwalczaniu prób phishingu. Internauci często nie wychwytują błędnie opisanej domeny, nieprawidłowej daty lub innego podejrzanego szczegółu w SMS-ie czy e-mailu. Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do zachowania ostrożności podczas ujawniania swoich danych i do dwukrotnego zastanowienia się przed otwarciem załączników lub linków w wiadomościach e-mail, a zwłaszcza wiadomościach, które rzekomo pochodzą od firm takich jak Amazon, Microsoft czy DHL. Podążając za danymi z III kwartału, zachęcamy użytkowników do zachowania czujności, jeśli chodzi o wszelkie e-maile lub inne komunikaty, które wydają się pochodzić z kanałów mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy WhatsApp – ostrzega ekspert Check Point Software.

Czołowe marki pod które podszywali się przestępcy w 3Q2021

  1. Microsoft (29% wszystkich ataków phishingowych)
  2. Amazon (13%)
  3. DHL (9%)
  4. Bestbuy (8%)
  5. Google (6%)
  6. WhatsApp (3%)
  7. Netflix (2.6%)
  8. LinkedIn (2.5%)
  9. Paypal (2.3%)
  10. Facebook (2.2%)

Jak chronić się przed atakiem phishingowym?

  • Bądź sceptyczny. Nie ufaj żadnemu źródłu, które żąda informacji poufnych lub osobistych za pośrednictwem poczty e-mail.
  • Poszukaj błędów. Błędy ortograficzne i błędy gramatyczne często są wskazówką, że jesteś wyłudzany.
  • Nigdy nie ufaj alarmującym wiadomościom. Uważaj na zbyt pilne tematy i stwierdzenia takie jak: „Zaktualizuj swoje informacje teraz”. Również wiadomości e-mail z informacją, że Twoje konto zostało naruszone, mogą być sygnałem ataku phishingowego.
  • Sprawdź domenę. Jeśli część @domena.com wiadomości e-mail nie jest dokładnie taka sama jak adres URL witryny internetowej firmy, oznacza to próbę wyłudzenia danych.
  • Unikaj załączników. Nie otwieraj załączników w tych podejrzanych lub dziwnych wiadomościach e-mail — zwłaszcza w załącznikach Word, Excel, PowerPoint lub PDF.
Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Nie daj się nabrać na blokadę BLIK – tak działają oszuści

Cyberprzestępcy nie śpią i coraz częściej sięgają po sprytne...

Wiceprezes Comarch na Europejskim Kongresie Gospodarczym: AI tworzy nowe zagrożenia

— Nie doceniamy skali wyzwania, jakim jest wdrożenie Krajowego...

Luka w kompetencjach IT zagrożeniem dla firm – raport Hays Poland

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się...

Rekordowy wzrost globalnych ataków ransomware w pierwszym kwartale 2025

Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł niespotykaną dotąd falę ataków...

Podobne tematy

Antymonopolowa rozprawa Google. Przed sądem decyduje się przyszłość internetu

Prawie rok temu amerykański sędzia federalny Amit Mehta uznał,...

Uwaga na fałszywe e-maile z urzędów skarbowych. Cyberprzestępcy atakują podatników

Trwa gorący okres rozliczeń podatkowych. Okazuje się, że nie...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Linki, treści, ludzie – co naprawdę decyduje o sukcesie w SEO?

Po trzech latach wytężonej pracy badawczej i zainwestowaniu ponad...

Przestępcy podszywają się pod Decathlon i kradną dane

W ostatnim czasie obserwujemy wzrost liczby oszustw internetowych, które...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version