Notowane na GPW wydawnictwo gier Movie Games S.A. opublikowało raport za III kw. 2024 roku, wskazujący, że przychód netto ze sprzedaży produktów i usług wyniósł ponad 11 mln zł, zaś zysk z działalności operacyjnej to ponad 4,4 mln zł. Łącznie Movie Games sprzedało już 5 mln egzemplarzy swoich gier.
Za sukces wydawnictwa odpowiada przede wszystkim znakomita czerwcowa premiera Drug Dealer Simulator 2, kontynuacji przeboju z 2020 r. Przychody ze sprzedaży DDS2 w 5 miesięcy od premiery są o 44,5% większe niż w przypadku DDS1. Łącznie gry z serii sprzedały się już w ponad 1 mln egzemplarzy, zaś w produkcji znajdują się dodatki do DDS2, w tym zapowiedziane Casino DLC, oraz spin-off części pierwszej DDS x Narcos, na licencji słynnego serialu Netflix i Gaumont. DDS2 otrzymał zaproszenie do udziału w wyprzedażach Steam jako jedna z wyróżnionych gier eventu, zaś DDS1 był wielokrotnie promowany na stronie głównej Steam – największej na świecie platformy dystrybucji gier. Wyniki serii są tym bardziej imponujące, że bazują na dystrybucji na tylko jednej platformie sprzedażowej. Seria DDS trafi także na platformy konsolowe.
W tym tygodniu Movie Games opublikowało nowy zwiastun Casino DLC i ogłosiło przed graczami udział w DDS x Narcos postaci odtwarzanej w serialu przez Pedro Pascala. Nastąpiło to w ramach cyklicznego eventu DDS Madness, czyli wydarzenia wspierającego wyprzedaż gier z serii. Przed wydawcą w 2024 r. jeszcze kilka dużych wydarzeń, w tym kluczowe Steam Autumn Sale i Steam Winter Sale. Jednocześnie trwają prace nad wprowadzeniem DDS1 na konsolę Xbox, oraz prowadzone są dalsze działania mające zwiększyć obecność IP DDS na konsolach.
– Premiery gier i dodatków z serii DDS mają znaczenie nie tylko w kontekście przychodów z tych gier, ale także jako wydarzenia aktywizujące nasze dotychczasowe portfolio. Każda nowa premiera oznacza możliwość stworzenia nowych zestawów i pobudzenia sprzedaży starszych tytułów. Korzystamy z tego faktu, rozwijając naszą markę wydawcy na Steam, ukierunkowując się na wkroczenie na rynek konsolowy, oraz budując nasze społeczności na Discordzie, Steamie oraz w mediach społecznościowych. W sytuacji, gdy cały rynek gier notuje spadki, i nawet głośne, szeroko reklamowane tytuły AAA przynoszą rozczarowujące wyniki, tak stabilna sytuacja wydawcy, zwłaszcza indie, jest rzadkością. To zasługa dużego zaangażowania w rozwój naszych IP, opiekę producencką nad twórcami, z którymi współpracujemy, oraz nieustanne zaangażowanie marketingu nawet w najmniejsze z naszych gier – komentuje Mateusz Wcześniak, prezes zarządu Movie Games S.A.
Na rekordowe zyski Movie Games wpłynął także pełen zwrot kosztów portingu gry Alaskan Road Truckers na konsole Xbox i PlayStation, oraz liczne promocje i wyprzedaże organizowane cyklicznie przez dział marketingu. Testowane są również nowe strategie zniżkowe, zaś koszt marketingu został obniżony poprzez ukierunkowanie na wewnętrzny rozwój kompetencji w takich obszarach jak reklama PPC, dotychczas realizowany z udziałem partnerów.
Nadchodzące premiery w grupie Movie Games to pełna wersja gry akcji w stylu retro Beyond Sunset, obecnie dostępnej w trybie Early Access i zbierającej bardzo pozytywne recenzje, premiera aktualizacji i dodatku do Alaskan Road Truckers oraz pudełkowej wersji gry na PlayStation 5, a także premiery DDS2: Casino DLC oraz DDS x Narcos. Trwa także produkcja gry o roboczym tytule Road Truckers 2, zaś zewnętrzni partnerzy realizują Lust of God, a także konsolowe wersje DDS1 i Brewpub Simulator.