FIRMYRuszają zapisy na akcje Proacta S.A. w ramach emisji serii N nieobjęte...

Ruszają zapisy na akcje Proacta S.A. w ramach emisji serii N nieobjęte w wykonaniu prawa poboru

Spółka bioinformatyczna Proacta w ramach przeprowadzanej oferty publicznej akcji serii N z zachowaniem prawa poboru przystępuje do tzw. Transzy Zarządu, czyli zaproszeń do oferty kierowanych przez zarząd Proacta. W terminie od 23 lipca do 6 sierpnia inwestorzy za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC mogą składać zapisy na akcje serii N nieobjęte w wykonaniu prawa poboru po cenie emisyjnej 0,50 zł za akcję. Proacta planuje pozyskać do 2,02 mln zł na dalszy rozwój i promocję produktów własnych, w szczególności platformy „Dbam o siebie Smart LAB”.

Proacta S.A. przeprowadza obecnie ofertę publiczną akcji z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. 10 lipca zakończył się etap zapisów z jednostkowych praw poboru. Termin przyjmowania zapisów na nieobjęte akcje serii N, został wyznaczony od 23 lipca do 6 sierpnia 2024 r. Inwestorzy, którzy odpowiedzą na zaproszenie zarządu Spółki mogą składać zapisy  za pośrednictwem Firmy Inwestycyjnej – Domu Maklerskiego INC.

Proacta od lat rozwija swoje kompetencje w segmencie bioinformatyki, czego efektem jest szereg gotowych produktów własnych, które są na różnych etapach komercjalizacji. Aktualnie mamy duże oczekiwania względem naszej platformy „Dbam o siebie Smart LAB”, która została uruchomiona z początkiem lipca i jest skierowana do użytkowników indywidualnych. Stale obserwujemy rynek i widzimy, że nasz produkt ma ogromny potencjał do dalszego skalowania. Widzą to również inwestorzy, z którymi kontaktujemy się w ramach trwającej transzy. Niedługo ruszamy z kampanią platformy i liczymy, że część pozyskanych środków w ramach trwającej emisji posłuży dodatkowym działaniom promocyjnym skierowanym do użytkowników indywidualnych. – mówi Arkadiusz Zachwieja, wiceprezes zarządu Proacta S.A.

Platforma „Dbam o siebie Smart LAB” jest sklasyfikowana jako wyrób medyczny i wspiera pacjentów w analizie wyników badań laboratoryjnych krwi. W początkowym etapie komercjalizacji platforma została udostępniona klientom indywidualnym (pacjentom), którzy dzięki spersonalizowanym raportom zdrowotnym mogą zidentyfikować potencjalne ryzyka oraz otrzymać wytyczne w dalszym postępowaniu. Kolejnym etapem komercjalizacji platformy jest nawiązanie współpracy z placówkami prywatnej opieki zdrowotnej. W tym celu Proacta zawarła umowę ramową z firmą Medidesk, z której rozwiązań korzysta prawie 700 placówek medycznych. Strategiczna współpraca obejmie wsparcie w sprzedaży oraz promocji produktów i usług Proacta do klientów B2B.

– Co roku w Polsce wykonuje się ponad 200 mln badań krwi, jest to zatem ogromny rynek, który daje nam przestrzeń do zastosowania naszych rozwiązań. Zgodnie z założeniami w połowie roku uruchomiliśmy „Dbam o siebie smart LAB” do szerokiej grupy użytkowników indywidualnych, jednocześnie prowadzimy rozmowy w celu dalszej komercjalizacji, czego dowodem jest podpisanie umowy z Medidesk. Podmiotów zainteresowanych wykorzystaniem możliwości platformy, jest znacznie więcej i liczę, że niedługo będziemy mogli zaprezentować kolejne efekty naszych działań – dodaje Paweł Ciesielka, prezes zarządu Proacta S.A.

Wśród produktów Proacta, które spółka chce rozwijać w kolejnych etapach jest „Portal Pacjenta”, służący do monitorowania stanu zdrowia, zarządzania danymi medycznymi i wspierania procesu leczenia. Kolejnym autorskim rozwiązaniem jest „Digital Breast Cancer Unit” – innowacyjna platforma wykorzystująca zaawansowane technologie do optymalizacji procesu leczenia raka piersi.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version