BIZNESCo może zrobić biznes żeby przetrwać w czasach koronawirusa

Co może zrobić biznes żeby przetrwać w czasach koronawirusa

Cały świat odczuwa skutki gospodarcze epidemii koronawirusa. Konsumenci w ograniczonym stopniu korzystają z usług, co negatywnie wpływa na biznes. Rządy wielu państw decydują się na większą ingerencję w gospodarkę, aby powstrzymać nadchodzący kryzys. Analiza indeksu Dow Jones wskazuje, że najbardziej ucierpiał sektor materiałowy, energetyczny oraz przemysł. Ograniczenia dotyczące możliwości przemieszczania się powodują straty linii lotniczych i firm z branży turystycznej czy hotelarskiej. W tych trudnych czasach, ludziom na pomoc przychodzi technologia.

Praca zdalna jest koniecznością, a nie wyborem. Wiele aktywności przeniosło się ze świata rzeczywistego w przestrzeń wirtualną. Stanowi to szansę dla biznesu, aby odnaleźć się w nowych, trudnych realiach. Analiza informacji dotyczących konsumentów pozwala firmom lepiej dostosować się do nowej sytuacji oraz zapewnić ciągłość działania.

Eksperci SAS przygotowali 5 rekomendacji dla biznesu, które mogą pomóc przetrwać okres spowolnienia gospodarczego spowodowany epidemią koronawirusa:

  1. Zadbaj o bezpieczeństwo pracowników i klientów – globalne zagrożenie koronawirusem sprawia, że każda organizacja powinna wprowadzić odpowiednie procedury bezpieczeństwa. Często będzie się to wiązało z potrzebą ograniczenia lub zmodyfikowania działalności biznesowej, a niekiedy zupełnego jej zaprzestania. Wykazanie się brakiem odpowiedzialności w tym zakresie może spowodować, że klienci długo nie będą potrafili zaufać marce, która zbagatelizowała zagrożenie.
  2. Pozostań w kontakcie z klientem – eksperci z firmy McKinsey w opracowaniu „COVID-19: Konsekwencje dla biznesu” rekomendują, aby „być blisko swoich klientów”. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, ważna jest szybkość reakcji na zapytania czy umiejętność przygotowania spersonalizowanej oferty, która zaspokoi aktualne potrzeby konsumentów. Systemy analityczne pozwalają wyciągać wnioski z aktywności kupujących i ich ścieżki zakupowej, a także umożliwiają właściwe zabezpieczenie danych osobowych.

Gdy brak możliwości spotkania się w biurze powoduje, że większa liczba zapytań przeniesie się do przestrzeni wirtualnej, wsparciem dla działu obsługi klienta mogą być chatboty. Jak wynika z badania SAS „Customer Experience w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta” konsumenci wręcz oczekują takich form kontaktu – 81 proc. respondentów ma nadzieje, iż w ciągu najbliższej dekady upowszechnią się interakcje z chatbotem. Umiejętność wykorzystania nowych technologii w kontaktach z klientem będzie miała kluczowe znaczenie w obecnej sytuacji.

  1. Wykorzystaj fakt, że klienci będą bardziej obecni w świecie wirtualnym – stosując się do rekomendacji, aby pozostać w domu, użytkownicy muszą korzystać z większej liczby usług online co sprawia, że pozostawiają po sobie niezliczone ślady, układające się w ich profil zachowań. Analizę tych informacji ułatwiają platformy Customer Intelligence łączące zaawansowaną technologię i analitykę z rozwiązaniami marketingowymi, umożliwiającymi analizę i lepsze zrozumienie danych, a także prognozowanie przyszłych zachowań konsumentów.
  2. Zapewnij ciągłość łańcucha dostaw – ograniczenia związane z pandemią koronawirusa sprawiają, że terminy dostaw wielu komponentów ulegają wydłużeniu, a zapotrzebowanie na dane produkty zmienia się bardzo szybko. W wyniku zamknięcia fabryk w Chinach w pierwszym kwartale 2020 r., biznes na całym świecie odczuł wiele zakłóceń w łańcuchu dostaw. W tych warunkach biznes musi rozważyć racjonowanie krytycznych komponentów, dokonanie wcześniejszych rezerwacji najbliższych terminów dostaw oraz efektywnie wykorzystywać zgromadzone zapasy. Kluczowe znaczenie zyskują systemy analityczne pozwalające na opracowywanie prognoz sprzedażowych oraz planowanie procesu produkcji.
  3. Przygotuj plan działania na czas „po koronawirusie” – przykład Chin pokazuje, że stosując odpowiednie środki bezpieczeństwa możliwe jest opanowanie kryzysu wywołanego przez koronawirusa. Nie każdy biznes przetrwa czas kiedy liczba zamówień spada, możliwości podróżowania są ograniczone, wiele wydarzeń jest przekładanych na późniejszy termin, a niekiedy odwoływanych. Trudno określić jak długo branże takie jak turystyczna czy transportowa będą odczuwać skutki pandemii. Pewne jest, że już teraz należy przygotować długofalowy plan, który pozwoli na stopniowe ustabilizowanie procesów w organizacji. Jego założenia powinny opierać się na prognozach biznesowych opracowywanych przez systemy analityczne.
- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version