Zmiany towarzyszą nam nieustająco, są naturalnym elementem życia i przewijają się przez nie z większym lub mniejszym wydźwiękiem. Epidemia COVID-19 była jednak zmianą niespodziewaną, nagłą i dobitną. W zaledwie kilka miesięcy zasiała spustoszenie, które dotknęło zarówno społeczności jak również gałęzi gospodarki. Dziś wiemy, że konsekwencje jakie niesie za sobą pandemia będą długotrwałe i żmudne, jeśli chodzi o proces ich odbudowywania. Jak, tak radykalne i gwałtowne zmiany wpłynęły na samego człowieka? Tego można dowiedzieć się z najnowszego badania przeprowadzonego przez dział analityczny Dentsu, który „zdiagnozował” wpływ koronawirusa na społeczeństwo pod kątem zmian oraz trwałości i kierunku, w jakim one podążają. Badanie przeprowadzone zostało w dwóch falach. Pierwszą falę zrealizowano na początku pandemii w Polsce – 30-31.03.2020 (1000 respondentów), natomiast druga fala badania odbyła się w dniach 27-29.05.2020 (500 respondentów). Obydwie tury zawierały taki sam zestaw pytań skupionych wokół emocji, finansów, wyzwań, zmian planów zakupowych, podróży. Uzyskane dane mają za zadanie pomóc łatwiej i szybciej odpowiedzieć na potrzeby i oczekiwania konsumentów, które nieustająco ulegają zmianie.