BIZNESHANDELIgrzyska Olimpijskie w Paryżu podsycają konsumpcję: Wydatki rosną o 26%

Igrzyska Olimpijskie w Paryżu podsycają konsumpcję: Wydatki rosną o 26%

  • Małe firmy w Paryżu odnotowały wzrost sprzedaży o 26% rok do roku podczas pierwszego weekendu Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024[1].
  • Odnotowano znaczący wzrost wydatków posiadaczy kart Visa w wielu obszarach handlu, w tym w restauracjach, teatrach i muzeach.
  • Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa, a najbardziej znaczący wzrost wydatków rok do roku odnotowano wśród Japończyków i Brazylijczyków.

Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich prezentuje dane dotyczące wydatków konsumenckich podczas weekendu otwarcia Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024.

Jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych pokazuje pozytywny wpływ igrzysk na pobudzenie handlu w Paryżu:

  • Podczas pierwszego weekendu igrzysk małe firmy w Paryżu odnotowały 26% wzrostu sprzedaży w ujęciu rok do roku, biorąc pod uwagę wydatki posiadaczy kart Visa;
  • Najbardziej znaczący wzrost poziomu wydatków odnotowano w teatrach i muzeach (+159%), w zakresie zakupu żywności i artykułów spożywczych (+42%), w restauracjach (+36%), handlu detalicznym (+21%) oraz w sektorze rozrywki (+18%);
  • Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa (29%), przy znacznym wzroście rok do roku ze strony brazylijskich (+33%) i japońskich (+129%) posiadaczy kart Visa;
  • 78% zakupów osób z zagranicy w Paryżu zostało dokonanych zbliżeniowo, co stanowi wzrost o 9% rok do roku;
  • Odnotowano 39%-owy wzrost rezerwacji lotów do Paryża w okresie poprzedzającym Igrzyska Olimpijskie i Paralimpijskie Paryż 2024 w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.[2];
  • Liczba podróży do Paryża, które odbyli turyści w wieku poniżej 35 lat, wzrosła o 120% rok do roku[3];
  • Liczba osób podróżujących do Paryża ze Stanów Zjednoczonych wzrosła najbardziej w porównaniu z poprzednim rokiem (+64%), w dalszej kolejności najwięcej lotów odbyli kibice z Niemiec (+61%) i Hiszpanii (+27%);
  • Wydatki konsumenckie znacznie wzrosły również w miastach organizujących wydarzenia olimpijskie poza Paryżem, w tym w Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%) i Marsylii (+38%).

[1] Dane liczbowe porównują weekendy 28/29/30 lipca 2023 i 26/27/28 lipca 2024.

[2] Dane mówią o lotach do Paryża między 19 lipca a 11 sierpnia 2024 o Paris (w porównaniu rok do roku), z przynajmniej 45-dniowym czasem realizacji.

[3] Amerykańscy posiadacze kart Visa.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version