Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
wtorek, 15 kwietnia, 2025

Od Internetu do AI. Jak technologia zmieniła public relations i dlaczego w przyszłości PR-owiec zyska na znaczeniu?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Ostatnie 25 lat przyniosło rewolucyjne zmiany w komunikacji, głównie za sprawą dynamicznego rozwoju technologii, która na zawsze zmieniła sposób, w jaki firmy, marki
i ludzie ze sobą współpracują. Z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie ITBC Communication wynika, że wprowadzenie Internetu szerokopasmowego oraz rozwój telefonii komórkowej zrewolucjonizowały komunikację biznesową. To właśnie te dwie technologie całkowicie odmieniły sposób, w jaki organizacje kontaktują się z klientami
i partnerami, umożliwiając bezpośredni, natychmiastowy dostęp do informacji oraz dokładniejszą analizę potrzeb klientów.

„Przez 25 lat naszej obecności na rynku obserwujemy, jak wzrosły oczekiwania firm co do szybkości, skuteczności i precyzji komunikacji. Rozwój cyfrowych narzędzi i platform sprawił, że marki muszą reagować błyskawicznie, a komunikacja stała się procesem ciągłym, opartym na zaangażowaniu i dialogu z klientami. Firmy oczekują dziś nie tylko skutecznego przekazu, ale także jego wysokiej jakości i autentyczności, które mogą zbudować zaufanie i pozytywny wizerunek marki” – powiedziała Beata Lewandowska, prezes agencji ITBC Communication, obchodzącej w tym roku jubileusz 25-lecia działalności.

Współczesna komunikacja to jednak nie tylko technologia – kluczowe pozostają wartości takie jak empatia, autentyczność i umiejętność nawiązywania relacji. Ponad 80% respondentów uważa, że kreatywność i strategiczne myślenie są niezbędne dla pracy
PR-owców, ponieważ te umiejętności są trudne do zautomatyzowania.

Komunikacja przyszłości – bardziej spersonalizowana i ukierunkowana na odbiorcę

68% respondentów jest zdania, że kreując wizerunek firmy wzmacniamy jej odporność biznesową na wypadek pogorszenia się sytuacji gospodarczej. Ponad połowa ankietowanych zgadza się z twierdzeniem, że strategia komunikacji to podstawa skutecznego budowania wartości firmy, a kreując jej wizerunek zabezpieczamy ją przed utratą zaufania społecznego w momencie kryzysu.

Prognozy na przyszłość wskazują na dalszą personalizację komunikacji marek. 82% ankietowanych zgadza się, że marki będą tworzyć bardziej indywidualne treści, dostosowane do potrzeb i preferencji odbiorców, a w dobie sztucznej inteligencji kreatywne myślenie oraz strategiczne planowanie staną się kluczowymi umiejętnościami specjalistów ds. komunikacji. AI może ułatwić segmentację odbiorców i dostarczać precyzyjnie ukierunkowane treści, ale zarządzanie sytuacjami kryzysowymi czy budowanie trwałych relacji z klientami, gdzie często ogromną rolę odgrywają intuicja i empatia, pozostaną domeną ludzi.

„Szybkie tempo zmian technologicznych może prowadzić do przekształcania i eliminowania tradycyjnych ról zawodowych, co zmusza firmy do dostosowywania się do nowych warunków” – podkreśla Beata Lewandowska z ITBC Communication. Aż 82% badanych uważa, że zawód PR-owca w przyszłości zyska na znaczeniu, ale zmieni się jego rola. Marketerzy i PR-owcy będą niezbędni do tworzenia spersonalizowanych, autentycznych kampanii oraz przekształcania dostępnych danych w działające strategie.

Wiarygodność i jakość treści kluczowe dla przyszłości komunikacji

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i coraz większą rolą AI, przyszłość komunikacji będzie wymagała nie tylko precyzyjnego dostosowywania treści, ale także ich wysokiej jakości i wiarygodności. Tworzenie wartościowych treści przez ekspertów i autorytety
w danej branży stanie się kluczowe, a autentyczne przesłanie zyska na znaczeniu.

Nowoczesna komunikacja stawia więc przed specjalistami nowe wyzwania, ale też oferuje narzędzia, które mogą wspierać i usprawniać codzienną pracę. Czy w nadchodzącej dekadzie czeka nas dalsza rewolucja technologiczna? Tego nie wiemy, ale jedno jest pewne – podstawą skutecznej komunikacji pozostaną ludzie i ich umiejętność empatycznego, przemyślanego oraz autentycznego dialogu z otoczeniem.

Badanie „(R)ewolucja komunikacji w biznesie: 25 lat zmian” zostało przeprowadzone w lipcu 2024 roku przez firmę badawczą SW Research na zlecenie ITBC Communication, metodą CATI na grupie szefów działów komunikacji i marketingu w średnich i dużych firmach. Celem badania było określenie zmian, jakie zaszły w komunikacji biznesowej oraz obszarach PR i marketingu na przestrzeni ostatnich 25 lat. Dodatkowo, badanie miało na celu zidentyfikowanie aktualnych oczekiwań biznesu wobec specjalistów PR i marketingu.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Podobne tematy

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Influencer marketing w kryzysie – firmy coraz ostrożniejsze we współpracach

W dobie dynamicznego rozwoju AI i coraz wyższych stawek...

Skandale influencerów zagrożeniem dla marek – wyniki badania OBTK i SW Research

Influencer marketing to jedno z najpopularniejszych form promocji -...

Nowe badanie: Polscy przedsiębiorcy zaskakują podejściem do AI

Choć sztuczna inteligencja zdominowała nagłówki w 2024 roku, polscy...

Dariusz Kondas nowym członkiem zarządu spółek INTER Polska i INTER-ŻYCIE Polska

Rady Nadzorcze Towarzystwa Ubezpieczeń INTER Polska S.A. oraz TU...

Telefon ważniejszy niż portfel – wyniki badania Mobilny Portret Polaka 2025

93 proc. badanych Polaków korzysta z telefonu komórkowego częściej...

Warszawa i Kraków przyciągają inwestorów z branży hotelarskiej

Branża hotelarska w Polsce ponownie ma się dobrze na...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version