Boxmarket, platforma internetowa oferująca akcesoria do sprzedaży wysyłkowej i inne produkty niezbędne do prowadzenia działalności przez sklepy online, pozyskała 2 mln zł od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder. Inwestor uwierzył w dotychczasowe wyniki spółki oraz wizję jej zarządzających, którzy planują rozszerzać ofertę platformy i uczynić z Boxmarket lidera w swojej kategorii w Europie.
Boxmarket to platforma e-commerce dla sklepów, przede wszystkim prowadzących działalność w internecie. Dostarcza sprzedającym wszystko, czego potrzebują, aby zapakować i wysłać produkt do nabywcy, w tym ekologiczne opakowania i inne niezbędne akcesoria. Jej klientami są najczęściej małe i średnie biznesy działające online, poszukujące sposobów na optymalizację działań wysyłkowych i magazynowych.
Szczególną grupą użytkowników platformy są przedsiębiorcy, dla których ważne jest zapewnienie wysokiej jakości doświadczenia użytkownika – Boxmarket umożliwia personalizację opakowań za pomocą kreatora, bez potrzeby wysyłania zapytania i oczekiwania na wycenę.
– Mocno wierzymy w dynamiczny rozwój branży e-commerce, a co za tym idzie również rynku opakowań dla tej branży. Duży udział w nim mają firmy z sektora MŚP i to właśnie do nich chcemy dotrzeć z naszą ofertą w całej Europie. Współpraca z Tar Heel Capital Pathfinder pozwoli nam znacząco przyspieszyć rozwój sprzedaży. – mówi Krzysztof Rusin, główny udziałowiec spółki.
Spółka może pochwalić się rosnącym gronem partnerów biznesowych: współpracuje m.in. z Epaka.pl jako podwykonawca zamówień w modelu dropshippingowym (w którym sklep prowadzący sprzedaż zleca realizację zamówienia w całości innemu podmiotowi), a także z firmą Shoper.
– Pozyskane środki przeznaczymy m.in. na kolejne inwestycje w IT i dalszą digitalizację procesów, a także wzmocnienie działań marketingowych nakierowanych na zwiększenie skali sprzedaży w Polsce i za granicą. – dodaje Kamil Karasiński, Prezes Zarządu Boxmarket.
Rynek e-commerce i sprzedaży wysyłkowej stale rośnie: w Polsce jest już około 60 tysięcy sklepów internetowych, a według prognoz wartość całego polskiego rynku e-commerce ma do 2027 r. wzrosnąć do 187 mld zł, czyli aż o 94 mld zł w porównaniu z rokiem 2021. W całej Europie w rekordowym 2020 roku zostało wysłanych prawie 9 mld paczek.
Już teraz z platformy oprócz sklepów z Polski korzystają biznesy e-commerce z 24 innych krajów europejskich.
– Działalność Boxmarket wpisuje się w rosnący popyt na produkty związane z rozwijającym się sektorem sprzedaży wysyłkowej i branżą e-commerce. Uniwersalność i konkurencyjność cenowa produktów, które oferuje platforma powoduje, że projekt ma ogromny potencjał ekspansji na rynki międzynarodowe. Cieszymy się, że możemy wesprzeć tak stabilnie rozwijający się biznes, zarządzany przez wysoko wykwalifikowany i doświadczony zespół. – komentuje Radosław Czyrko, partner zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder.
Szacuje się, że w 2022 r. rynek opakowań w Polsce był wart ok. 60 mld zł.