HANDELE-COMMERCECo Polacy kupują na Święta?

Co Polacy kupują na Święta?

Szał świątecznych zakupów trwa, przez sklepy przewijają się tłumy odwiedzających, a platformy internetowe obsługują rekordowe ilości zamówień. Grudzień co roku stanowi intensywny okres przygotowań do Świąt zarówno dla klientów, którzy wybierają się na zakupy gwiazdkowych prezentów, jak i samych sieci handlowych, które muszą dostosować możliwości operacyjne do zwiększonego zainteresowania konsumentów. Już od drugiej połowy listopada Polacy polują na gwiazdkowe prezenty dla bliskich. Co znajduje się w czołówce wybieranych przez nich produktów?

Ponad 1 500 zł – tyle średnio Polacy wydadzą na tegoroczne zakupy świąteczne. To wciąż mniej niż średnia wartość dla pozostałych krajów Europy (ok. 1980 zł), jednak odsetek ten z roku na rok rośnie. Do najbardziej popularnych kategorii w tym zakresie należą prezenty, na które Polacy są skłonni przeznaczyć 36% swojego budżetu. Dalej wymieniane są artykuły spożywcze (34%), podróże (21%) i spotkania towarzyskie (4%)*.

Na pozytywne nastroje zakupowe w okresie przedświątecznym wpływ mają przede wszystkim różnorodne akcje promocyjne, co szczególnie widoczne jest przy okazji Black Friday, który cieszy się wzmożoną aktywnością klientów. Potwierdzają to dane platformy sprzedażowej Empik.com, która w szczytowych momentach tego dnia obsługiwała nawet 5 000 zamówień na godzinę, a przez cały listopad zanotowała ponad 98 mln odsłon strony internetowej (wg Gemius).

Na 1. miejscu najczęściej wybieranych prezentów w okresie przedświątecznym znajdują się zabawki – przede wszystkim klocki LEGO i gry planszowe. Dalej plasują się książki, w tym bestsellery Olgi Tokarczuk, które w tym roku znajdą się pod wieloma choinkami w polskich domach. Do najbardziej popularnych kategorii asortymentowych należą także perfumy i elektronika, które obok książek, zabawek i kosmetyków dostępne są w sprzedaży na platformie Empik.com. W czołówce najczęściej wyszukiwanych produktów znajdują się zarówno produkty brylujące w czołówce od wielu lat, jak i tegoroczne premiery.

– Do najczęściej wyszukiwanych produktów na naszej stronie internetowej należą m.in. klocki LEGO, gry planszowe, wśród których od lat królują Scrabble czy Monopoly, ale także gry multimedialne – The Sims 4 oraz Fifa 2020 to absolutne bestsellery. Nie brakuje też inspiracji prezentowych związanych z ulubionymi tytułami serii książek i bajek – Harry Potter, Wiedźmin czy Kraina Lodu to hity tej zimy. Wśród książek prym wiedzie zarówno twórczość noblistki Olgi Tokarczuk, jak i bestsellerowe powieści Remigiusza Mroza. Popularnością cieszą się też książki dla dzieci, m.in. serie “Pucio” czy “Magiczne drzewo”, a także poradniki o rozwoju osobistym, wśród których najpopularniejszym tytułem jest “Jak mniej myśleć” autorstwa Christel Petitcollin. W czołówce najpopularniejszych twórców muzycznych znajdują się Dawid Podsiadło i Taco Hemingway. Klienci chętnie sięgają także po inne kategorie, m.in. perfumy, zegarki, konsole, smartfony i smartwatche. Do najbardziej popularnych marek należą Xiaomi, oferujące nie tylko telefony, ale także opaski sportowe czy powerbanki, cieszące się niebywałą popularnością słuchawki JBL oraz perfumy Calvin Klein i Hugo Boss – mówi Damian Sękala, dyrektor departamentu marketingu internetowego w Empiku.

Wobec szerokiego wyboru zarówno stacjonarnych punktów sprzedaży, jak i sklepów internetowych, kluczem do zdobycia serca klienta przez sieci handlowe są wygoda i szybkość realizacji zamówień oraz dostaw. Dzięki gwarancji dostawy przed Świętami, możliwości wyboru spośród wielu punktów odbioru i szerokiemu asortymentowi produktów, klienci mogą w szybkim czasie zakupić prezenty dla całej rodziny – zarówno z kategorii książkowych czy filmowych, jak i kosmetycznych, wyposażenia wnętrz, elektroniki, AGD czy zabawek i akcesoriów dla dzieci.

– Stale usprawniamy proces obsługi zamówień w naszym sklepie. Dzięki usłudze Empik Premium klienci mogą cieszyć się setkami produktów w obniżonych cenach oraz bezpłatną dostawą za pośrednictwem kuriera i do punktów odbioru, których dostępnych jest już 5 651 w całej Polsce. Na zamówienia złożone do 19 grudnia gwarantujemy dostawę przed Świętami, a do dyspozycji klientów jest infolinia czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu. Stale zwiększamy powierzchnię salonów, tak aby były odpowiednio przystosowane do obsługi zamówień online. Dużą popularnością cieszy się także usługa tzw. Click & Collect, w ramach której klienci mogą zarezerwować produkt za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji i odebrać go w najbliższym salonie Empik już po 2 godzinach od zamówienia – dodaje Sękala.

Na wybór sposobu i miejsca dokonywania zakupów przez klientów wpływ mają także nowinki technologiczne*. Polacy coraz chętniej korzystają ze spektrum możliwości, jakie daje rozwój nowoczesnych technologii w handlu. Coraz chętniej decydują się na zakupy poprzez urządzenia mobilne i aplikacje – stanowią one już 70% całego ruchu na platformie Empik.com. W samym listopadzie aplikacja Empik zarejestrowała ponad milion użytkowników (wg Gemius). Wskaźniki te pozwalają przewidywać, że w grudniu tego roku platforma zanotuje o 20% więcej wizyt w porównaniu do poprzedniego.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version