HANDELE-COMMERCEAż 52% użytkowników odwiedza centra handlowe, aby kupić produkty wyszukane w internecie

Aż 52% użytkowników odwiedza centra handlowe, aby kupić produkty wyszukane w internecie

Badania Omnisense[1] zrealizowane na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazują, że aż 52% klientów centrów handlowych odwiedza je w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie, podobnie 52% udaje się do galerii w celu sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie. To oznacza, że sklepy działające i budujące swoją ofertę w internecie bardzo silnie wpływają na wzmacnianie odwiedzalności centrów handlowych. Trend ten jest jeszcze wyraźniejszy wśród ludzi młodych: to aż 72% w grupie 18-24, 65% w wieku 25-34 i 58% w grupie 35-44 lata. Ponadto już 28% badanych odwiedza centra handlowe w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w social mediach, wśród najmłodszej grupy 18-24 lata odsetek ten sięga aż 54%.

Tzw. efekt ROPO – czyli przeglądanie produktów w sieci, a ich zakup w sklepach stacjonarnych dotyczy prawie wszystkich konsumentów. Potwierdzają to najnowsze raporty:

Izby Gospodarki Elektronicznej Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2024[2]:

Oraz Gemius e-commerce w Polsce 2024[3]:

„Internet stanowi istotne źródło motywacji do odwiedzin galerii handlowych, szczególnie wśród młodszych klientów. Aż 52% badanych deklaruje, że odwiedza galerie w celu sprawdzenia lub zakupu produktów, które wcześniej wyszukali online. Najwyższy odsetek takich wizyt odnotowano wśród osób w wieku 18-34 lata, co wskazuje na silny wpływ aktywności w internecie na tradycyjne zakupy w centrach handlowych. Klienci często korzystają z galerii jako miejsca, w którym mogą fizycznie sprawdzić produkt, przetestować go – np. pod kątem rozmiaru lub jakości, a następnie dokonać zakupu. To właśnie nakłady finansowe sklepów na promowanie oferty w internecie istotnie budują popularność i odwiedzalność centrów handlowych. Warto zatem rozważyć te nakłady jako dodatkową kontrybucję, realizowaną przez najemców w centrach handlowych na rzecz tych obiektów oraz ich właścicieli. Patrząc na wyniki notowane wśród młodszych grup konsumentów można spodziewać się, że zjawisko to będzie się nasilać i w przyszłości oferta w internecie będzie podstawowym czynnikiem motywującym do odwiedzin w centrach handlowych. A to oznacza, że umowy najmu powinny już teraz zacząć uwzględniać nakłady na promocje ponoszone w internecie przez najemców jako element zapłaconego czynszu” – wskazuje Zofia Morbiato, dyrektor generalny Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU).

Badania Omnisense[4]:

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie

Spośród zweryfikowanych aktywności w internecie, zakup produktu znalezionego w internecie motywuje największą część badanych do odwiedzin galerii handlowych (52%).

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie (rozmiar, kolor, jakość)

Odwiedziny galerii handlowej w celu weryfikacji produktu znalezionego w Internecie jest udziałem 52% klientów centrów handlowych.

Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród kobiet (56%) oraz osób w wieku 18-34 lata (63-66%).

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w social mediach

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania produktem wyszukanym w social mediach jest udziałem 28% klientów centrów handlowych. Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród osób w wieku 18-24 lata (54%), 25-34 (41%) oraz wśród mieszkańców miast liczących 100-500 tys. mieszkańców (59%).

Zagadnienia te były obszernie omówione podczas III Kongresu ZPPHiU i PSNPH – prezentowano zagrożenia oraz propozycje rozwiązań chroniące i ograniczające ryzyka najemców w tym obszarze. Głównym tematem Kongresu były właśnie tzw. „zielone umowy najmu” oraz obniżanie kosztów inwestycji w wyniku przemyślanej strategii negocjacji umów i kompleksowej kontroli kosztów. Ponadto po raz pierwszy zaprezentowano wyniki badań wskazujące faktyczne oczekiwania klientów centrów handlowych oraz omówiono nowe narzędzie ułatwiające ocenę customer experience na poziomie centrum handlowego i salonu.

[1] Badanie Omnisense przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1011 dorosłych Polaków (klientów galerii handlowych) w dniach 2-6 września 2024.

[2] https://eizba.pl/raport-e-izby-odpowiedzialny-e-commerce-2024-premiera/#:~:text=W%20tym%20roku%20raport%20ma,refillerach%2C%20oraz%20wiele%20innych%20nowo%C5%9Bci.

[3] https://gemius.com/pl/news/zakupy-zagraniczne-produkty-uzywane-i-platnosci-blikiem-raport-e-commerce-w-polsce-2024/

[4] Badanie Omnisense przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1011 dorosłych Polaków (klientów galerii handlowych) w dniach 2-6 września 2024.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version