piątek, 18 kwietnia, 2025

Związek Dealerów Samochodów apeluje o rzetelność ze strony aktywistów

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Polski Alarm Smogowy i Warszawa Bez Smogu stworzyły kampanię atakującą kierowców. ZDS nie zgadza się na antagonizowanie indywidualnych uczestników ruchu.

31 sierpnia 2021 roku Związek Dealerów Samochodów wystosował pismo do Polskiego Alarmu Smogowego oraz Warszawa Bez Smogu przedstawiając swoje stanowisko wobec ostatniej kampanii, pod którą podpisują się obydwie organizacje. Najnowsze przedsięwzięcie aktywistów sugerujące trucie społeczeństwa przez kierowców samochodów wzbudziło zastrzeżenia ze strony przedstawicieli branży. ZDS nie zgadza się na dyskredytowanie kierowców.

Omawiana kampania prezentowana na wyświetlaczach w komunikacji miejskiej oraz w formie muralu próbuje stworzyć wizerunek kierowców samochodów, jako odpowiedzialnych za złą jakość powietrza, przedstawiając hasła takie jak „AUTA TRUJĄ”, ”TWOJE AUTO, MÓJ ODDECH” zestawione z wizerunkiem dziecka. W opinii Związku przedstawianie w złym świetle jazdy samochodem nie przyczyni się do eliminacji smogu. Według badań przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli wynika, że samochody osobowe w Polsce odpowiadają za mniej, niż 10% całkowitego zanieczyszczenia powietrza w skali kraju.

Warto dodać, że park samochodowy w dużych miastach najbardziej narażonych na powstawanie smogu jest ciągle modernizowany. Potwierdzeniem tego mogą być tzw. mapy smogowe tworzone dla największych aglomeracji, gdzie wyraźnie widać, że w trakcie miesięcy, podczas których jest ograniczone użycie pieców grzewczych, stan powietrza jest dobry. Jest to istotne biorąc pod uwagę, że natężenie ruchu drogowego w skali roku pozostaje w większości na podobnym poziomie.

ZDS, który sam walczy o poprawę jakości powietrza (czego przykładem może być aktywne uczestnictwo w konsultacjach dotyczących Stref Czystego Transportu), proponuje tworzenie kampanii, które miałby szanse aktywnie zmieniać nawyki Polaków, zamiast kogokolwiek dyskredytować. Według Związku działania mające na celu tworzenie negatywnego wizerunku uczestników ruchu innych niż członków komunikacji zbiorowej, czy rowerzystów, może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, a zniesławieni kierowcy nie zrezygnują z jazdy samochodem. ZDS zauważa również, że wybór indywidualnych środków transportu jest często koniecznością, a nie zachcianką.

Jesteśmy rozczarowani najnowszą kampanią zaproponowaną przez zdawałoby się doświadczone organizacje walczące na rzecz poprawy jakości powietrza. Obawiamy się, że przedstawianie kierowców w kontekście haseł takich jak „auta trują” zestawionych z wizerunkiem dziecka, przyniesie wyłącznie negatywne nastawienie do tych organizacji ze strony wszystkich, dla których samochód jest jedyną alternatywą. Cała akcja jest kolejną próbą podziału polskiego społeczeństwa, których w obecnej rzeczywistości mamy już zbyt wiele.” – powiedział Paweł Tuzinek ze Związku Dealerów Samochodów.

Związek Dealerów Samochodów zapowiada dalsze przyglądanie się kampaniom prowadzonym przez aktywistów, zwracając jednocześnie uwagę na rzeczywisty powód wzrostu zanieczyszczeń, jakim niezaprzeczalnie są indywidualne, przestarzałe systemy grzewcze, a nie samochody.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Biura w Warszawie wracają do łask. Najemcy szturmują centrum

Początek 2025 roku przyniósł warszawskiemu rynkowi biurowemu otwarcie, któremu...

Branża dealerska komentuje raport KRD – długi to tylko mikroskopijny ułamek wartości branży

Krajowy Rejestr Długów S.A. opublikował raport na temat zadłużenia...

Złoto bije rekordy, ropa spada – inwestorzy reagują na napięcia geopolityczne

Prezydentura Donalda Trumpa przynosi jedną pewną rzecz: ciągłą niepewność....

Inwestycje w luksusowe nieruchomości: Polska w czołówce europejskiego rynku premium

Nieruchomości premium nadal świetnie chronią kapitał i przynoszą wysoki...

Tylko 11% studentów w Polsce może liczyć na miejsce w akademiku

Polska jest jednym z sześciu największych europejskich ośrodków szkolnictwa...

Miasta z najlepszą infrastrukturą dla EV: Warszawa liderem, a Kraków w czołówce

Na koniec grudnia 2024 r. łączna liczba zarejestrowanych...

Grudzień na rynku najmu: mniej ofert, stabilne ceny i wzrost popytu na małe mieszkania

Grudzień na rynku najmu upłynął pod znakiem dalszych spadków...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version