środa, 30 kwietnia, 2025

Święta tuż-tuż. Jakie prezenty kupujemy najczęściej?

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Prezenty to stały element świąt Bożego Narodzenia. I to nie prawda, że obdarowujemy tylko dzieci. Porównywarka Ceneo przeanalizowała zwyczaje zakupowe Polaków w poprzednich latach i wie, co zazwyczaj ląduje pod choinką w ten magiczny wieczór.

Co na pierwszym miejscu?

Smartfony, smartfony i jeszcze raz smartfony. W grudniu 2019 na ten zakup zdecydowało się aż 536.298 użytkowników Ceneo w wieku 24-35 lat. Smartfony były z resztą produktem kupowanym najczęściej przez wszystkie grupy wiekowe.

Również prawdopodobieństwo, że pod choinką znajdziemy ulubiony zapach, jest bardzo duże. Ogromną popularnością cieszą się bowiem damskie perfumy – to drugi najczęściej kupowany produkt przez grupy wiekowe 45-54 i 55-64, i trzeci wśród użytkowników 24-35, 35-44 oraz 66+.

Podium dopełniają klocki (zakupiło je 373.700 użytkowników w wieku 24-35, 212.602 w wieku 35-44 i 85.665 w wieku 18-24) oraz telewizory (kupują je starci konsumenci – 65+, 55-64, 45-54).

Jedynie grupa najmłodsza (18-24) wyłamuje się nieco z powyższych trendów i często kupuje także słuchawki (stanowiły one drugi najczęściej kupowany na Ceneo produkt w grudniu 2019 w grupie wiekowej 18-24, zakupu dokonało 98.660 użytkowników).

Na pozostałych miejscach w pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych produktów przez wszystkie grupy wiekowe znajdziemy zegarki oraz smartwatche i smartbandy.

Gier planszowych lub dziecięcych nie znajdziemy jedynie w TOP 10 użytkowników 65+, ta grupa wiekowa jako jedyna kupuje natomiast minerały i witaminy, kotły oraz firany. Z kolei perfum męskich nie znajdziemy jedynie w TOP 10 użytkowników 35-44, ta grupa wiekowa jako jedyna kupuje natomiast figurki i makiety.

Ile wydajemy?

Średnia wartość grudniowych zakupów na Ceneo na przestrzeni ostatnich lat kształtowała się następująco: 2019 – 343,02 zł, 2018 – 287,15 zł, 2017 – 305,71 zł, 2016 – 309,93 zł, 201 – 269,11 zł. Prawdopodobnie 2020, ze względu na pandemię COVID-19, okaże się rokiem rekordowym.

Kiedy kupujemy?

Przede wszystkim w pierwszych dniach grudnia – 02.12.2019 Ceneo odwiedziło 3.236.000 użytkowników, 01.12.2019 – 3.167.000 użytkowników. Druga fala piku zakupowego przypada dokładnie na połowę miesiąca (15.12.2019 Ceneo odwiedziło 3.079.000). W 2020 wielu konsumentów na zakupy zdecydowało się wcześniej, prawdopodobnie w obawie o ciągłość łańcuchów dostaw i wydolność firm kurierskich.

święta 2020
Dane na podstawie Google Analytics. Google nie udostępnia danych o użytkownikach niepełnoletnich.
Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

ZPPHiU: Brak transparentności kosztów wspólnych w centrach handlowych uderza w najemców

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że...

Podobne tematy

Antymonopolowa rozprawa Google. Przed sądem decyduje się przyszłość internetu

Prawie rok temu amerykański sędzia federalny Amit Mehta uznał,...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Linki, treści, ludzie – co naprawdę decyduje o sukcesie w SEO?

Po trzech latach wytężonej pracy badawczej i zainwestowaniu ponad...

Rewolucja w wyszukiwarkach: jak AI zmienia Google i strategie SEO?

Ostatnie pięć lat przyniosło prawdziwą rewolucję, zmieniającą zasady gry...

Chiny odpowiadają na cła Trumpa

Chińskie ministerstwo finansów ogłosiło wprowadzenie 15-procentowych ceł na import...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version