Każdy biznes w sieci potrzebuje wartościowego, doskonale przygotowanego pozycjonowania. Co się kryje za tym określeniem? Jakie składowe tworzą niezawodne pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej?
Na skróty:
Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?
Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie – na czym właściwie poleca pozycjonowanie stron internetowych. Być może to zagadnienie jest dla Ciebie oczywiste, ale dla wielu osób, zwłaszcza tych, co dopiero zaczynają swoją przygodę z promocją w sieci, niekoniecznie. Potraktuj to jako dobre przypomnienie.
Pozycjonowanie stron to więc wiele różnych czynności podejmowanych na stronie internetowej, jak i poza nią, aby Twoja witryna uzyskała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Wystarczy, że użytkownicy wpiszą do niej zapytanie, by ukazały im się stosowne informacje – różne adresy strony internetowe powiązane z wyszukiwaną frazą. Ważne, aby widniała w nich także Twoja witryna, dzięki czemu zwiększasz szanse na to, że to właśnie z Twoich usług bądź produktów skorzysta użytkownik, co pozwala zwiększyć sprzedaż i wpłynąć jednocześnie na rozpoznawalność Twojej marki.
Samo jednak pojawienie się wynikach wyszukiwania nie warunkuje jeszcze sukcesu, gdyż kluczowe jest to, aby być w nich jak najwyżej, gdyż zdecydowana większość odbiorców polega właśnie na wynikach, które pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania.
Pozycjonowania a SEO – czym różnią się te pojęcia?
Wiele osób używa tych terminów zamiennie, tymczasem różnią się one między sobą w dość kluczowym zakresie. SEO (Search Engine Optimization) to po prosty techniczna optymalizacja strony i treści, pozycjonowanie natomiast to dużo więcej – to zarówno techniczna optymalizacja strony internetowej, jak i link building (pozyskiwanie linków odsyłających do witryny internetowej) oraz content marketing (tworzenie treści wedle wytycznych z wybranymi słowami kluczowymi).
Słowa kluczowe i nie tylko
Nie ulega jednak wątpliwości, że to słowa kluczowe (frazy kluczowe, keywords) są najważniejszym filarem pozycjonowania. To właśnie one wpisane są w okno wyszukiwarki Google przez użytkowników. Istnieje ich wiele rodzajów. Najpopularniejsze są ogólne słowa kluczowe, które jednak charakteryzuje duża konkurencyjność, dlatego, aby wywindować daną stronę na topowe miejsca w wyszukiwarce, używa się też innych słowa:
- z długim gonem (tzw. long tail keyword) – są mniej konkurencyjne, ale i bardziej precyzyjne, generują też wartościowszy ruch;
- brandowe, czyli z nazwami marek. Generują one dużą konwersję;
- lokalne – jak ich nazwa wskazuje, związane z pozycjonowaniem lokalnym, w sam raz dla firm prowadzących swoją działalność w danym mieście i regionie.
Pozycjonowanie stron www to jednak dużo więcej niż efektywne stosowanie słów kluczowych. To szereg działań, o które zatroszczy się dobrze wybrana firma pozycjonerska, jak Ministerstwo Reklamy. Masz pewność, że poza dopasowaniem odpowiednich fraz kluczowych, zatroszczy się ona też o właściwe linkowanie, content marketing (czyli tworzenie wartościowych treści) i wiele innych czynności.
Pod żadnym pozorem nie możesz zapomnieć o pozycjonowaniu, bo to absolutnie konieczne do tego, aby Twój biznes online rozwijał się w najlepsze!