czwartek, 30 stycznia, 2025

Sfinks Polska: Dynamiczny wzrost przychodów i liczby restauracji w 2024 r.

Restauracje należące do sieci Sfinks Polska wypracowały w 2024 r. 206,83 mln zł ze sprzedaży, tj. o 8,8% więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku rosły także obroty lokali sieci porównywalnej (L4L) – do 192,12 mln zł na koniec grudnia 2024 r., co oznacza wzrost o 8% r/r. Wzrostowy trend obrotów sieć zanotowała również w samym IV kwartale minionego roku.

Restauracje pracujące w sieci Sfinks Polska (poza marką Piwiarnia) w okresie październik – grudzień  2024 r. wypracowały sprzedaż w wysokości 52,52 mln zł. W ramach sieci porównywalnej, czyli lokali działających zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak w analogicznych okresach roku ubiegłego (L4L), przychody wyniosły 48,71 mln zł. To oznacza wzrost odpowiednio o 7,6% i 5,9%. Na koniec roku 2024 w sieci Sfinksa (nie uwzględniając Piwiarni) pracowało 78 restauracji działających wobec 76 na koniec 2023 r.

– W 2024 r. przychody naszych restauracji rosły znacznie powyżej inflacji, co jest jednym z założeń strategii Sfinksa na lata 2024-2029. Trend wzrostowy jest więc wyraźny. Lata 2022 i 2023 to był czas skokowego zwiększania przychodów sieci po okresie pandemii na skutek odbudowy sieci i powrotów restauracji do atrakcyjnych lokalizacji. Dane sprzedażowe za 2024 r. to coraz wyższa baza przychodowa i powtarzalny rosnący trend. Będziemy pracować na to, by także w tym i kolejnych latach przychody w sieci sukcesywnie rosły. Będzie to efektem m.in. dalszego zwiększania liczby restauracji oraz działań wspierających sprzedaż, m.in. w ramach naszego programu lojalnościowego Aperitif –  komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale franczyzowe i własne w sieci Sfinks Polska. Sprzedaż gastronomiczna nie obejmuje przychodów sieci Piwiarnia. Jednocześnie spółka zwraca uwagę, że sprzedaż gastronomiczna nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Wynajem urządzeń wielofunkcyjnych – rozwiązanie szyte na miarę Twoich potrzeb

Rozwój firm i postęp technologiczny przyczynił się do wzrostu...

Sztuczna inteligencja w nieruchomościach komercyjnych? Są poważne wątpliwości

Realny wpływ sztucznej inteligencji na sektor nieruchomości komercyjnych wydaje...

Podobne tematy

Frankowicze wyraźnie odpuszczają mediacje z bankami

W ub.r. zainicjowano w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru...

20 000 paneli zasili zakład NGK Ceramics Polska w Dąbrowie Górniczej

Generalny wykonawca, firma Kajima Poland oraz firma Hymon, zakończyli...

2 lutego rusza program ochrony wyborów „Parasol Wyborczy” – rządowa tarcza przed dezinformacją

Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaprezentował podczas konferencji prasowej program...

Zmiana struktury w Biurze Reklamy Polska Press Grupy

1 marca br. Witold Trzciński obejmie stanowisko dyrektora Centralnego...

Polska wśród krajów najbardziej narażonych na dezinformację

Polska doświadczyła 1,443 przypadków kampanii dezinformacyjnych w ciągu ostatnich...

Develia nabywa grunt we Wrocławiu od Puro Hotels za 40,6 mln zł

Develia kupiła grunt przy pl. Orląt Lwowskich we Wrocławiu....

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version