RAPORTY I ANALIZYMniej newsów, więcej czasu dla bliskich. Plany Polaków na 2021 rok

Mniej newsów, więcej czasu dla bliskich. Plany Polaków na 2021 rok

Mimo trudności które spotkały nas w 2020 r 69% Polaków jest optymistami i patrzy z nadzieją na nowy rok. To wynik o 11 punktów procentowych wyższy niż w Wielkiej Brytanii, a także więcej niż Szwecji, Niemczech, we Francji czy Włoszech. W 2021 planujemy bardziej dbać o przyjaciół i zdrowie, a także mocno ograniczyć oglądanie wiadomości czy korzystanie ze smartfona. Takie wnioski wynikają z badania przeprowadzonego przez firmę Sonos, producenta domowych systemów audio.

Polacy odstawiają programy informacyjne i telefony

Relacje towarzyskie mocno ucierpiały w 2020 ze względu na izolację. Praca zdalna była dla wielu kolejnym wyzwaniem. Często borykaliśmy się także ze strachem o zdrowie swoje i bliskich. Widać to także w wynikach badania marki Sonos: 79% ankietowanych Polaków zamierza oglądać mniej programów informacyjnych, które powodowały u nich uczucie przytłoczenia i stres. 41% chce poświęcać mniej czasu na wpatrywanie się w ekran telefonu.

Dbanie o siebie i o zdrowie wśród noworocznych postanowień

Czas spędzony głównie w domu pozwolił przypomnieć sobie znaczenie wielu zaniedbywanych na co dzień aspektów życia. Nawet 93% ankietowanych planuje bardziej dbać o zdrowie fizyczne i psychiczne. 65% stwierdziło, że miniony rok nauczył ich doceniać małe przyjemności w życiu, jak np. słuchanie muzyki. Większość Polaków chce także w 2021 roku bardziej dbać o siebie i skupić się na ważnych rzeczach.

Czas z bliskimi priorytetem

Ważni są dla nas przyjaciele – aż 87% pytanych chce o nich dbać bardziej, niż w roku ubiegłym. Więcej czasu z rodziną zamierza natomiast spędzać 70% ankietowanych. 54% Polaków na rok 2021 jako priorytet obiera dobrą zabawę i cieszenie się życiem, których brakowało im w 2020.

Mimo wielu przeciwności w ubiegłym roku, na 2021 mamy mnóstwo ciekawych planów i niemało optymizmu. Zadbanie o zdrowie to dość typowe postanowienie noworoczne, tym razem towarzyszy mu jednak także rozwijanie relacji z bliskimi czy ograniczanie szumu informacyjnego z wiadomości i smartfonów. Trudne doświadczenia na nowo ustawiły priorytety. Nasze dobre nastawienie do nadchodzącego roku podnosi na duchu.

Badanie zostało przeprowadzone przez Opinium Research, brało w nim udział 10 000 respondentów z następujących krajów: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Zjednoczone Królestwo w tym 500 respondentów z Polski.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version