MEDIAYouTube wprowadza nowe sposoby zarabiania

YouTube wprowadza nowe sposoby zarabiania

W ciągu ostatnich trzech lat YouTube wypłacił twórcom, artystom i firmom medialnym ponad 50 miliardów dolarów. Teraz ogłasza wprowadzenie nowych sposobów zarabiania, aby wspierać osoby i firmy utrzymujące się z tworzenia treści.

Wczoraj prezeska YouTube, Susan Wojcicki, i zarząd platformy ogłosili rozszerzenie systemu zarabiania w ramach programu partnerskiego YouTube. Dzięki zapowiadanym zmianom do programu będzie mogło dołączyć więcej twórców, pojawią się nowe sposoby zarabiania na filmach Short, a twórcy i twórczynie wykorzystujący w swoich filmach muzykę będą mogli zarabiać na reklamach, co dla nich oznacza nowe możliwości, a dla przedstawicieli przemysłu muzycznego – dodatkowe korzyści.

Zmiany mają na celu odzwierciedlenie różnorodności w ciągle rozwijającej się społeczności YouTube i umożliwienie dwóm milionom twórców zarabianie na treściach publikowanych na platformie, niezależnie od ich formatu. Najważniejsze ogłoszenia to:

  • Szerszy dostęp do programu partnerskiego YouTube: Od początku 2023 roku twórcy skupiający się na formacie Shorts, którzy mają co najmniej tysiąc subskrybentów i uzyskają 10 milionów wyświetleń w ciągu 90 dni, będą mogli zgłosić się do programu partnerskiego. Nowi partnerzy będą mogli cieszyć się wszystkimi korzyściami z udziału w programie, w tym zarabianiem w YouTube na filmach Short i treściach o dłuższym formacie. Jest to dodatkowa opcja niezależna od obecnie obowiązujących kryteriów, w ramach których twórcy długich filmów mogą aplikować do programu, gdy liczba subskrybentów kanału osiągnie tysiąc, a liczba godzin czasu oglądania wyniesie 4000. Twórcy mogą wybrać to rozwiązanie, które lepiej sprawdzi się w przypadku ich kanału, a YouTube zapewni reklamodawcom stały poziom bezpieczeństwa marki. Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z platformą, YouTube wprowadzi też nowy poziom programu partnerskiego YouTube z niższymi kryteriami udziału, dzięki czemu początkujący twórcy zyskają dostęp do możliwości finansowania przez fanów, takich jak superpodziękowanie, superczat, supernaklejki i wspieranie kanału.
  • Pierwszy w swoim rodzaju model udziału w przychodach dla filmów Short: Shorts cieszą się coraz większą popularnością na całym świecie – notują ponad 30 miliardów obejrzeń dziennie i ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. Aby docenić ten nowy rodzaj treści, na początku 2023 roku zrezygnujemy z funduszu Shorts o stałej kwocie na rzecz specjalnego modelu udziału w przychodach z Shorts, z którego będą mogli korzystać twórcy biorący udział w programie partnerskim YouTube zarówno teraz, jak i w przyszłości. W ramach tego modelu przychody z reklam wyświetlanych między filmami na karcie Shorts co miesiąc będą sumowane i wypłacane twórcom filmów Short oraz właścicielom licencji muzycznych. Twórcy otrzymają 45% przychodów z reklam, a środki te będą przydzielane na podstawie udziału treści danego twórcy w całkowitej
- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version