Mex Polska – notowana na GPW spółka holdingowa działająca na rynku gastronomicznym – wypracowała w 2023 r. 95,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 16,6% w porównaniu do 2022 r. To historycznie najwyższy wynik przychodów w prawie 25-letniej historii Spółki. W samym IV kwartale 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 22 mln zł. Osiągnięte wyniki pozwoliły utrzymać stabilny poziom zysku operacyjnego o wartości 6,0 mln zł w porównaniu do 5,5* mln zł z 2022 r. Świetny przychodowo rok przełożył się także na osiągnięcie prawie 4,1 mln zł zysku netto, co dało 43,8%* wzrost rr (*po wyeliminowaniu z 2022 r. zdarzeń jednorazowych w postaci umorzenia subwencji PFR i rozwiązania rezerwy na Program Motywacyjny w łącznej kwocie 4,4 mln zł oraz z 2023 r. umorzenia subwencji PFR w kwocie 0,3 mln zł). Rekordowa sprzedaż oferty gastronomicznej jest rezultatem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Grupy, opartej m.in. na systematycznych otwarciach nowych lokali własnych, ciągłym monitorowaniu otoczenia rynkowego oraz wyważonej polityce cenowej.
– Rekordowe wyniki w historii Grupy Mex Polska są dużym sukcesem biorąc pod uwagę wciąż wymagajacą sytuację rynkową. Stanowią potwierdzenie skutecznie obranej strategii biznesowej, lecz także są efektem niezwykłego zaangażowania oraz współpracy całego zespołu. Dążymy do ciągłego doskonalenia naszej jakościowej oferty, dbając jednocześnie o satysfakcję naszych konsumentów. Nasza firma nieustannie inwestuje w rozwój, otwierając nowe lokale własne, jak i franczyzowe, zwiększając tym samym ogólnopolski zasięg rynkowy. Jestem przekonany, że w kolejnych latach uda nam się utrzymać tendencję wzrostową. – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska SA. – Co istotne, dane finansowe oraz środki pieniężne zgromadzone na koncie Grupy zapewniają solidną kondycję finansową, stanowiąc fundament dalszego rozwoju. – dodaje Paweł Kowalewski.
Kapitał własny Grupy na koniec 2023 r. wynosił 16,6 mln zł, a środki pieniężne liczyły prawie 7,6 mln zł.
Kluczowym celem Mex Polska pozostaje ciągła rozbudowa konceptów i poszukiwanie nowych atrakcyjnych lokalizacji – Ma to wpływ na sukcesywną poprawę sprzedaży przy jednoczesnej koncentracji na kontroli kosztów i marż. – podsumowuje Dariusz Kowalik, Członek Zarządu i Dryrektor Finansowy w Mex Polska SA.
Mex Polska szczególną uwagę koncentruje na rozwoju segmentu bistro, który stanowi najbardziej dochodowy obszar działalności holdingu. Licząc od początku 2023 r. Grupa uruchomiła 6 nowych lokali – 3 spod szyldu kultowej marki Pijalnia Wódki i Piwa (Wrocław, Nowy Targ, Mława) oraz 3 w ramach najmłodszego brandu – Chicas&Gorillas (Warszawa, Łódź, Poznań).
Grupa liczy obecnie 48 rentownych lokali, a w tym półroczu przewiduje 6 kolejnych otwarć, co jest związane z kontynuacją ekspansji w miastach takich jak Katowice, Kraków, Nowy Sącz i Zamość.
Rodzimy rynek gastronomiczny odzyskał poziom sprzedaży porównywalny do tego z 2019 roku, osiągając w 2023 roku wartość 31,3 mld zł, co oznacza wzrost o ok 40% w stosunku do 2020 roku.