piątek, 18 kwietnia, 2025

Stopklatka i Zoom TV napędzają wyniki Grupy Kino Polska w 2024 roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online
  • W 2024 r. Grupa Kino Polska wypracowała przychody na poziomie 315,5 mln zł (+7,2% r/r).
  • Zysk netto Grupy wyniósł 66,7 mln zł (+28,6% r/r), zaś wynik EBITDA 150,4 mln zł (+21,2% r/r).
  • Rentowność netto wzrosła do 21,1% vs. 17,6% rok wcześniej.
  • Marża EBITDA zwiększyła się do 47,7% vs. 42,2% rok wcześniej (+5,5 p.p. r/r).

– Jesteśmy zadowoleni z wyników 2024 roku. Strategia wzrostu oparta o sprzedaż reklam na kanałach oferujących widzom atrakcyjne treści przyniosła zakładane efekty. Segment Stopklatka zanotował rekordowo wysokie wpływy z reklam, zwiększając sprzedaż o 35% r/r, zaś Zoom TV wygenerował przychody wyższe o ponad 20% r/r i zakończył cały 2024 rok z dodatnim wynikiem operacyjnym. Rośnie również sprzedaż reklam na kanałach filmowych i tematycznych marki FilmBox oraz na kanałach marki Kino Polska. Zdajemy sobie sprawę, że utrzymanie tak dużej dynamiki wzrostu w tym obszarze, może być w przyszłości wyzwaniem i w dużej mierze zależy od kondycji samego rynku reklamy. Opłaty od operatorów za nadawanie naszych kanałów zarówno w Polsce jak i na rynkach międzynarodowych stanowią stabilne i bezpieczne źródło dochodów Grupy – informuje Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International B.V.

Wyniki finansowe kluczowych segmentów działalności

W całym 2024 r. największy udział we wzroście przychodów Grupy Kino Polska miał segment Stopklatka, gdzie zanotowano sprzedaż z reklam na poziomie 59,3 mln zł, tj. o 35,2% (+15,5 mln zł) więcej niż rok wcześniej. Wynik operacyjny segmentu Stopklatka wyniósł 10,4 mln zł w porównaniu do 0,1 mln rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży reklam w segmencie Zoom TV wyniosły 32 mln zł (+5,6 mln zł, +21,3% r/r). W połączeniu z ograniczonym wzrostem kosztów pozwoliło to Zoom TV na zakończenie pierwszego pełnego roku z dodatnim wynikiem operacyjnym, na poziomie blisko 1 mln zł.

Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne osiągnął przychody na poziomie 161,1 mln zł łącznie, z emisji i ze sprzedaży reklam (+6,6 mln zł, +4,3% r/r).

Segment Kanały marki Kino Polska wypracował sprzedaż sięgającą 35,7 mln zł (+2,2 mln zł, +13,9% r/r). Wzrost w obu tych segmentach oparty był głównie o rosnące przychody ze sprzedaży reklam, podczas gdy przychody z emisji pozostawały na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku.

Sprzedaż w segmencie Produkcja kanałów telewizyjnych w całym 2024 r. przekroczyła poziom 9,6 mln zł, co oznacza wzrost o 5,2 mln zł (+118,4% r/r) i dodatni wynik segmentu na poziomie 1,5 mln zł. Rok 2024 dowiódł, że współpraca z Grupą CANAL+ pozwala na zwiększanie przychodów w obszarze produkcji telewizyjnej oraz osiąganie efektów synergii, poprzez tworzenie wspólnych treści, emitowanych na kanałach obu nadawców.

W segmencie Sprzedaż praw licencyjnych przychody wyniosły 15,4 mln zł (-48,8% r/r). Tak jak sygnalizowano wcześniej w trakcie 2024 r., wynika to z celowego ograniczenia sprzedaży licencji do zagranicznej spółki powiązanej, spoza Grupy, którą realizowano wcześniej osiągając przy tym niewielką marżę. Od 2024 r. zaniechano tej praktyki, co poskutkowało wzrostem wyniku segmentu o 10,5%
(tj. 3 mln zł), mimo wyraźnie mniejszej skali przychodów.

Sprzedaż na rynkach międzynarodowych wyniosła 93,8 mln zł (-9,2% r/r), co w największej mierze jest efektem wspomnianych wcześniej zmian dotyczących sprzedaży licencji oraz w niewielkim stopniu spadku przychodów z emisji i sprzedaży reklam.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Nowa strategia Highlander Enterprise: kosmetyki, odzież UV i grafen

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) przyjął...

Creotech Instruments wydziela segment kwantowy. Powstanie nowa spółka giełdowa

Creotech Instruments S.A., notowany na GPW największy polski producent...

InPost przejmuje Yodel i umacnia pozycję na rynku brytyjskim

Grupa InPost wykonuje zdecydowany krok w kierunku osiągnięcia dominacji...

KRAM Investment rozpoczyna realizację Parku Handlowego Bratian i uruchamia pre-kampanię inwestycyjną

KRAM Investment wybrał generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian...

Selena podwaja zysk brutto mimo trudnej sytuacji w budownictwie

Selena, globalny lider i dystrybutor produktów chemii budowlanej oraz...

Podobne tematy

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version