BIZNESHANDELOdpowiednie nagłośnienie w sklepie - dlaczego jest tak istotne?

Odpowiednie nagłośnienie w sklepie – dlaczego jest tak istotne?

Odpowiednie nagłośnienie w sklepie – dlaczego jest tak istotne?

Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że o wizerunek sklepu należy zadbać w odpowiedni sposób. Istotny jest nie tylko jego asortyment, ale również doznania, jakie oferuje się swoim klientom. W tym przypadku chodzi dokładnie o nagłośnienie przestrzeni, które stanowi ważny czynnik w kwestii skutecznego marketingu.

Nagłośnienie w sklepie – dlaczego jest potrzebne i jakie niesie za sobą zalety?

Odwiedzając sklepy, zwłaszcza wielkopowierzchniowe, można usłyszeć w tle muzykę. Chociaż wydaje nam się, że ją ignorujemy, często wpływa ona na nasze decyzje zakupowe. Dźwięk w lokalu stanowi istotny element strategii marketingowej, tak samo jak zapachy oraz efekty wizualne, jak estetycznie wyeksponowany asortyment, który rozmieszczony został w określony sposób. Część osób narzeka na muzykę – warto jednak zauważyć, że najczęściej ma to związek z nieodpowiednią regulacją jej głośności. Kiedy jest zbyt głośno, wpływa to na nasz dyskomfort i sprawia, że chcemy jak najszybciej opuścić dane miejsce. Przeprowadzone badania wykazały natomiast, że muzykę w sklepie docenia aż 91% konsumentów.

Czy dobre nagłośnienie może stać się narzędziem promocyjnym i zachęcać do robienia zakupów? Jak najbardziej tak. Odpowiednio dobrany do lokalu repertuar sprawia, że muzyka zaczyna oddziaływać na decyzje zakupowe. Wiąże się to z prostym mechanizmem: przebywając w miejscu, w którym czujemy się komfortowo, automatycznie chcemy pozostać w nim jak najdłużej. Dzięki temu, na przykład w dużym supermarkecie, niespiesznie przechodzimy kolejnymi alejkami sięgając po produkty, których nawet nie mieliśmy na swojej liście. Lepszy nastrój zachęca nas do sprawiania sobie przyjemności, przez co zazwyczaj kupujemy więcej. Dlaczego jeszcze chętnie bywamy w sklepie, w którym gra muzyka? To bardzo proste – duża ilość klientów generuje duży hałas, który jednak przy nawet dyskretnie grającej muzyce nie działa na nas drażniąco.

Kolejnym atutem nagłośnienia w sklepie jest nie tylko dobre samopoczucie konsumentów, ale również pracującego w nim personelu. W tym przypadku także można wspomnieć o hałasie generowanym przez klientów, na który pracownicy narażeni są przez kilka, a nawet kilkanaście godzin dziennie. Jednak jest to też związane z rozluźniającym działaniem muzyki płynącej z głośników, dzięki czemu praca często idzie dużo sprawniej. Dobre nagłośnienie w sklepie jest potrzebne jednak nie tylko po to, aby móc słuchać w nim muzyki – stanowi ono również narzędzie komunikacji pomiędzy pracownikami oraz pozwala przekazać klientom istotne informacje, dotyczące na przykład akcji promocyjnej.

Podsumowując – dobrej jakości nagłośnienie w sklepie to doskonały sposób na to, aby klienci jak najdłużej w nim pozostali oraz więcej kupili, co wiąże się ze zwiększeniem zysków. Jest ono również istotne w kwestii zwiększenia wydajności pracowników. Ponadto, przy pomocy muzyki można w prosty sposób zbudować tożsamość swojej marki, co ma szczególne zastosowanie w przypadku sklepów odzieżowych, jednak nie tylko. Dopasowując rodzaj muzyki do upodobań konkretnej grupy odbiorów, można liczyć na większe zainteresowanie z ich strony, dzięki czemu chętniej będą dany sklep odwiedzać.

Gdzie zaopatrzyć się w dobre nagłośnienie do sklepu?

W tym przypadku warto wybrać profesjonalną firmę, jak PhonoMedia – doświadczonego na rynku dystrybutora systemów nagłośnieniowych oraz innych profesjonalnych rozwiązań, proponowanych przedsiębiorcom. W ofercie znajdziemy sprzęt dostosowany do różnego rodzaju pomieszczeń, z którym można zapoznać się lepiej na stronie https://phonomedia.pl/wpis_309_naglosnienie-sklepu.html. Podczas wyboru urządzeń służących do nagłośnienia, bezwzględnie należy wziąć po uwagę jego jakość, która odpowiedzialna będzie za sukces całej strategii. W przypadku PhonoMedia jakość jest na pierwszym miejscu, co jest w stanie potwierdzić już wielu zadowolonych i znanych klientów, którzy zastosowali w swoich lokalach profesjonalne nagłośnienie, poznając tym samym płynące z niego korzyści.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version