poniedziałek, 27 stycznia, 2025

Żabka wchodzi w retail media. Uruchamia Żabka Ads

Żabka Ads – Shopper-Driven Media to nowe narzędzie pozwalające reklamodawcom na skuteczne docieranie do milionów odbiorców, codziennie dokonujących zakupów w sklepach Żabka. Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze cyfrowych nośników, których jest już ponad 1500, klienci na ekranach będą mogli zobaczyć już nie tylko oferty produktowe, ale i usługi, informacje o wydarzeniach, czy np. akcjach społecznych. Kampanie będą mogły być prowadzone ogólnopolsko i lokalnie, a reklamodawcy otrzymają rekomendacje w jaki sposób skutecznie docierać ze swoimi przekazami do klientów.

Retail media to znana na całym świecie technika marketingowa, oparta na nośnikach digitalowych umiejscowionych bezpośrednio w miejscach zakupów, również tych fizycznych. Ten niezwykle szybko zyskujący na popularności, globalny trend zmienia sposób planowania budżetów marketingowych. Już dziś przeznaczany jest na niego 1 z 5 dolarów wydatków mediowych na świecie[1], a w Polsce niemal połowa marketerów planuje zwiększyć swoje inwestycje w tym obszarze[2].

Mechanizm Żabka Ads polega na opracowaniu przez zespół Żabki rekomendacji dla partnerów, w celu efektywnego dotarcia do konsumentów danej kategorii. Rekomendacje są przygotowywane przede wszystkim na podstawie skonsolidowanych i w pełni zanonimizowanych danych sprzedażowych, pochodzących z ponad 11 000 sklepów. Wspierająco, statystyki z aplikacji Żappka dostarczają ogólnej wiedzy na temat struktury grupy klientów pod kątem demografii czy preferowanej pory zakupów, natomiast są one zawsze zagregowane, a dostęp do nich regulują zgody samych użytkowników.

Dzięki Żabka Ads oferujemy reklamodawcom możliwość zwiększenia skuteczności kampanii wspierających wprowadzenie na rynek nowych produktów, aktywacji promocyjnych, a także kampanii storytellingowych przy półce sklepowej. Żabka Ads może być również atrakcyjną formą promocji dla firm spoza sektora FMCG, takich jak np. platformy streamingowe – komentuje Paweł Grabowski, Head of Żabka Nano and unmanned solutions.

Co zyskuje klient? Dzięki Żabka Ads może pozyskać więcej informacji o samym produkcie – będąc przy sklepowej półce, poznać jego historię, dowiedzieć się o nowych wariantach smakowych czy skorzystać z promocji i zniżek, które są lepiej dostosowane do jego potrzeb.

Zainteresowanie Żabka Ads potwierdza pilotażowa kampania przeprowadzona wspólnie z firmą Red Bull.

W Red Bull Polska cenimy innowacyjne podejście do komunikacji, dlatego zdecydowaliśmy się przetestować Żabka Ads przy promocji limitowanej edycji Red Bull Winter Edition. To rozwiązanie daje markom nowe możliwości precyzyjnego dotarcia do konsumentów w kluczowym momencie podejmowania decyzji zakupowych. Dzięki zaawansowanym narzędziom targetowania oraz skutecznemu wykorzystaniu danych mogliśmy znacząco wzmocnić naszą kampanię i osiągnąć imponujące wyniki. Rozwój sieci nośników takich jak Żabka Ads to nie tylko istotny krok naprzód w kategorii DOOH, ale także atrakcyjna alternatywa dla marek szukających bardziej efektywnych form kontaktu z konsumentami – podsumowuje zespół marketingu Red Bull Polska.

[1] Insider Intelligence, eMarketer Forecast, Grudzień 2023

[2] Badanie SAR & TVN Media; Opinie Jury Effie Awards Polska 2024; N=120

Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Popularne w tym tygodniu

Na 10 tysięcy złotych brutto jeszcze długo poczekamy. Spada tempo wzrostu wynagrodzeń

- 10 tysięcy złotych brutto to granica psychologiczna jeżeli...

Kurs dolara spada, złoty korzysta z globalnego apetytu na ryzyko

Rynki mają dzisiaj bardzo pozytywne nastawienie do niektórych bardziej...

„Huśtawka cenowa” masła w 2024 roku: co czeka nas w 2025?

W ub.r. sieci handlowe zrobiły o 12,5% mniej promocji...

Sztuczna inteligencja w e-commerce. Eksperci Shoper wskazują kluczowe technologie

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce i pomaga sprzedawcom...

Trendy motoryzacyjne 2025: SUV-y i chińskie auta na czele rankingu popularności

Czy chińskie marki zmienią dotychczasowe przyzwyczajenia polskich kierowców? Czy...

Podobne tematy

Projekt ustawy anty-SLAPP już gotowy. Koniec bezpodstawnej krytyki?

Unia Europejska nałożyła na kraje członkowskie obowiązek implementacji przepisów...

Open For Business: Dyskryminacja osób LGBTQ+ kosztuje Polskę miliardy

Choć sytuacja osób LGBTQ+ powoli się w Polsce poprawia,...

Północna Izba Gospodarcza: Inwestycje w polskie porty to konieczność, nie wybór

Polskie inwestycje portowe budzą niepokój w Niemczech. „Mamy ambicje...

Rafał Spirydon Prezesem Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

Rafał Spirydon – prezes Hankook Tire Polska – objął...

Tylko 11% studentów w Polsce może liczyć na miejsce w akademiku

Polska jest jednym z sześciu największych europejskich ośrodków szkolnictwa...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version