niedziela, 27 kwietnia, 2025

Co zrobić z CPK?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Tak duża inwestycja lotnicza jak CPK nie jest niezbędna w Polsce. Potrzebna jest natomiast Kolej dużych prędkości – bo to jest prędkość, która zwiększa konkurencyjność transportu kolejowego względem autostrad, dróg ekspresowych. Ale bardzo ważne jest, żeby ta kolej nie ograniczała się tylko do naszego kraju. Ona musi wychodzić za granice – łączyć Polskę z sąsiadami czy przez sąsiadów do dalszych krajów. To jest mankament Unii Europejskiej – gdzie jest tylko 15 tysięcy kilometrów linii kolejowych dużych prędkości. Unia Europejska musi mocniej wkroczyć ten proces.

– Jeżeli wsłuchamy się w głosy partii tworzących większość sejmową, to widać jeden przekaz odnośnie projektu CPK. Część lotnicza zostanie zapewne zatrzymana, część kolejowa będzie kontynuowana – ale w rozsądnych granicach – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR. – Jeżeli idzie o kolej, bije ona rekordy popularności z roku na rok – mimo wszystkich problemów z opóźnionymi inwestycjami, szaleństwem z rozkładami jazdy. Więc to cieszy, że pasażerowie mają tyle cierpliwości do przewozów kolejowych. Ale kiedyś polska kolej przewoziła miliard pasażerów. W 2022 roku mieliśmy 342 miliony pasażerów i to już było więcej o 6 milionów niż przed pandemią w 2019 r. Myślę, że ważne jest stworzenie nowego centrum kolejowego i kierowanie wszystkich pociągów przez lotnisko w Baranowie. Odciążyłoby to Warszawę, która skupia największy ruch dojazdowy. To może być jedna z dużych zmian, jeżeli idzie o planowanie sieci kolei dużych prędkości. Na pewno będzie ona skromniejsza i bardziej w zasięgu – także finansowym – wobec tego, co zostawia poprzedni rząd i spółka CPK – wskazuje Furgalski.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

(Nie)Dostarczone zaufanie. Ostatnia mila – największy wróg lojalności klienta i budżetu firmy

Nietrafione decyzje operacyjne, brak kontroli i niewystarczająca transparentność w...

Europejskie prawo jazdy w wersji 2.0 – co się zmieni dla kierowców i firm transportowych?

Unia Europejska finalizuje prace nad pakietem reform, które na...

Moda w cieniu ceł i zmian geopolitycznych. Kto zyska, a kto straci w globalnym łańcuchu dostaw?

Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na...

Podobne tematy

00:02:32

Konkurencyjność Europy – między regulacjami a potrzebą rozwoju

Przepisy unijne z zakresu konkurencji mają zapewnić przedsiębiorstwom sprawiedliwe...

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

ORLEN odzyskuje zaufanie Norges Bank i znika z listy obserwacyjnej

W wyniku działań naprawczych podjętych przez obecny Zarząd, ORLEN...

Budżet państwa to iluzja? Ponad 150 instytucji działa poza ustawą budżetową

Polska „funduszowa” ma się świetnie. Z każdym kolejnym rządem...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version