VeloBank po trzech kwartałach br., i jednym kwartale ub. r., po raz kolejny notuje zysk i konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku, udowadniając potencjał marki dla przyszłego inwestora. Po 12. miesiącach działalności skonsolidowany zysk netto sięga 446,7 mln zł, co oznacza zysk w III kwartale br. na poziomie 89,2 mln zł, o 14% więcej w ujęciu kw/kw. Poziom zwrotu z kapitału (ROE) osiągnął 43,8%. Przy założeniu wyposażenia w kapitał na poziomie 12% całkowitego współczynnika kapitałowego byłoby to 22,9%. Wielkość sumy bilansowej na koniec września to 46,5 mld zł. Ponadto, bank z nawiązką realizuje jeden z kluczowych śródokresowych celów strategicznych. Liczba otwartych VeloKont na koniec 2023 roku miała wynieść 150 tys., a obecnie to już blisko 195 tys.
21 listopada br., w dniu swoich pierwszych urodzin, VeloBank zaprezentował raport ze zaudytowanymi wynikami na koniec września 2023 roku, czyli po pełnym roku działalności na rynku. Po 12. miesiącach poziom skonsolidowanych funduszy własnych przekroczył próg 1 mld zł. W konsekwencji wzrósł poziom łącznego współczynnika kapitałowego TCR, który na koniec września wyniósł 6,67%.
– VeloBank pojawił się na bankowej scenie zaledwie rok temu. Od pierwszego dnia systematycznie budujemy wartość dla klientów, pracowników i przyszłych inwestorów. To zasługa odważnej i skrupulatnie realizowanej strategii oraz zaangażowania wszystkich pracowników. Obraliśmy za cel bycie w technologicznej awangardzie polskiego sektora bankowego, nadając naszym działaniom dynamikę fintechu. Z kwartału na kwartał poprawiamy wyniki finansowe. Nasze fundusze własne przekraczają już 1 miliard złotych. Sam zysk netto w trzecim kwartale wyniósł ponad 89 milionów złotych. Pod względem otwarć VeloKont już wyprzedziliśmy zakładany cel. To wszystko sukcesywnie przybliża nas do zrealizowania głównego zadania, czyli pozyskania nowego inwestora. Aktualnie weszliśmy w zaawansowany etap prac rozstrzygających proces inwestorski – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku.
– Zgodnie ze strategią nieustannie wzmacniamy naszą pozycję rynkową. Sukcesywnie budujemy kapitał i fundamenty biznesowe do dalszego rozwoju. Mamy już silną i stabilną pozycję płynnościową. Ten rok pokazał, że na polskim rynku jest przestrzeń dla nowego banku, co udowadniają nasze najnowsze wyniki finansowe – dodaje Mirosław Boda, członek zarządu VeloBanku ds. finansowych.
W III kwartale br. VeloBank sukcesywnie realizuje strategię tworzenia wygodnych i nowoczesnych produktów finansowych. Dużym zainteresowaniem cieszy się oferta produktów kredytowych, którą wyróżnia wysoki poziom dostępności online.
– W ciągu roku niemal podwoiliśmy wartość sprzedaży kredytów detalicznych. Rozwijamy także hipoteki, finansując z miesiąca na miesiąc coraz więcej zakupów nieruchomości. Byliśmy jednym z pierwszych banków, które udostępniły klientom Bezpieczny Kredyt 2%, w dodatku z w pełni zdalnym procesem wnioskowania. W trzecim kwartale szybciej rosła także wartość depozytów. Wszystko to pokazuje, że klienci darzą nas dużym zaufaniem i chcą wiązać z nami swoją finansową przyszłość – wskazuje Adrian Adamowicz, Członek Zarządu VeloBanku ds. produktu i sieci sprzedaży.
Zgodnie ze sprawozdaniem finansowym banku, nastąpiło również przeniesienie praw majątkowych i zobowiązań związanych z umową o wykup opłat leasingowych i rat pożyczkowych aktywów leasingowych do zewnętrznego podmiotu – PZA (Podmiot Zarządzający Aktywami). Wydzielenie to kontynuacja procesu resolution realizowanego przez BFG. Przeniesiony portfel wierzytelności leasingowych nie będzie już uwzględniany w portfelu kredytowym VeloBanku, co jest kolejnym krokiem w porządkowaniu jego aktywów przed sprzedażą do zewnętrznego inwestora.
Bank umacnia też swoją pozycję wśród liderów technologicznych w sektorze finansowym wdrażając innowacyjną metodę autoryzacji e-płatności Pay-By-Velo, która wykorzystuje mechanizm pay-by-link. Eliminuje ona niedogodności związane z koniecznością logowania do konta podczas zakupów opłacanych z pomocą bankowości elektronicznej na urządzeniach mobilnych, ułatwiając szybkie potwierdzanie transakcji. Klienci banku zyskali również nową funkcjonalność w bankowości mobilnej. Do możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, wspólnie z AutoPay bank dodał również automatyczne płatności za autostrady.
Ważnym elementem nowych udogodnień dla klientów banku była integracja z nową wersją rządowej aplikacja mObywatel 2.0. Od 1 września dostępny w niej mDowód pozwala na weryfikację tożsamości klientów w placówkach oraz u pośredników banku, znosząc konieczność prezentowania fizycznego dowodu osobistego czy paszportu. Dodatkowo, klienci zyskali także wygodną metodę odzyskiwania dostępu do swojego konta. Za pomocą mObywatela mogą bezpiecznie i szybko przekazać do banku swoje dane, aby odblokować bankowość internetową, przypomnieć login oraz resetować do niej hasło.
VeloBank rozszerzył także swoją ofertę usług dodatkowych. Wspólnie z Prudential, oferującym w Polsce ubezpieczenia pod marką Pru, zaproponował klientom indywidualnym nowe produkty ubezpieczeniowe łączące ubezpieczenie na życie z oszczędzaniem na przyszłość i gromadzeniem kapitału. Portfolio ubezpieczeń w ofercie banku wzbogaciła także współpraca z BNP Paribas Cardif, światowym liderem w obszarze ubezpieczeń do kredytów. Razem proponują klientom polisy do kredytu gotówkowego i hipotecznego.
Wśród nowości produktowych bank udostępnił specjalny kredyt na samochód dla pracowników konkretnych branż (energetycznej, finansowej, farmaceutycznej, ochrony zdrowia), ponieważ firmy działające w tych obszarach często wpisują w swoje plany biznesowe realizację celów ESG, których urzeczywistnianie jest też istotne z punktu widzenia strategii VeloBanku.